کد خبر: ۱۴۵۴۴۸۷

با رزرو بلیط مشهد اصفهان و سفر به شهر زیبا اصفهان، نصف جهان را سفر کرده‌اید. اصفهان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ ایران محسوب می‌شود که جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری را در دل خود، جای داده است. با بازدید از شاهکار میدان نقش جهان، سی‌وسه پل، کاخ عالی قاپو و ... می‌توانید سفری به تاریخ غنی و اصیل گذشته ایران داشته باشید. این آثار زیبا و هنرمندانه است که توانسته سال‌ها، ایران را زنده نگه دارد؛ از این‌رو اگر زمان محدودی دارید، یک برنامه 4 روزه به اصفهان بچینید و از این شهر قدیمی دیدن کنید.





4 روز در سفر به اصفهان

شاید تصور کنید دیدن آن‌همه زیبایی و شگفتی در چند روز، غیر ممکن است؛ اما اگر برنامه دقیقی بچینید و زمانتان را مدیریت کنید، می‌توانید سفری پربار به اصفهان داشته باشید. اکنون برای دیدن این شهر زیبا آماده شوید و روزهایتان را به ترتیب زیر، با دیدن جاذبه‌های مختلف اصفهان، سپری کنید.



روز اول در سفر به اصفهان

اکنون که با رزرو بلیط مشهد اصفهان، راهی این شهر شدید و در محل اقامتتان، جای گرفتید، برای شروع روز اول سفر در اصفهان آماده شوید. اولین روز خود را با دیدن محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های این شهر شروع کنید:



  1. میدان نقش جهان

میدان نقش جهان، یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیاست که با دیگر شاهکارهای اصفهان محصور شده است. این میدان زیبا با پیاده‌رو سنگی، فضا سبز و حوض بزرگی در وسط، تصویری خارق‌العاده را به نمایش می‌گذارد. در اطراف میدان نقش جهان، مکان‌های دیدنی دیگری مانند عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌اله، مسجد امام و بازار تاریخی اصفهان وجود دارند که می‌توانید زمانی را برای بازدید از آن‌ها نیز، اختصاص دهید.



  1. کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو یکی از بناهای تاریخی دوره صفوی است که قدمت آن به سال 977 خورشیدی برمی‌گردد. این عمارت ورودی مجموعه تالارهای سلطنتی کاخ صفوی بوده که از عظمت و شکوه بسیاری برخوردار است. تزئینات و نقش‌ونگارهای خارق‌العاده و بی‌نظیر سقف این کاخ، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

 

 

  1. مسجد شیخ لطف‌الله

اصفهان مسجدهای بسیاری را در خود جای داده است که تصویری از شاهکار معماری ایران را به نمایش می‌گذارند؛ مسجد شیخ لطف‌الله بهترین آن‌ها به‌حساب می‌آید. علاوه‌بر گنبد طلایی این مسجد دلربا، کاشی‌کاری‌های بدیل و شبستان شگفت‌انگیز آن، بی‌نظیر هستند.

 

 روز دوم در سفر به اصفهان

روز اول را با دیدن مکان‌های دیدنی بسیاری به پایان رساندید؛ اکنو شب را در محل اقامتتان به استراحت بپردازید تا صبح روز دوم را با انرژی، شروع کنید.

 

 

 

  1. کلیسا و موزه وانک

اگر به سمت ارمنی‌نشینان جلفا بروید، کلیسا و موزه وانک را خواهید دید. معماری ساده و جذاب کلیسا وانک، اثری شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد؛ نقاشی‌های به‌کاررفته در این اثر هنری، وانک را به یکی از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین کلیساهای ایران تبدیل کرده است. پس‌از بازدید از کلیسا وانک، می‌توانید هم‌زمان از موزه وانک نیز، دیدن کنید.

 

  1. سی‌وسه پل

سی‌وسه پل، یکی از شاهکارهای معماری در جهان محسوب می‌شود که محبوبیت بسیاری در بین مردم دارد. این پل تاریخی در عصر و شب، رویایی به‌نظر می‌رسد؛ نورپردازی بی‌نظیر شبانه و قدم‌زدن روی پل، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. اگر خوش‌شانس باشید، قایق‌سواری و پاروزدن در زاینده‌رود را نیز می‌توانید تجربه کنید.

 

  1. پل خواجو

یکی‌دیگر از مکان‌های تاریخی که باید حتما بروید، پل خواجوست؛ این مکان تاریخی گزینه‌ای مناسب برای شب‌گردی و هم‌نشینی با مردم بومی اصفهان خواهد بود. شنیدن آهنگ‌ها و ترانه‌های قدیمی توسط مردم اصفهان، حا‌ل‌وهوایی دلنشین در این منطقه ایجاد می‌کند. پل خواجو، نقطه اتصال محله خواجو به میدان فیض است؛ در میانه پل نیز، شاه‌نشین را می‌بینید که محل نشستن پادشاه صفوی برای تماشا مسابقات قایق‌رانی بوده است.

 

 

روز سوم در سفر به اصفهان

روز دوم را نیز، پشت سر گذاشتید، اکنون برای روز سوم و شروع ماجراجویی دیگر، آماده شوید. روز سوم را با دیدن یکی از معروف‌ترین پارک‌های تفریحی اصفهان، شروع کنید.

 

  1. آکواریوم ناژوان

در مجموعه تفریحی ناژوان، آکواریوم زیرزمینی اصفهان وجود دارد که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. بازدید از این آکواریوم بسیار لذت‌بخش خواهد بود، شما علاوه‌بر دیدن از ماهی‌ها و آب‌زیان، می‌توانید غذادادن به ماهی‌ها و لمس آبزیان را نیز تجربه کنید.

 

  1. باغ پرندگان ناژوان

از دیگر دیدنی‌های این مجموعه ناژوان، می‌توان به باغ پرندگان اشاره کرد. این باغ با وسعت 55 هزار متر مربع، بیش‌از 200 گونه از پرندگان را در خود جای داده است. فضاهای مختلفی را در این باغ خواهید دید، بازدید از قفس‌های شیشه‌ای، قفس‌های آهنی، برکه و صخره‌ها برای کودکان، بسیار هیجان‌انگیز است.

 

  1. باغ پروانه‌ها

باغ پروانه‌ها در فضایی به وسعت 2 هزار متر مربع و با بیش‌از 22 هزار پروانه، ساخته شده است. این قسمت از باغ نیز، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های ناژوان محسوب می‌شود.

 

  1. تله سیژ

پس‌از گشت‌وگذار و بازدید از زیبایی‌های ناژوان، ساعاتی را به استراحت بپردازید و برای عصر روز سوم، تله سیژ اصفهان را از نزدیک ببینید. تله سیژ ناژوان، با طول دو کیلومتر و ارتفاع 24 متر از سطح زمین، با سرعت 3 متر بر ثانیه حرکت می‌کند. رودخانه زاینده‌رود و پارک جنگلی ناژوان، منظره‌ایست که از تله سیژ می‌بینید.

 

روز چهارم در سفر به اصفهان

پس‌از سه روز گشت‌وگذار و بازدید از زیبایی‌های اصفهان، سری به بازارهای اصفهان بزنید و سوغاتی‌هایتان را تهیه کنید. پس‌از خرید سوغاتی‌ها، بازدید از آثار تاریخی اصفهان را استارت بزنید.

 

  1. پیاده‌راه چهارباغ

یکی از زیباترین و رویایی‌ترین قسمت‌های اصفهان، پیاده‌راه چهارباغ است. دو طرف این خیابان پوشیده از درخت، برای قدم‌زدن و استراحت، بی‌نظیر خواهد بود. عصرهای این پیاده‌راه، با هوا مطبوع و دلچسب، ون‌ها و کافه‌های سیار، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و بی‌نظیر را رقم می‌زند.

 

  1. موزه هنرهای ملی

موزه هنرهای ملی، هنرهای مردم از هزاره‌های پیش‌از تاریخ تا عصر حاضر را به نمایش می‌گذارد. در این موزه 300 اثر تاریخی، در معرض دید علاقه‌مندان به تاریخ قرار گرفته شده است. موزه هنرهای ملی اصفهان، در خیابان شمس‌آبادی قرار دارد و دسترسی به آن از خیابان چهارباغ آسان خواهد بود.

 

  1. انگورستان ملک

این عمارت تاریخی در محله پاقلعه در خیابان ملک واقع شده است. این خانه تاریخی یکی از بهترین نمونه‌های معماری دوران قاجار را به نمایش می‌گذارد که به بخش‌های مختلف حیاط اندرونی، حیاط بیرونی، شاه‌نشین، زیرزمین، حوض‌خانه و اتاق‌های متعدد تقسیم می‌شود.

 

 

با فلای تودی 4 روز را در اصفهان سفر کنید

سفر به اصفهان و بازدید از زیبایی‌های آن را در 4 روز می‌توانید تجربه کنید. برای خرید بلیط هواپیما مشهد اصفهان، به وب‌سایت‌های آنلاین سری بزنید؛ فلای تودی خدمات ویژه‌ای را برای تجربه سفری بهتر، به شما ارائه می‌دهد. این وب‌سایت معتبر با ارائه خدمات راهنما سفر، پیگیری و پشتیبانی 24 ساعته، سفری آسان و سریع را برایتان رقم می‌زند. با فلای تودی تنها چند کلیک تا اصفهان راه دارید؛ اطلاعات سفرتان را در این وب‌سایت درج کنید و پس‌از انتخاب بلیط مورد نظرتان، برای پرداخت هزینه تعیین‌شده، به درگاه بانکی وارد شوید و با کارت بانکی عضو شتاب، آن را بپردازید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها