رادیو سلامت؛ پیشگام و مرجع در حوزه سلامت

رادیو سلامت یک رسانه شنیداری معتبر، مرجع و پیشگام در حوزه بهداشت و سلامت فرد و جامعه، جزو رادیو‌های تخصصی مطرح در کشور است.
کد خبر: ۱۴۵۶۹۸۵
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

ارتقای سلامت فرد و جامعه از اهداف تاسیس شبکه رادیویی سلامت بوده است. همه روانشناسان و مشاوران تربیتی بزرگ جهان متفق القوند که رسانه گرمی همچون رادیو با سبک برنامه سازی خود که آمیخته‌ای از موسیقی، آواز و کلام‌های اخلاقی و روانشناسی گویندگان خوش صدا و با تواضع است که می‌تواند بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبان و به خصوص اشخاصی داشته باشد که با مشکلات روحی و روانی و یا احیانا آسیب‌های اجتماعی فردی دچار هستند.

رادیو سلامت به عنوان یک رادیوی تخصصی دارای کارکرد و ماموریت مهمی است. این شبکه باید اطلاعات بروز را در زمینه سلامت و بیماری و به ویژه سلامت جسم، روان و انواع آسیب‌های اجتماعی و سلامت معنوی در اختیار مردم بگذارد و به نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهد.

 این شبکه رادیویی موضوع محور با هدف کلی تخصصی وظیفه خطیری بر عهده دارد. مخاطبان این شبکه هم مردم عام هستند و هم مخاطبان خاص یا به عبارتی بهتر مخاطب از کادر درمان. البته مخاطب خاص با توقع دیگری برنامه‌های این شبکه را دنبال می‌کنند. این شبکه برنامه‌هایی ویژه این گروه روی آنتن دارند که مورد توجه پزشکان و کادر درمان قرار گرفته است.

یکی از شاخص‌های مهم توسعه شبکه‌های رادیویی در جوامع مختلف میزان و کیفیت دسترسی افراد جامعه به برنامه‌های شبکه‌های رادیویی و سازگاری و رضایت مخاطبان از این برنامه هاست. 

برخورداری از یک رسانه اخلاق محور، امیدآفرین و آگاهی دهنده سالم حقی است همگانی و پیش شرط شعار والای جذب مخاطب جدید در کنار حفظ مخاطب فعلی است. 

گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت تمرکز اصلی خود را بر آموزش در حوزه‌های مختلف قرار داده که برای دستیابی به این فهم با طراحی برنامه‌ای با عنوان مجله پزشکی تلاش می‌کند سبک زندگی مخاطبان را تغییر بدهد. این برنامه پرمخاطب روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ به طور زنده به روی آنتن می‌رود.

این برنامه در راستای دستیابی به اهداف آموزشی خود به دنبال علل و علائم راه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، نیاز مخاطب را جستجو و برطرف می‌کند.

با توجه به مخاطب عام و خاص این برنامه که یک مجله تخصصی است، اعضای هیئت علمی متخصصان مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی اجرای این برنامه را بر عهده دارند.

 برنامه مجله پزشکی از سلامت جسم، سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی غافل نیست و اطلاعات روز و مورد نیاز مخاطب را در اختیار شوندگان قرار می‌دهند.

این برنامه با ساختار گفتگومحور از طریق بسته‌های صوتی تلاش می‌کند تا بیماری‌های شایع و مزمن، از جمله دیابت، فشارخون، بیماری‌های قلبی -عروقی که بار مالی زیادی بر بیماران تحمیل می‌کند را شفاف سازی کند و هزینه‌های سنگین اقتصادی را کاهش دهد.

در بخشی از برنامه مجله پزشکی سعی شده با طرح باور یکی از باور‌های حوزه سلامت را با نظرسنجی و جلب مشارکت و تعامل با مخاطبان آن را با پاسخ طلایی تکمیل و به شنوندگان عرضه کند.

مدیریت مصرف دارو و ورزش، رویداد‌های مختلف علمی و فرهنگی داخلی و خارجی، دندانپزشکی کودک و بزرگسال، بیماری‌های خاص، بارداری و ناباروری، سالمندی از جمله بخش‌هایی است که در دستور کار مجله پزشکی است.

رادیو سلامت به سمع شنوندگان می‌رسد و پاسخگوی نیاز مخاطبان است. این شبکه بصورت ۲۴ ساعته روی موج اف. ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز قابل دریافت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها