جام جم آنلاین - آرشیو

خطر فضاسازی غرب برای طرح آتش‌بس

خطر فضاسازی غرب برای طرح آتش‌بس

به شانتاژ و اظهار نظر‌های خارج از عرف برخی دیپلمات‌های آمریکایی و عربی و همچنین اصرار نتانیاهو به پذیرش طرح آتش بس از سوی حماس نباید توجه کرد. در واقع این طرح باید کاملا مورد تجزیه، تحلیل و شناخت عمیق مقاومت فلسطین قرار بگیرد و سپس پاسخی آشکار، روشن و البته با دریافت ضمانت‌های بین المللی به آن داده شود.  

سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی

سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی

مناقشه آتلانتیکی‌ها و مسکو به نقطه اوج خود رسیده ومتعاقب وقوع جنگ اوکراین، شاهد تصاعد بحران میان طرفین هستیم. گرچه برخی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی درصدد مهار مناقشه و تحدید دامنه آن هستند اما در مقابل برخی اعضا مانند آمریکا، انگلیس ولهستان نیز درصددحفظ این گره کوروتبدیل آن به مناقشه‌ای دائمی بامسکو برآمده‌اند.

۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه

۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه

تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و کانادا موجی جهانی را علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سیاست‌های آمریکا ایجاد کرده است. تاثیر اعتراضات دانشجویی به حدی است که مقامات آمریکایی نمی‌توانند، بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنند.

آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 

آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟ 

 ۳۰ ایالت آمریکا درگیر جنبش دانشجویی است و نیرو‌های فدرال و ایالتی بشدت در حال کنترل اوضاع هستند. این در حالی است که آمریکا در آستانه انتخابات نیز قرار دارد. به همین دلیل چنانچه شرایط در آمریکا از کنترل خارج شود، اساسا آمریکا قربانی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

ماموریت دشوار بلینکن برای نجات نتانیاهو

ماموریت دشوار بلینکن برای نجات نتانیاهو

این روز‌ها رژیم صهیونیستی و ایالات متحده شرایط سختی را تجربه می‌کنند. آمریکا بواسطه اقدامات نابخردانه اسرائیل فشار‌های زیادی را متحمل شده و تلاش می‌کند با فرستادن آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی بتواند اوضاع را تا حدودی مدیریت کند.

عملیات رفح مخمصه بزرگ رژیم صهیونیستی و آمریکا

عملیات رفح مخمصه بزرگ رژیم صهیونیستی و آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده برای چندمین بار بعد از عملیات طوفان الاقصی به سرزمین های اشغالی سفر کرد.

آرزوهای خام آمریکا و اسرائیل

آرزوهای خام آمریکا و اسرائیل

در طول هفت ماه گذشته، هیچ هفته‌ای از هفته‌های این ماه‌ها نبود که مقامات ارشد کاخ سفید، وزارت خارجه، پنتاگون یا دستگاه اطلاعات آمریکا (سیا) برای افزاش امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه حضور نداشته باشند. در بعضی از موارد، این سفرها فقط در قالب اعلام سفر، خبری می‌شد و گزارش ویژه یا تحلیل خاصی از آنها در رسانه‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی منتشر نمی‌شد که این موضوع بستگی به شخصیت و مقامی داشت که از آمریکا به منطقه آمده بود.

سنجش در مسیر تحول

سنجش در مسیر تحول

مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما به‌عنوان یکی از بنیادی‌ترین بخش‌های این رسانه در امر پایش مخاطبان و نیازسنجی آنان، تحت تاثیر رویکرد تحول در این سازمان است. در این راستا نظرسنجی درباره برنامه‌ها، به‌ویژه برنامه‌های شاخص به سمت روش کیفی میل پیدا کرده است.

۱۰پیام یک خیزش

۱۰پیام یک خیزش

گسترش دامنه و وسعت تظاهرات غیرتمندانه دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایات بی‌حد و حصر این رژیم نامشروع در نوار غزه، نقش بسزایی در خلق و استمرار موازنه‌ای جدید براساس  قدرت آگاه‌سازی جهانی ایفا کرده است.

نظم جدید جنبش‌های دانشجویی

نظم جدید جنبش‌های دانشجویی

از روزهای گذشته با اتفاقات کم‌نظیری در آمریکا و کشورهای اروپایی روبه‌رو هستیم که ابعاد گسترده‌ای دارد و تاثیر بالایی در معادلات بین‌المللی خواهد گذاشت. جنبش اعتراضی که در سطح دانشجویی در آمریکا کلید خورد و از دانشگاه کلمبیا آغاز شد روز به روز گسترش یافت و اکنون نه‌ فقط بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا را درگیر کرده بلکه از مرزهای این کشور فراتر رفته است.

حربه زنگ زده یهودستیزی

حربه زنگ زده یهودستیزی

در هشتمین ماه تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه ما شاهد یک پدیده کم سابقه‌ای در آمریکا و اروپا و برخی از کشور‌های غربی مثل استرالیا هستیم.

حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد 

حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد 

برخی رخدادها فرصت بررسی موقعیت‌های مخرب تکرار شونده و اصلاح آنها را تامین می‌کنند که سریال «حشاشین» از آن جمله است؛ سریالی در ظاهر تولید مصر اما در واقع روایتی صهیونیستی و مملو از تحریفات تاریخی از ظهور اسماعیلیه که در لایه‌های زیرین خود، جنبش‌های شیعی را با فتنه‌های برساخته اسرائیلی همچون داعش در ذهن مخاطب تطبیق می‌دهد.

روزنامه نگاری با قدرت تیتر

روزنامه نگاری با قدرت تیتر

در عصر رقابت فشرده رسانه‌ها و سهم‌طلبی رسانه‌های نوظهور، بهره‌گیری رسانه‌ها از مزیت نسبی خود، می‌تواند ضامن حیات و بالندگی آنها باشد.بدون شک مزیت نسبی روزنامه‌‌ها در قدرت تیتر آنها نهفته است. گرچه گزارش میدانی ذیل روزنامه‌نگاری تحقیقی یا خبر تحلیلی و سوژه‌یابی هوشمندانه، همگی ابزار قدرت رسانه‌های مکتوب محسوب می‌شود اما این قدرت تیتر و خلاقیت در تیترزنی جذاب است که همچنان نبض تپنده دنیای روزنامه‌نگاری به‌شمار می‌رود.

تشدید منازعات هویتی در آمریکا

تشدید منازعات هویتی در آمریکا

خیزش دانشجویی که در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه و ابزار تنفر نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی براه افتاده یادآور تحولات دهه ۶۰ میلادی در جریان جنگ ویتنام و جنبش وال استریت در ۲۰۱۰ است.

زلزله در رژیم صهیونیستی

زلزله در رژیم صهیونیستی

 عملیات طوفان الاقصی در ۷اکتبر آغاز یک حرکت راهبردی در تاریخ مبارزات مردم فلسطین و نیرو‌های مقاومت با رژیم اشغالگر صهیونیستی بود. از این رو به هیچ وجه نباید آن را یک عملیات تاکتیکی، ساده، زودگذر و موقت محسوب کرد.

عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم

عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از کارگران، هدف واقعی آمریکا و غرب از تحریم و فشار بر ایران را، تسلیم و تبعیت محض ملت و نظام اسلامی خواندند و تأکید فرمودند: «ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران و جمهوری اسلامی، در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی‌ها تسلیم نمی‌شود و با تبدیل تحریم‌ها به فرصت‌های پیشرفت و شکوفایی، به افق روشن آینده دست خواهد یافت.»

 هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب

 هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب

این روز‌ها شاهد افزایش اعتراضات اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مطرح غرب نسبت به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه هستیم. این در حالی است که به این نخبگان اتهاماتی مانند یهود ستیزی می‌زنند یا ادعا می‌کنند که آن‌ها تحت تاثیر جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند.، اما نکته قابل توجهی در این اتهام زنی وجود دارد و آن این است که ایران در مسیر خردمندانه‌ای حرکت می‌کند که این روز‌ها جامعه فرهیخته و دانشگاهی آمریکا نیز به آن پی‌برده است.

بحران ناتمام تل‌آویو

بحران ناتمام تل‌آویو

وقوع عملیات وعده صادق، شوک دیگری را پس از طوفان الاقصی به رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد ساخته و محاسبات و ذهنیت سران این رژیم را در خصوص آینده جنگ غزه تغییر داده است. آنچه از مواضع رسانه‌ها و مقامات صهیونیستی و غربی برداشت می‌شود، شوک شدید ناشی از این شکست است، تا جایی که آنها حتی در ترسیم ابعاد این ماجرا نیز با یکدیگر اتفاق‌نظر ندارند.

تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی

تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی

مساله مشارکت مردم و نقش جامعه در جهش تولید کانون توجهات مقام معظم رهبری است و ایشان در دیدار امروزشان پرده‌ای دیگری از مشارکت مردم را که پایه اصلی آن کارگردان هستند گشودند.

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری

پاکستان و ایران در کشور همسایه پرجمعیت و با وسعت زیاد در دنیای اسلامی هستند و از ظرفیت‌هایی زیادی برای بسط روابط و تعاملات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی برخوردارند.

1 صفحه

نیازمندی ها