اعلام جزئیات نرخ کرایه بار در فارس / افزایش ۹۳ تا ۲۰۲ درصدی

نرخ کرایه حمل بار توسط خاور، کامیون تک و تریلی از استان فارس به تهران، اهواز، اصفهان، کرمان و مشهد از ۱۳۵ تا ۲۰۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۹۰
اعلام جزئیات نرخ کرایه بار در فارس /  افزایش ۹۳ تا ۲۰۲ درصدی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در حالیکه همه به دنبال کاهش نرخ کالا و اجناس هستند یکی از دلایل مهم گرانی کالا را می توان نرخ کرایه های حمل و نقل دانست که در این راستا از ۹۳ تا ۲۰۲ درصد متناسب نوع خودرو افزایش داشته است.

در این میان کمترین افزایش نرخ مربوط به کرایه حمل بار از شیراز به اهواز است که خودرو تک بوده که نرخ اعلامی سازمان حمل و نقل و پایانه ها شش میلیون و ۶۹۰ هزار ریال بوده اما نرخ جدید اعلامی به ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار ریال رسیده که افزایش ۹۳ درصدی را به همراه داشته است.

اما بیشترین افزایش کرایه حمل بار توسط تریلی از شیراز به تهران است که نرخ قدیم ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال بوده و امروز به ۴۰ میلیون و ۱۰ هزار ریال رسیده و رشد ۲۰۲ درصدی را به همراه داشته است.

افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصد نرخ کرایه حمل و نقل کالا

در این راستا معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل استان فارس در توضیح این وضعیت گفت: کرایه حمل کالا توافقی است منتهی با توجه به اعتراض کامیونداران و اجحاف به رانندگان بحث تن کیلومتر مطرح شد و با وجود اینکه سازمان راهداری هم موافق این قضیه نبود برای حل مشکل رانندگان پیگیری شد و نهایت تن کیلومتر به نتیجه رسید.

علی یزدانی با بیان اینکه افزایش قیمت حمل و نقل ۸۰ تا ۹۰ درصد بوده است، افزود: این افزایش به نسبت نرخ عرف یا پایه بوده و حتی گاه تا ۲ برابر و ۵ برابرهم افزایش پیدا کرده البته اینها موردی بوده و شامل همه موارد نبوده است.

یزدانی با بیان اینکه این افزایش قیمت برای برخی از صنایع با حجم بالای کالا مشکلاتی را به وجود آورده است، عنوان کرد: در کنار همه این موارد باید به چند نکته توجه کرد، نخست آنکه کرایه های حمل کالا ۳ - ۴ سال افزایش نداشته و این کرایه مبنا است که می تواند افزایش یا کاهش یابد.

وی تصریح کرد: نکته دوم این است که این کرایه افزایش جبران مافات و سال های گذشته است و احتمال دارد سال های آینده این رقم ثابت بماند یا بر مبنای تورم افزایش پیدا کند.

افزایش نرخ کالا متناسب با افزایش کرایه است

اما رسول رضایی یکی از فروشندگان لوازم خانگی در شیراز گفت: افزایش کرایه حق رانندگان است اما دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که این افزایش بر نرخ فروش تاثیرگذار نباشد.

وی تاکید کرد: به عنوان فروشنده مجبور هستیم هر اندازه که پرداخت های بیشتری برای کرایه و یا دیگر موارد داشته باشیم نرخ فروش کالاهای خود را افزایش دهیم.

رضایی افزود: نرخ کرایه کالا از شیراز به بندرعباس و تهران و یا از شهرهای دیگر به شیراز همین افزایش را داشته و دارد بنابر این قیمت کالا را باید افزایش داد.

فروشنده لوازم خانگی تصریح کرد: علاقه ای به گرانی نداریم اما زمانیکه برای رسیدن یک کالا به مغازه هزینه های بالایی را انجام داده ایم چاره ای به غیر از افزایش نرخ کالا نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها