بررسی نقل و انتقالات 1399-1398 لیگ برتر فوتبال ایران ؛

استقلال یک تیم را بیرون داد!/ کم جان مثل پرسپولیس

نقل و انتقالات تیم های لیگ برتر فوتبال ایران همچنان ادامه دارد. در این میان برخی از تیم ها به شدت در تکاپو و تلاش هستند تا بازیکنان بهتر و بیشتری را جذب کنند و از سویی برخی دیگر از تیم ها بنا به دلایل متعددی تا امروز حضور پررنگی در بازار نقل و انتقالات نداشته اند.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۰۸
استقلال یک تیم را بیرون داد!/ کم جان مثل پرسپولیس

به گزارش جام جم آنلاین ، در ادامه فعالیت های نقل و انتقالاتی تیم های لیگ برتری مورد بررسی قرار می گیرد.

پرسپولیس، کم جان و نگران کننده

قهرمان سه فصل اخیر رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با سرمربی جدیدش یعنی گابریل کالدرون تا امروز کار خاص و چشمگیری در نقل و انتقالات انجام نداده است. این تیم دو بازیکن سابق خود یعنی فرشاد احمدزاده و محمدحسین کنعانی‏زادگان را به خدمت گرفته و از سویی دیگر امید عالیشاه، بشار رسن و علی علیپور در معرض جدایی از این تیم هستند. پرسپولیسی که باید بار خود را برای قهرمانی در لیگ نوزدهم پررنگ ببندد آنچنان کم جان و بی تحرک است که از همین حالا هواداران نگران وضعیت فصل آینده تیم محبوب خود هستند.

استقلال یک تیم داد!

به اسامی جدا شده های استقلال تا این لحظه توجه کنید: الهیار صیادمنش، امیرحسین اسماعیل زاده، مهدی رحمتی، فرشاد محمدی مهر، میثم تیموری، آرمین سهرابیان ، اسماعیل گونسالس، پژمان منتظری، خسرو حیدری، روح الله باقری، روزبه چشمی، طارق همام، گادوین منشا و محسن کریمی. این را هم نباید فراموش کنیم که علی کریمی و آیاندا پاتوسی هم در معرض جدایی از این تیم قرار دارند. به این ترتیب در ظاهر متوجه می شویم که وضعیت استقلالی ها نه تنها از پرسپولیس بهتر نیست که بدتر هم هست اما وقتی به تحرک نسبتا خوب استقلال در فصل نقل و انتقالات و جذب بازیکنان نگاه می کنیم تا حدودی فضایی مثبت و امیدوارکننده به وجود می آید به خصوص اینکه استراماچونی سرمربی جدید تیم استقلال در روزهای اخیر خیلی مقتدرانه در زمینه جذب بازیکن عمل کرده است. به هر حال آنها تقریبا یک تیم را بیرون داده اند. در مقابل بازیکنانی مثل آرش رضاوند، رضا اسدی، سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته، علی دشتی، محمد بلبلی، مسعود ریگی و میلاد باقری را جذب کرده اند.

شکار بزرگ تراکتورسازی

تیم تحت هدایت مصطفی دنیزلی تا امروز بازیکنانی نظیر سعید مهری، محمدرشید مظاهری، محمد مسلمی پور، محمدرضا خانزاده ، مسیح زاهدی، مهدی تیکدری و میثم تیموری را جذب کرده است. البته شاهکار بزرگ آنها جذب رضا شکاری بود، بازیکنی که با پرسپولیس توافق کرده اما ناگهان سر از دفتر مدیرعامل تراکتورسازی درآورد و با پیراهن تراکتور عکس یادگاری گرفت تا از یک سو پرسپولیسی ها را ناراحت کند و از سوی دیگر باعث خوشحالی تراکتوری ها شود. تیم تبریزی احتمالا وحید امیری بازیکن سابق پرسپولیس را هم جذب کند البته بر سر جذب این بازیکن باید از سد رقیب سرسختی به نام سپاهان بگذرد، تیمی که همزمان خواهان گرفتن این بازیکن است.

ذوب آهن مثل پرسپولیس

از دیگر تیم های مدعی لیگ برتر که فعالیت بسیار کمی در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران داشته تیمی نیست جز ذوب آهن. این تیم فقط محمد مشایخ و یوسف بهزادی را گرفته است اما در مقابل رشید مظاهری محمدرضا حسینی و مسعود حسن زاده از این تیم جدا شده اند. البته تا پایان نقل و انتقالات هنوز وقت هست و مسلما علیرضا منصوریان برنامه های بیشتری برای تقویت تیمش خواهد داشت.

سپاهان هم به دنبال بازیکن سابق پرسپولیس

سپاهان و تراکتورسازی اکنون برای جذب وحید امیری بازیکن سابق تیم پرسپولیس با یکدیگر رقابت دارند. طلایی پوشان اصفهانی که هم لیگ برتر و هم جام حذفی فصل گذشته را بدجوری به پرسپولیس باختند تا امروز موفق به خرید بازیکنانی نظیر جورجی وولسیانی، رضا میرزایی، علیرضا نقی زاده، محمد زینالی، محمد محبی، محمدرضا حسینی و مرتضی منصوری شده اند. بازیکنانی هم که از این تیم جدا شده اند کم نبوده اند. از سیاوش یزدانی، محمد ابراهیمی، جلال الدین علی محمدی و محمد مسلمی پور گرفته تا حسن جعفری، رضا دهقانی، میلاد سرلک، بختیار رحمانی و مهدی امینی. گفته می شود جدایی خالد شفیعی هم از این تیم قطعی شده است.

رحمتی، بهترین خرید تیم پدیده

تیم پدیده مشهد تا امروز خریدهای متعددی در بازار نقل و انتقالات داشته که مهدی رحمتی سنگربان فصل های گذشته تیم استقلال مهم ترین آن است. مهدی رحمتی در لیگ نوزدهم با پیراهن تیم فوتبال پدیده به میدان می رود. تیم تحت هدایت یحیی گل‎محمدی بازیکنان دیگری نظیر علیرضا علیزاده، فرشاد محمدی‌مهر، فرشاد فرجی و محمداکبر منادی را خریده است. مسعود ریگی، یوسف بهزادی، سید عبدالله حسینی، مرتضی منصوری، محمد قاسمی نژاد، بهنام برزای و میلاد فراهانی هم از این تیم جدا شده اند. به هر حال واضح به نظر می رسد که پدیده با یحیی گل محمدی در لیگ نوزدهم هم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

توپ پر پارس جنوبی جم

تیمی که حالا فراز کمالوند را به عنوان سرمربی تیم خود می بیند تا امروز این بازیکنان را جذب کرده است؛ ابوالفضل قربانی، امیرحسین اسماعیل زاده، امیرحسین رفیعی، ایمان باصفا، پوریا آریاکیا، پیمان شیرزادی، جلال عبدی، حامد پاکدل، حسن حاجب، رضا خالقی فر، علی عبدالله زاده، علی ملایی، محمد ابراهیمی، محمد اهل شاخه، محمد پورشاکر، محمود شفیعی، مسعود پورمحمد، مگنو باتیستوتا، مهدی ترکمان، میلاد تقیان و همایون افتخاری. کاملا مشخص و بارز است که پارس جنوبی جم حسابی برای لیگ نوزدهم برنامه دارد. البته بازیکنان متعددی هم از این تیم جدا شده اند؛ نظیر روح الله سیف اللهی، میثم نقی زاده، احمد گوهری، محمد ستاری و حسن پورامینی.

دیگر فعالان فصل نقل و انتقالات

تیم های گل گهرسیرجان، ماشین سازی تبریز، نساجی مازندران و نفت مسجدسلیمان، فولاد، سایپا و پیکان نیز تیم های دیگری هستند که تحرکات خوبی در فصل نقل و انتقالات داشته اند. صنعت نفت آبادان و شاهین شهرداری بوشهر نیز در مقابل بسیار کم تحرک بوده اند و به عبارتی از قافله عقب افتاده اند اما تا پایان مهلت جذب بازیکن اتفاقات بسیار زیادی در راه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها