در انتظار پرسرو صداترین نقل و انتقالات تابستانی

بارش تابستانی میلیون‎ها دلار

شب گذشته پرونده فصل 2019-2018 رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس با برگزاری 10 دیدار بسته شد و تیم منچسترسیتی به مقام قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت. من سیتی با یک امتیاز نسبت به لیورپول به عنوان قهرمانی دست یافت و برای دومین فصل پیاپی تاج قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را بر سر گذاشت. حسرت تیم لیورپول هم برای رسیدن به عنوان قهرمانی به 30 سال رسید.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۹۰
تاج بر سر سیتی‎زن‎شیپ‎ها / غم‎انگیزترین حسرت فوتبالی 30 ساله شد +تصاویر‌ برترین‎ها

به گزارش جام جم آنلاین ، از ساعت 18:30 شب گذشته هفته سی و هشتم و پایانی رقابت های لیگ برتر فوتبال انگلیس آغاز شد و شاهد برگزاری 10 دیدار بودیم.

تمامی نگاه ها فقط به سمت دو بازی بود، منچسترسیتی با یاران علیرضا جهانبخش یعنی برایتون و مصاف لیورپول با ولورهمپتون. منچسترسیتی و لیورپول تنها یک امتیاز با یکدیگر تفاوت داشتند. لیورپولی ها به شرطی قهرمان می شدند که ولورهمپتون را ببرند و از سویی منچسترسیتی مقابل برایتون شکست بخورد اما نه برایتون تیمی بود که بتواند منچسترسیتی باانگیزه را شکست بدهد و نه علیرضا جهانبخش سوپراستاری بود که بتواند غوغا کند و یک تنه باعث شکست تیم تحت هدایت پپ گواردیولا شود.

پیش از آغاز این بازی پپ گواردیولا سرمربی موفق تیم منچسترسیتی چک کردن مداوم نتیجه بازی لیورپول و ولورهمپتون را اکیدا برای همه اعضای باشگاه ممنوع کرده بود. زمانی که در دقیقه 27 برایتون با گل گلن مورای از منچسترسیتی پیش افتاد غوغای قهرمانی لیورپول به راه افتاد اما فقط 83 ثانیه طول کشید تا رویای قهرمان شدن لیورپول پس از 30 سال در لیگ برتر انگلیس نقش بر آب شود چرا که سرخیو آگوئرو مرد همیشه گلزن و آرژانتینی من سیتی گل مساوی بخش با پاس گل سیلوا وارد دروازه یاران جهانبخش کرد. شاگردان گواردیولا در دقایق 38، 63 و 72 سه بار دیگر از سوی لاپورته، محرز و گوندوگان موفق به گلزنی شدند تا قهرمان فصل لقب بگیرند. البته زمانی که در دقیقه 38 گل دوم منچسترسیتی به ثمر رسید دیگر همه نام منچسترسیتی را بر روی جام قهرمانی حک کردند. در این مسابقه علیرضا جهانبخش در دقیقه 67 جای خود را به لوکادیا داد. او فصل بدی را پشت سر گذاشت و حالا در انتظار یک فصل خوب دیگر است. البته به عقیده برخی از کارشناسان او که در هلند به عنوان آقای گلی فصل رسیده بود آمادگی بازی در لیگ برتر انگلیس را نداشت و زود به این لیگ پیوست در صورتی که باید یکی دو فصل دیگر صبر می کرد.

حسرت در لیورپول

لیورپول دیشب برد، آن هم با دو گل. سادیو مانه شب گذشته دو بار برای لیورپول موفق به گلزنی شد اما دو گل برای جبران یک امتیاز فاصله با منچسترسیتی و پایان حسرت ربع قرن انتظار برای قهرمانی کافی نبود چرا که در دیگر مسابقه من‎سیتی مقابل برایتون به پیروزی رسیده بود.

آخرین قهرمانی لیورپول در لیگ برتر انگلیس به سال 1990 برمی گردد یعنی 29 سال پیش. حالا آنها برای قهرمانی در این رقابت ها باید یک سال دیگر انتظار بکشند، آن هم در سخت ترین لیگ دنیا که هر لحظه از گوشه و کنارش مدعی بیرون می آید و قهرمانی در آن سخت ترین و البته با ارزش ترین کار در دنیای فوتبال در رده باشگاهی است.

لیورپول البته با شایستگی به کار خود پایان داد. آنها بهترین تیم در کنار منچسترسیتی بودند و رکوردهای متعددی را از خود بر جای گذاشتند هر چند که پایان کارشان بسیار غم انگیز بود و شب گذشته یکی از ناراحت کننده ترین پیروزی‎های چند فصل گذشته را به دست آوردند. آنها حالا یک فینال رویایی در لیگ قهرمانان اروپا با تاتنهام را در پیش رو دارند و امیدوار هستند با قهرمانی در این فینال زخم قهرمان نشدن در لیگ برتر انگلیس را التیام ببخشند.

فوتبال جزیره با 3 آقای گل

در پایان این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس اتفاقی بی سابقه افتاد و سه بازیکن به عنوان آقای گلی این فصل دست یافتند. محمد صلاح، سادیو مانه هر از دو از لیورپول و پیر امریک اوبامیانگ ستاره گابنی آرسنال هر سه در این فصل 22 گل به ثمر رساندند و به عنوان مشترک آقای گلی دست یافتند. البته تا پیش از بازی های دیشب این محمد صلاح بود که به تنهایی در صدر جدول قرار داشت. او دیشب موفق به گلزنی نشد.

یک برزیلی، برترین گلر فصل

آلیسون بکر سنگربان برزیلی تیم لیورپول عنوان برترین دروازه بان فصل را به دست آورد. او در این فصل از رقابت ها 21 کلین شیت انجام داد، یعنی بیشتر از هر دروازه بان دیگری در این فصل. به این ترتیب دستکش طلایی فصل 2019-2018 به او تعلق می گیرد.

این پپِ رکوردشکن

سرمربی اسپانیایی تیم منچسترسیتی یعنی پپ گواردیولا شب گذشته با قهرمانی تیمش صاحب یک رکورد ویژه در فوتبال به عنوان سرمربی شد.

گواردیولا با این قهرمانی، هشتمین عنوان قهرمانی خود را در 10 سال اخیر بدست آورد تا رکوردی جاودانه از خود بر جا بگذارد.

پپ به همراه بارسلونا 3 قهرمانی لالیگا، بایرن مونیخ 3 قهرمانی متوالی بوندس لیگا و منچستر سیتی 2 قهرمانی لیگ برتر انگلیس را بدست آورده است.

هازارد، برترین هافبک فصل

ادن هازارد ستاره بلژیکی تیم چلسی که در آستانه جدایی از این تیم و پیوستن به رئال مادرید قرار دارد عنوان برترین هافبک فصل را به دست آورد. در آخرین بازی چلسی در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، آبی‌های لندن مقابل لستر سیتی به تساوی بدون گل رسیدند.

در این بازی ادن هازارد از ابتدا به میدان نرفت و در دقیقه 69 وارد زمین شد. با این حال این ستاره بلژیکی موفق شد با 15 پاس گل عنوان برترین هافبک و بازیساز و البته گلساز این فصل از رقابت‌های جزیره را بدست آورد. این جایزه پس از دیدار چلسی به وی اهدا شد.

سهمیه داران اروپایی

منچسترسیتی و لیورپول به عنوان قهرمان و نایب قهرمان که حضورشان در این فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی است. تیم های چلسی و تاتنهام نیز موفق شدند که سهمیه خود را قطعی کنند.

نتایج دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر انگلیس:

برایتون یک - منچستر سیتی 4

برنلی یک - آرسنال 3

کریستال پالاس 5 - بورنموث 3

فولام صفر - نیوکاسل 4

لستر سیتی صفر - چلسی صفر

لیورپول 2 - ولورهمپتون صفر

منچستر یونایتد صفر - کاردیف 2

ساوتهپمتون یک - هادرزفیلد یک

تاتنهام 2 - اورتون 2

واتفورد یک - وستهام 4

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها