حالا که حضور مسعود شجاعی در تیم ملی فوتبال ایران دادِ همه را درآورده است بسیاری او را با دوران افت علی دایی مقایسه می کنند اما واقعا سوال اینجاست که این کجا و آن کجا؟!
کد خبر: ۱۲۳۷۲۰۳
مسعود، دست بردار! /برای تیم ملی بازی می‎کنند تا قیمتشان در اروپا بالاتر برود!

به گزارش جام جم آنلاین ، مسعود شجاعی هرگز در فوتبال ایران به یک ستاره بزرگ و تمام عیار تبدیل نشد اما در مقابل علی دایی مدت ها ستاره بزرگ فوتبال آسیا بود و در دوران اوجش حتی نامش هم لرزه بر اندام تمام تیم های بزرگ آسیایی می انداخت. دایی آقای گل جهان شد و جایزه توپ طلای برترین بازیکن آسیا را هم به دست آورد اما مسعود شجاعی چه؟ به چه دلیل اکنون که او روی اعصاب هواداران تیم ملی فوتبال ایران است باید با علی دایی مقایسه شود؟ در ضمن این را هم نباید فراموش کرد که اگر علی دایی بعد از عملکرد ضعیف در جام جهانی 2006 آلمان دیگر هرگز به تیم ملی ایران دعوت نشد مسعود شجاعی با وجود عملکرد ناکارآمد و بسیار ضعیف تر در جام جهانی 2018 روسیه باز هم به تیم ملی دعوت می شود و باز هم کاپیتان تیم ملی ایران است.

شجاعی 35 ساله حتی در تیم باشگاهی خود هم یک بازیکن موثر به شمار نمی رود و با این اوصاف مشخص نیست که چرا او باید هنوز به تیم ملی دعوت شود و هنوز هم کاپیتان تیم ملی ایران باشد و البته در دیدار بسیار حساس و حیاتی مقابل عراق به میدان برود، دیداری که ایران در آن شکست خورد و شجاعی هم به میدان رفت و البته عملکرد بسیار ضعیفی داشت.

حالا این سوال که چرا شجاعی هنوز باید در تیم ملی فوتبال ایران باشد یکی از تکراری‌ترین سوال‌های موجود در فوتبال ایران است. در واقع از آن دست سوال‎هایی به شمار می رود که قرار نیست هرگز پاسخی هم برای آن وجود داشته باشد.

افتضاح مثل کاپیتان تیم ملی

مسعود شجاعی در دیدار مقابل عراق نه پاس کلیدی داد و نه شوت زد. دریبل موفقی هم نداشت و سه خطا هم ثبت کرد. او دقایقی از گل عراق ایران را ده نفره کرد تا الان سیبل اصلی انتقادات باشد. این آمارها ثابت نمی کند که او دیگر نباید در تیم ملی فوتبال ایران باشد؟

مسعود اقبالی مدرس بین المللی فوتبال ایران و همچنین کارشناس درباره عملکرد مسعود شجاعی در تیم ملی فوتبال ایران به جام جم آنلاین گفت: ورزش به طور اعم و فوتبال به طور اخص مقطع سنی خاصی را می طلبد. با توجه به شرایط فیزیکی و تمریناتی که در فوتبال وجود دارد همیشه باید برای یک بازیکن آغاز و پایان خاصی را تصور کرد.

اقبالی عنوان کرد: شجاعی در سال های نه چندان دور بازیکن موفقی برای تیم ملی فوتبال ایران بود و حتی بازی های خوبی ارائه داد اما در سنین بالای 35 سال آن هم در فوتبال غیرحرفه ای ایران هنوز در تیم ملی بازی می کند بدون اینکه عملکرد خوب و یا مشخصی داشته باشد.

این کارشناس فوتبال ایران افزود: در فوتبال حرفه ای مواردی همچون تمرینات مداوم و البته نظارت و کنترل دقیق باعث می شود تا استثناهایی وجود داشته باشد و یک بازیکن تا سنین 37 یا 38 سال بتواند بازی کند اما در فوتبال ایران این شرایط حرفه ای وجود ندارد.

اقبالی یادآور شد: مسعود شجاعی در زمانی که کارلوس کی روش در مسند کار بود دو بار به جام جهانی رفت و الان هم در تیم ملی حضور دارد تا اگر امکانش مهیا بود و تیم صعود کرد به سومین جام جهانی برود. حتی بزرگ ترین بازیکنان دنیا هم خیلی استثنا است تا در سه جام جهانی بازی کند.

این مدرس بین المللی در ادامه گفت: برای مسعود دیگر کافی است. او کم کم باید کنار برود. نظر مربی تیم ملی تا امروز این بوده که بازی کند اما دیگر بس است. این بازیکن قبلا برای تیم ملی مثمرثمر بود.

اقبالی تصریح کرد: نمایش شجاعی مقابل عراق بنا به دلایل فیزیکی و روانی مثبت نبود. او یک هافبک است و باید توان هوازی داشته باشد که ندارد. مدیریتی هم روی بازی خودش نداشت. البته در دیدار با عراق نه تنها مسعود شجاعی که دیگر بازیکنان تیم ملی هم عملکرد بسیار بدی داشتند.

اقبالی در پایان گفت: من شخصا فکر می کنم این آخرین بازی مسعود شجاعی برای تیم ملی فوتبال ایران بود. فکر نمی کنم دیگر او را در تیم ملی ببینیم.

لژیونرهای بی‎انگیزه...

این کارشناس و مدرس بین المللی فوتبال در ادامه گفت و گویش با جام جم آنلاین نکات دیگری در رابطه با عملکرد سایر بازیکنان تیم ملی گوشزد می کنند. وی گفت: تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق واقعا بد بود. به نظرم تیم ملی فوتبال ایران از لحاظ نفرات باید با تجدیدنظر روبرو شود.

اقبالی ادامه داد: لژیونرها دیگر توان بازی کردن ندارد و اصلا به عبارت دیگر علاقه‎ای ندارند در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران بازی کنند. طارمی و آزمون دقیقا همین طور هستند.

وی بیان داشت: این بدترین بازی تیم ملی بود. متاسفانه برخی از بازیکنان فقط به این دلیل برای تیم ملی فوتبال ایران بازی می کنند که تعداد بازی های ملی خود را بالا ببرند. این افزایش آمار در تعداد بازی های تیم ملی قیمت آنها در ترانسفر مارکت فوتبال اروپا بالاتر می برد. این مهره هایی که من می بینم برای بازی در تیم ملی واقعا علاقه ای ندارند.

این کارشناس در پایان گفت: تیم ملی فوتبال ایران تا خرداد برای بازی برگشت مهلت دارد. باید تجدیدنظر اساسی روی این تیم شود.

ادامه انتقادات از مسعود

به فاصله گذشت دو روز از باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق حمله به مسعود شجاعی در شبکه های اجتماعی ادامه دارد. مسعود کامنت پست های اینستاگرامی‎اش را بسته و واکنشی نسبت به شکست تیم ملی ایران مقابل عراق از خود نشان نداده است. او در دیدار مقابل عراق یکی از ضعیف ترین بازی های ملی خود را ارائه داد و نتوانست آنطور که باید و شاید حتی در حد یک بازیکن معمولی باشد. پایان مسعود شجاعی در تیم ملی فوتبال ایران فرارسیده؟ دیگر او را در تیم ملی نخواهیم دید؟ شواهد کنونی حاکی از این است که کاپیتان تیم ملی را دیگر با پیراهن این تیم نخواهیم دید. او به معنای واقعی کلمه در خط پایان قرار دارد.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها