کارشناس تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

نقش حیاتی نوشیدن آب در سلامتی بدن / آب، سدی در برابر فشار خون

یک کارشناس تغذیه می گوید نقشی که در سلامتی بدن ایفا می کند بسیار حساس و مهم است و در تمامی رژیم های غذایی باید به میزان زیاد وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۰۲
نقش حیاتی نوشیدن آب در سلامتی بدن / آب، سدی در برابر فشار خون

به گزارش جام جم آنلاین ، آب مایه حیات است چون باعث می شود اندام مختلف بدن به درستی کار کنند. فقدان آب کافی بیماری و مرگ را موجب می شود. تقریبا هیچ چیز در کره خاکی وجود ندارد که بدون آب بتواند به حیات خود ادامه بدهد.

اهمیت آب برای انسان قابل انکار نیست. کارشناس تغذیه نیز بر اهمیت نوشیدن از سوی انسان در طول شبانه روز نیز تاکید می کنند و هشدار می دهند فقدان آب کافی در بدن به اندام ها به خصوص کلیه آسیب می زند و صدمات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

هاله یارمحمدی کارشناس تغذیه در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: نوشیدن یک و نیم لیتر در طول شبانه روز برای بدن بسیار ضروری است. حالا می خواهد به صورت فنجان باشد و چه به صورت لیوان و در دفعات متعدد. این میزان از آب باید به بدن برسد. بسیاری از افراد احساس تشنگی نمی کنند که این عدم تشنگی به معنای نیاز نداشتن آنها به آب نیست و باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند.

یارمحمدی عنوان کرد: آب در برابر بیماری هایی مثل فشار خون و دیابت همانند سد عمل می کند و خستگی مزمن را از بین می برد ضمن اینکه ریسک حمله قلبی را نیز پایین تر می آورد.

این کارشناس تغذیه افزود: همه ما می دانیم که آب نقش زیادی در طراوت پوست ایفا می کند. این مایع حیاتی سموم بدن را از بین می برد، سلول های پوستی را حجیم تر می کند و به این ترتیب پوست شفاف‎تر و صاف‎تری را برای ما به وجود می آورد.

وی با تاکید بر نوشیدن آب زیاد از سوی ورزشکاران گفت: فعالیت های یک ورزشکار طبیعتا از فردی که ورزش نمی کند، بیشتر است. که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و باعث می‌شود احساس سیر بودن به شما دست دهد، بنابراین سعی کنید به‌جای نوشیدن نوشیدنی‌های پرکالری، آب بنوشید.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول‌های بدن می‌شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: آب باعث سهولت در حرکت مواد دفعی در روده می شود بنابراین ریسک یبوست را پایین می آورد. جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول‌های آب انجام پذیر است.

یارمحمدی بیان داشت: باید بدانید که نوشیدن مایعات به خصوص آب استرس افراد را کمتر می کند و عملکرد مغزی آنها را بهبود می بخشد. در هنگام فعالیت های ورزشی نیز همیشه آب به همراه داشته باشید.

وی در پایان گفت: آب باید در تمامی رژیم های غذایی اعم از چاقی و لاغری حضور داشته باشد. حذف آن صدماتی به بدن می زند که گاه جبران ناپذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها