مدیر کل راه و شهرسازی استان: ۷۰ کیلومتر از پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است.
کد خبر: ۱۴۵۴۴۶۶

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه راه آهن با بیان اینکه از ۹۷۰ کیلومتر طول ریلی مسیر حدود ۴۳۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان جنوبی قرار دارد، افزود:  تمامی قطعات دارای پیمانکار بوده و تجهیز کارگاه انجام و ردیف اعتباری و بودجه‌ای آن نیز مشخص و تامین شده و هم اکنون حدود ۷۰ کیلومتر از این پروژه آماده عملیات روسازی و ریل گذاری است.

مودی افزود: ساخت راه آهن در خراسان جنوبی از سال ۹۸ آغاز شده و تا کنون ۷۰ کیلومتر از این مسیر با هزینه ۲۰۰ میلیارد تومان واقع در قطعه‌های ۱۶ و ۲۳ در حد فاصل مسیر مبیرجند-قاین-یونسی آماده عملیات روسازی و ریل گذاری شده است.

برای اجرای تمامی مسیر راه آهن زهدان - بیرجند - مشهد ۶۰ هزار میلیارد تومان با دستور رهبر معظم انقلاب از محل اعتبارات تهاتر نفت تأمین شده است.

وی گفت: در حوزه تامین زمین موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت طی دوسال دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهر‌های استان الحاق شده که این میزان ۴ برابر نیاز کنونی است که زمین آن تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین افزود: در حوزه بازآفرینی شهری و طرح کلید به کلید اولین استانی هستیم که این طرح را شروع کردیم که برای عملکرد مطلوب در این حوزه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مردم هستیم.

وی گفت: حدود ۲۰ درصد از اعتبارات در پروژه‌های راه و شهرسازی اختصاص یافته و طی سه سال گذشته ۲۷۰ کیلومتر از باند‌های دوم تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

میرمحمد مودی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته میانگین بهره برداری از باند‌های دوم ۳۰ کیلومتر بوده که هم اکنون به ۱۰۰ کیلومتر رسیده افزود:در تمامی شهرستان‌های استان دارای پروژه باند دوم هستیم که دارای اعتبار ملی و تخصیص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها