گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس انتظار دارد از سنگربان این تیم بیشتر حمایت شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۳۲۲
کالدرون: اتفاقی که برای برانکو افتاد، ممکن است برای من هم رخ دهد!

به گزارش جام جم آنلاین ، گابریل کالدرون در نشست خبری پیش از بازی فردای تیمش برابر صنعت نفت آبادان گفت: هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و باید تمام آنها را ببریم. بعد از باخت مقابل تراکتور اهمیت این بازی برای ما بالا رفته است.

از کیفیت 2 بازی قبلی تیمم رضایت ندارم
وی افزود: از هر نظر برای بازی فردا آماده‌ایم و فقط از این مسابقه برد می‌خواهیم. من از کیفیت دو بازی قبلی تیمم رضایت ندارم و انتظارم این است که بازی‌های بهتری از تیمم ببینم. می‌دانم که بازیکنان زمان بیشتری برای بهتر شدن نیاز دارند، اما در هر شرایطی باید بازی را ببریم و در کنار آن فوتبال خوبی را ارائه کنیم.

انتظار دارم در ایران از بیرانوند بیشتر حمایت شود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به محرومیت یک جلسه‌ای علیرضا بیرانوند از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: من همیشه به رأی کمیته انضباطی احترام گذاشته و این بار هم احترام می‌گذارم. تصمیمی که گرفتند برای من قابل احترام است و دلیل آن را می‌گویم. بیرانوند یک بازیکن ملی است و در واقع یک شخصیت بین‌المللی در فوتبال ایران. به عنوان یک فرد خارجی انتظارم این است که از او در ایران بیشتر حمایت شود. بازیکنی مثل بیرانوند باعث افتخار و سربلندی کشورش شده و نیازمند احترام بیشتری است. ویدئویی که باشگاه تراکتورسازی برای محروم و محکوم کردن بیرانوند در اختیار کمیته انضباطی قرار داد که در آن رفتار غیرورزشی بیرانوند هدف قرار داده شده بود، مشکلی در آن نیست و من موافق آن هستم، اما حقیقت ماجرا این است زمانی که ما برای گرم کردن به زمین آمدیم با پرتاب سنگ، اشیاء و فحاشی روبه‌رو شدیم. چند نارنجک هم از سوی تماشاگران پرتاب شد که برای خود آنها خطرناک بود.

آیا رفتار هواداران تراکتور با قوانین حرفه‌ای بازی مطابقت داشت؟
وی اضافه کرد: باشگاه تراکتور که درخواست محرومیت بیرانوند را داشته، آیا رفتار هوادارانش با قوانین حرفه‌ای بازی مطابقت داشت؟ اگر آنها دنبال محرومیت بیرانوند بودند اول ببینند که خودشان اصول حرفه‌ای میزبانی را رعایت کردند؟ آیا به حریف‌شان احترام گذاشتند؟ واقعاً این تصمیم با توجه به رفتارهایی که در زمین از سوی تماشاگران و تیم حریف سر زد، عادلانه بود! بله، عادلانه بود بیرانوند محروم شود. با توجه به سنگ‌هایی که سمت او آمد و ناسزاهایی که شنید، نارنجک‌هایی که شاید باعث می‌شد آتش‌سوزی در ورزشگاه اتفاق می‌افتاد. من به خاطر همین می‌گویم به تصمیم کمیته انضباطی احترام می‌گذارم. باشگاه تراکتور بهتر بود به رفتار خودش نگاهی کند. در تبریز به معنای واقعی رفتار حرفه‌ای داشتیم و وقتی نتیجه را واگذار کردیم بدون اینکه حرفی بزنیم به تهران برگشتیم و این بود رفتار حرفه‌ای اما رفتار آنها دور از اصول حرفه‌ای بود. باز هم تاکید می‌کنم من به تصمیم کمیته انضباطی احترام می‌گذارم، چون در تبریز خیلی راحت اجازه داده شده بود سنگ زده و بی‌احترامی و فحاشی کنند.

تا الان به اهداف خود نرسیده‌ایم
کالدرون درباره اینکه نفت آبادان قصد دارد با یک بازی سراسر دفاعی با پرسپولیس روبه‌رو شود، گفت: آنها می‌توانند هر سبک و روشی را به کار ببرند و این ما هستیم که باید خودمان را برای هر شرایطی آماده کنیم. به عنوان یک مربی باتجربه شرایط هر بازی را کامل درک می‌کنم و اعتقادم این است که ما تا الان به اهداف خود نرسیدیم و این با آمدن مربی جدید و تفکرات نو طبیعی است، اما ما از این بازی برد می‌خواهیم، با وجود اینکه اعتقاد دارم بازی سختی پیش روی‌مان است.

اتفاقی که برای برانکو رخ داد ممکن است برای من هم رخ دهد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین در واکنش به اخراج برانکو از الاهلی و اینکه این مسئله ممکن است باعث شود در پرسپولیس به او فرصت کافی داده نشود و هواداران خواهان بازگشت برانکو شوند، تصریح کرد: در حال حاضر فقط به بازی فردا فکر می‌کنم، دیداری که حکم فینال را برای ما دارد. اتفاقی که برای برانکو رخ داد ممکن است برای هر مربی رخ دهد و شاید هم یک روز برای من پیش بیاید، من از کاری که انجام می‌دهم راضی هستم و می‌دانم که برای تکرار قهرمانی نیاز است فوتبالی که من می‌خواهم ارائه دهیم. می‌دانم که این مسئله هم زمان زیادی می‌برد، اما شاید خیلی این فرصت در اختیار ما نباشد.

ترابی در همان پستی بازی می‌کند که در زمان برانکو بازی می‌کرد
وی در پاسخ به اظهارنظر خبرنگاری که چرا از مهدی ترابی در پست خودش بازی نمی‌گیرد، گفت: من موافق این نظر شما نیستم. ترابی در همان پستی بازی می‌کند که در زمان برانکو بازی می‌کرد. او پشت فوروارد، و وینگر چپ بوده است و فکر نمی‌کنم پستش تغییر کرده باشد. نه ترابی بلکه تمام بازیکنان تیم ما هنوز آن فوتبالی را که من دوست دارم، از خودشان نشان نداده‌اند، اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد. ضمن اینکه باید بگویم برای من عملکرد یکی دو بازیکن مهم نیست، بلکه کل تیم باید خوب کار کنند، زیرا فوتبال یک بازی گروهی است.

باید ببینیم در پست‌های دیگر موفق عمل کردیم که از خط حمله‌مان انتظار داریم
کالدرون درباره اینکه چه زمانی از جونیور براندو در خط حمله استفاده خواهد کرد و آیا از عملکرد خط حمله تیمش رضایت دارد یا نه، گفت: مهاجمان ما برای اینکه همه‌ی توان خود را نشان دهند نیاز به این دارند که به خوبی تغذیه شوند. باید ببینیم آیا در پست‌های دیگر موفق عمل کردیم که از خط حمله‌مان انتظار داشته باشیم یا نه. جونیور فردا بازی خواهد کرد، اما قطعا عملکرد هر دو مهاجم ما به عملکرد دیگر نفرات تیم هم بستگی دارد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا او قبل از محرومیت بیرانوند قصد تنبیه انضباطی او را داشته است یا خیر، تصریح کرد: نه! من چنین تصمیمی نداشتم. در واقع تصمیمات من برای بازی دادن هر بازیکنی بستگی به شراطی روحی روانی و جسمی او دارد. اینکه چطور در تمرین کار کرده باشد، معیار من برای انتخاب ترکیب این مسائل است نه موارد دیگر.

از فدراسیون فوتبال می‌خواهم تمام اعضای تیم ملی با یک پرواز برگردند
وی درباره اینکه آیا او از وضعیت بدنی ملی‌پوشان تیمش بعد از بازگشت از هنگ‌کنگ رضایت داشته است یا خیر، اظهار داشت: نفرات ملی‌پوش ما خسته به اردو برگشتند دلیلش هم سفر طولانی بود که در بازگشت به ایران داشتند. من از فدراسیون فوتبال می‌خواهم شرایطی را فراهم کند که اعضای تیم ملی با یک پرواز برگردند. به من گفته‌اند چون اضافه بار داشتند مجبور شدند پروازشان را عوض کنند این اصلاً برای من قانع‌کننده نبود. من نمی‌گویم تیم ملی پرواز اختصاصی داشته باشد اگر چه در دنیا این شرایط وجود دارد اما حداقل ملی‌پوشان ما را با یک پرواز برگردانند که این اتفاق خیلی سریع رخ دهد.

نمی‌دانم ما چرا باید روز دوشنبه با نفت آبادان بازی کنیم؟
کالدرون با اشاره به برنامه سازمان لیگ گفت: لازم می‌دانم در اینجا صحبتی را مطرح کنم، اینکه چرا بازی تیم‌های بزرگ در اواسط هفته برگزار شود؟ فدراسیون باید مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها را در نظر بگیرد و قطعاً وقتی بازی در روز تعطیل انجام شود هواداران زیادی به ورزشگاه می‌آیند و این از نظر اقتصادی خیلی به باشگاه کمک می‌کند. نمی‌دانم ما چرا باید روز دوشنبه با نفت آبادان بازی کنیم؟ این نوع برنامه‌ریزی برای باشگاهی پرطرفدار خوب نیست و من انتظار دارم بازی‌های بعدمان در روز تعطیل باشد.

در پایان علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس در این زمینه با کالدرون هم عقیده بوده و به زودی در قبال این تصمیم سازمان لیگ واکنش نشان خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها