۶۴۰۰ واحد در شهر قم در حال نوسازی است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وجود ۳۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهری در قم خبر داد و گفت در حال حاضر ۶۴۰۰ واحد در بافت فرسوده در دست نوسازی است.
کد خبر: ۱۴۵۶۳۰۵

به گزارش جام جم آنلاین،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه حدود ۳۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و حدود ۱۲۰ هزار بنای ناپایدار در قم داریم گفت: در سفر رئیس جمهور به استان قم مجموعه واحد‌هایی که توسط مردم و با حمایت دولت و شهرداری در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده به بهره‌برداری رسید بیش از ۱۵۰۰ واحد بود که بیشترین حجم افتتاح‌ها را به خود اختصاص داد.

محمد آیینی افزود: در مجموع بیش از ۶۴۰۰ واحد در قم در دست نوسازی است که در استان قم تمرکز بیشتر بر روی شهر قم است.

وی خاطر نشان کرد: از کسانی که در این ۳۷۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند می‌خواهیم هرچه سریعتر به فکر نوسازی واحد‌های خود باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از وجود برخی مشوق‌ها که با حمایت دولت و شهرداری در اختیار افرادی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند خبر داد و گفت: دریافت پروانه با ۵۰ درصد تخفیف، استفاده از تسهیلات مختلف نهضت ملی مسکن، ساخت یک طبقه تشویقی، استفاده از تسهیلات ویژه در خصوص پارکینگ و یک درب اضافه از جنله بسته تشویقی ویژه مالکان ساکن در بافت فرسوده است.

آیینی در ادامه با اشاره به طرح فاز ۵ عمار یاسر و بهره‌برداری از آن گفت: شرکت بازآفرینی شهری در این خصوص بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان زمین برای تهاتر با املاک در اختیار شهرداری قرار داد و با همکاری شهرداری قم این فاز به مرحله بهره‌برداری رسید. 

وی افزود: در بافت پیرامون امامزاده موسی مبرقع (ع) هم بیش از ۶۳ پلاک توسط مجموعه باز آفرینی شهری به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان آزادسازی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها