۱۳متحد اسرائیل درخصوص حمله به رفح هشدار داد‌ه اند

شیطان تنها می‌ماند

طی روزهای اخیر، بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست‌های غربی متفق‌القول هستند که حمله به رفح پاشنه‌آشیل رژیم اشغالگر اسرائیل و کابینه نتانیاهو خواهد بود. با این حال اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش اسرائیل بر ادامه این مسیر خطرناک، به ورود تل‌آویو به یک قمار دوسرباخت منجر شده است. کار به جایی رسیده که شاهد ایجاد شکافی عینی و ملموس در شبکه حامیان و متحدان رژیم صهیونیستی هستیم.
طی روزهای اخیر، بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست‌های غربی متفق‌القول هستند که حمله به رفح پاشنه‌آشیل رژیم اشغالگر اسرائیل و کابینه نتانیاهو خواهد بود. با این حال اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش اسرائیل بر ادامه این مسیر خطرناک، به ورود تل‌آویو به یک قمار دوسرباخت منجر شده است. کار به جایی رسیده که شاهد ایجاد شکافی عینی و ملموس در شبکه حامیان و متحدان رژیم صهیونیستی هستیم.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۲۳
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

۱۳ وزیر خارجه کشورهای جهان، عمدتا غربی، طی نامه‌ای به یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به حمله به شهر رفح هشدار داده و خواستار ارسال کمک‌های بیشتر به نوار غزه شدند. این نامه را وزرای خارجه گروه ۷ به استثنای آمریکا و همچنین استرالیا، دانمارک، فنلاند، هلند، نیوزیلند، کره جنوبی و سوئد امضا کرده‌اند. این مقامات همچنین کاهش بحران انسانی ویرانگر و رو‌به‌وخامت در غزه و بازگشایی همه گذرگاه‌‌های مرزی این منطقه به روی کمک‌ها از جمله گذرگاه رفح را خواستار شدند. ۲۲۴ روز از جنگ خونین در غزه می‌گذرد؛ جنگی که فاجعه‌بارترین تراژدی بشر پس از جنگ جهانی دوم لقب گرفته و تاکنون ۱۱۵ هزار شهید و مجروح و ۱۰ هزار مفقودی بر جای گذاشته که ۷۰ درصدشان زنان و کودکان بی‌دفاع هستند.
 
تمرکز نبرد در رفح 
نبرد در غزه این روزها در شمال این باریکه در اردوگاه جبالیا و در جنوب و در شهر رفح متمرکز شده و رزمندگان فلسطینی به‌شدت در حال مقاومت و وارد کردن تلفات سنگین به اشغالگران هستند؛ تا جایی که شبکه۱۲اسرائیل اعلام کرد که خانواده نظامیان این رژیم در نامه‌ای به کابینه جنگ و شخص نتانیاهو نوشته‌اند: «برای جان فرزندان‌مان ارزش قائل شوید.»از سوی دیگر با وجود هشدارهای جهانی، ارتش اشغالگر از قصد خود برای گسترش تهاجم زمینی در شهر رفح خبر داده و روزنامه عبری‌زبان معاریو اعلام کرد لشکر ۸۹ ارتش رژیم صهیونیستی از شامگاه پنجشنبه برای جنگ در رفح وارد این منطقه شده است. شهر رفح در نوار غزه پیش از جنگ محل سکونت ۱۰درصد ساکنان این منطقه بود اما امروزه ۶۵ درصد یا دو‌سوم جمعیت نوار غزه در آن حضور دارند؛ فشار جنگ صدها هزار فلسطینی را به این ناحیه کشانده‌است. بسیاری از این افراد را رژیم با دستور تخلیه مناطق به رفح سوق و به آنها اطمینان داده بود این منطقه امن است. اکنون صهیونیست‌ها برخلاف وعده‌های قبلی خود درصدد آغاز عملیات در منطقه‌ای هستند که به پرتراکم‌ترین قسمت نوار غزه و جهان تبدیل شده است.
 
درخواست آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه 
موج محکومیت‌های جهانی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان ادامه دارد. آفریقای جنوبی از دادگاه بین‌المللی لاهه خواست تا دستور توقف فوری تهاجم رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در غزه را صادر کند. دو روز جلسات استماع در «دیوان بین‌المللی دادگستری» (ICJ) برگزار شد که وکلای آفریقای جنوبی در روز پنجشنبه به تشریح پرونده خود پرداخته و بار دیگر، ادله محکم و غیر‌قابل انکاری را در محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایاتش در نوار غزه ارائه کردند. آفریقای جنوبی تاکید کرده که اقدامات نظامی اسرائیل در رفح یک نسل‌کشی است و بقای واقعی فلسطینی‌ها را تهدید می‌کند.هیات این کشور آفریقایی در برابر دادگاه بین‌الملل گفت این کشور از رژیم اسرائیل می‌خواهد عملیات نظامی خود را در غزه متوقف کرده و از گذرگاه رفح و نوار غزه کاملا عقب‌نشینی کند.این هیات همچنین گفت که تل‌آویو باید ورود کمک‌های انسانی به غزه را بدون هیچ‌گونه ممانعتی و با نظارت تیم حقیقت‌یاب تضمین کند. آفریقای جنوبی همچنین از رژیم تل‌آویو خواست که گزارشی را ازنحوه اجرای اقدامات پیشگیرانه خود به دادگاه بین‌الملل ارائه دهد.رژیم صهیونیستی که تا‌کنون به شهادت بالغ بر ۳۵هزارنفر درنوارغزه منجر شده، مدعی است که تعهد تزلزل‌ناپذیر به رعایت قوانین بین‌المللی دارد و پرونده آفریقای جنوبی را بی‌اساس خوانده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که شکست سنگینی را دربرابرمقاومت متحمل شده‌است، می‌گوید که بدون اعزام نیروی زمینی به رفح نمی‌تواند این گروه را شکست دهد.دیوان بین‌المللی دادگستری می‌تواند در مورد اختلافات بین اعضای سازمان ملل احکام الزام‌آور قانونی صادر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها