امروز، اوج هیجان در لیگ برتر انگلیس ؛

همسایه‎های پرسر و صدا وارد می‎شوند

لیگ برتر انگلیس این‌گونه متفاوت‌تر از همیشه شد؛

جزیره پرهیاهو

تنها سه هفته دیگر به پایان فصل 2019-2018 لیگ برتر انگلیس فرصت باقی‌مانده است؛ سه‌هفته‌ای که قطعاً در میان‌روزهای پایانی لیگ‎های معتبر اروپایی از جایگاه خاص و ویژه‎تری برخوردار است. درواقع می‎توان گفت از میان پنج لیگ معتبر اروپایی ( لالیگای اسپانیا، سری آ ایتالیا، لیگ برتر انگلیس، بوندسلیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه) این لیگ انگلیس است که حساسیت دارد. حساسیت دیگر لیگ‎های اروپایی به دلیل یک‌طرفه بودن و یا مشخص شدن قهرمان تا حدودی فروکش کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۵۹
جزیره پرهیاهو

به گزارش جام جم آنلاین ، هم‌اکنون در اسپانیا بعید است تیم دیگری به‌غیراز بارسلونا به مقام قهرمانی برسد، در ایتالیا هشتمین قهرمانی یوونتوس تقریباً قطعی است، شب گذشته نیز در لوشامپیونه فرانسه تیم پاری‎سن‎ژرمن عنوان قهرمانی را به دست آورد و در بوندسلیگا نیز رقابت بین دورتموند و بایرن است، رقابتی که به نظر می‎رسد به سود بایرنی‎ها به پایان خواهد رسید. اما درباره لیگ برتر انگلیس چه؟

آبی و قرمز در جزیره

لیورپول و منچسترسیتی؛ مسئله این است. چند روز پیش به این اشاره کردیم که لیورپول در انگلستان طرفداران بیشتری دارد و بسیاری از هواداران فوتبال در این کشور قهرمانی این تیم بندرنشین را به منچسترسیتی ترجیح می‎دهند. منچسترسیتی هرچند یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود اما حتی در خودِ شهر منچستر هم تیم محبوب شماره یک نیست و درواقع این یونایتد است که از هواداران بیشتری در این شهر برخوردار است.

هم‌اکنون در جدول رده‎بندی لیگ برتر انگلیس تیم لیورپول با 35 بازی و 88 امتیاز صدرنشین است و منچسترسیتی با یک بازی کمتر 86 امتیاز دارد و در رده دوم جدول به سر می‎برد.

هفته سی و پنجم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال از روز شنبه آغاز شد. در آغاز این هفته تیم منچسترسیتی حساس‎ترین بازی هفته را برد و به رقابت تنگاتنگ خود با لیورپول ادامه داد. این تیم در حالی مقابل تاتنهام قرار گرفت که چند روز قبل در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل همین تیم باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. منچسترسیتی اما در هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس مقابل این تیم بازنده نشد و یک‌بر صفر به پیروزی رسید. بسیاری پس‌ازاین پیروزی از انتقام منچسترسیتی گفتند اما واقعیت این است که وقتی من‎سیتی از اروپا حذف شده ، انتقام آن مسابقه در لیگ برتر انگلیس معنایی ندارد. به هر حال منچسترسیتی ابتدای این هفته با برتری در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی اتحاد مقابل تاتنهام موقتا به صدر جدول لیگ برتر انگلیس برگشت. این صدرنشینی تا شب گذشته ادامه داشت اما لیورپول که یک بازی نسبت به منچسترسیتی بیشتر دارد مقابل میزبان خود یعنی کاردیف ولز با دو گل به پیروزی رسید تا در کمتر از 24 ساعت صدر را از جدی‎ترین رقیب خود پس بگیرد و با اطمینان بیشتری به هفته‎های پیش رو فکر کند.

حالا شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی قهرمان خواهند شد یا شاگردان یورگن کلوپ در لیورپول؟ کدام یک قهرمانی را به خانه می‏برد؟ رنگ قرمز بر روی جام این فصل می‏افتد یا رنگ آبی آسمانی؟ من‎سیتی قهرمانی فصل گذشته‎اش را تکرار می‎کند یا اینکه لیورپول بعد از 29 سال جام را به خانه می‎برد؟

با احتساب یک بازی کمتر، منچسترسیتی در هفته‎های آتی باید به مصاف تیم‎های منچستریونایتد، برنلی، لسترسیتی و برایتون برود. از این جمع دربی شهر منچستر از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و می‎تواند رویای قهرمانی دوباره من‎سیتی برای پپ را نقش بر آب کند و یا اینکه برعکس، نقش کاتالیزور را برای قهرمانی داشته باشد.

سه رقیب دیگر منچسترسیتی در هفته‎های آتی نیز در رده های نهم به بعد قرار دارند و هیچ نتیجه‎ای جز برد مقابل آنها از سوی شاگردان گواردیولا توقع نمی‎رود.

لیورپول نیز در هفته آتی مقابل قعرنشین یعنی هادرسفیلد قرار می‎گیرد و هیچ نتیجه‎ای جز برد مقابل این تیم نباید به دست بیاورد. سپس مقابل نیوکسل رده سیزدهمی قرار می‎گیرد، بعد از آن به مصاف ولورهمپتون رده دهمی می‎رود. نباید فراموش کرد کار لیورپول از آنجایی دو برابر و فشرده‎تر است که باید در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا هم بازی کند.

و اما منچستریونایتد

از سال 2013 که سرالکس فرگوسن اسطوره‎ای خود را بازنشسته کرد ، منچستریونایتد دیگر آن تیم سابق نشد. تیمی که یکه‎تاز لیگ برتر انگلیس و عصر طلایی را برای خودش رقم زده بود پس از فرگوسن وارد عصر خاکستری شد. ابتدا دیوید مویس آمد؛ مردی اسکاتلندی که بدترین نتایج تاریخ را با یونایتد رقم زد. بعد از مویس نوبت به لوئیس فن‎خال بود اما این هلندی هم نتوانست منچستریونایتدِ عصر طلایی را زنده کند. در نهایت خوزه مورینیو به عنوان ناجی وارد اولدترافورد شد اما غول خفته همچنان در خواب ماند. حالا اوله‎گونار سولشایر ذخیره طلایی منچستریونایتد در دهه 90 هدایت این تیم را در دست دارد. شب گذشته شیاطین سرخ که به تازگی از لیگ قهرمانان اروپا هم حذف شده‎اند مقابل اورتون به میدان رفتند و در عین تعجب و شگفتی با چهار گل از این تیم شکست خوردند و به عبارتی تحقیر شدند.

حالا منچستریونایتد نه تنها تحقیر شده است که حتی بیم آن می‎رود که به احتمال فراوان سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد. یونایتد در حالی مقابل اورتون گلباران شد که پس از روی کار آمدن سولشایر اوضاع به کام این تیم شده بود اما در هفته‎های اخیر سولشایر هم شک و تردیدها را نسبت به خود زیاد کرده است. تیم منچستری در دو هفته اخیر هم از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و هم مقابل اورتون باخت و حالا هم در آستانه از دست دادن قطعی سهمیه فصل آینده اروپاست.

به نظر می‎رسد پایه‎های مربی‎گری سولشایر از همین اکنون لرزان شد ، شاید هم سران یونایتد از دائمی کردن قرارداد این مربی که پیش از این پیشوند موقت را داشت، پشیمان هستند. به هر حال آنچه که در سال‎های اخیر برای یونایتد اتفاق افتاد نشان داد مربی کوچک و بزرگ ندارد، یونایتد به هر حال در ادامه عصر طلایی خود با هر نوع مربی ناتوان است و برای احیا کردن این تیم باید خط مشی فرگوسن را فراموش و شیوه و عصر جدیدی را آغاز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها