در گفتگو با جام جم آنلاين مطرح شد

ابتكار استاندار خوزستان برای معرفی مديران ناكارآمد

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم وجود زمان بندی معین در انجام وعده‌ های داده شده به مردم گفت: معرفی مدیرانی که خلف وعده می کنند در سایر حوزه ها و فعالیت ها به مردم از طریق صداوسیما نیز در دستور کار است و به صورت جدی برخورد و آن ها را معرفی می‌کنیم تا مردم مدیر دروغگو را بشناسند.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۴۵

به گزارش جام جم آنلاین خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی روزیکشنبه15فروردین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به انتصاب خود به عنوان استاندار خوزستان اظهار داشت: در بدترین روزهای سال یعنی در اواخر سال99 و زمانی که بودجه این سال رو به اتمام و بودجه سال جدید نیز بسته شده بود؛ استاندار خوزستان شدم.


استاندار خوزستان افزود: با وجود تمام کارها و خدماتی که انجام شده اما مشکلات خوزستان بسیار زیاد است. خوزستان با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و منابع موجود در آن با این مشکلات همخوانی و توازن ندارند.


وی با اشاره به وضعیت فاضلاب شهرستان‌های این استان تصریح کرد: بیش از70 شهرستان در خوزستان فاضلاب ندارند و بیش از هزار و 500 روستا آب سهمیه‌ای دریافت می‌کنند و از آب بهداشتی محروم هستند.


سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب راه های مواصلاتی و سیستم دفع آب های سطحی شهرستان های استان گفت: با وجود جاده های خوزستان شاه راه های مواصلاتی و ترانزیتی هستند اما باز هم در این حوزه نیز مشکلات بسیاری وجود دارد و اکثر مناطق محروم از جاده های مناسب برخوردار نیستند.

*عدالت اجتماعی برقرار نیست
استاندار خوزستان در انتقاد به عملکرد دستگاه ها در کشاورزی و بیابان زدایی در این استان در رابطه سطح رفاه اجتماعی مردم خوزستان عنوان کرد: با وجود اینکه انتظار می‌رفت اوضاع بهتر باشد اما در کنار برج های بلند و پتروشیمی های بزرگ در خوزستان، بیکاری بیداد می‌کند و عدالت اجتماعی برقرار نیست.


وی همچنین در ادامه بیان کرد که یکی از اهداف جدید در استانداری خوزستان اصلاح سیستم فاضلابی و دفع آب های سطحی استان است.


سلیمانی همچنین افزود: کارگروهی را در تهران برای دریافت 2 میلیارد یورو از مازاد فروش نفت از وزارت نفت برای انجام پروژه در خوزستان؛مستقر کردیم. این اعتبار قرار است به صورت کوتاه مدت و میان مدت از طریق صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری و یا در قالب یک لایحه در مجلس دریافت شود.


استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت برخی کارگران و کارکنان شهرداری ها در استان از جمله شهرداری شهرستان کارون تصریح کرد: در برخی شهرداری ها نیروی مازاد غالب به بدنه شهرداری ها غالب کرده اند. این کار عمدتا توسط افراد نزدیک و قدرتمند به اینگونه دستگاه ها تحمیل می شود و به جای اینکه سیستم استخدامی کشور را اصلاح کنند و به دنبال برقراری عدالت اجتماعی باشند، نیروهای خودشان را تحمیل می‌کنند تا جایی که آن دستگاه در پرداختی ها دچار مشکل می‌شوند.


وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه به انتقال آب کارون از سرشاخه ها و موضع وی عنوان کرد که مبنای سهمیه آب استان، آورد آب در سال87 است و در این سال، خوزستان کمترین آورد آب یعنی 11 میلیارد متر مکعب بود. اما در حال حاضر نیاز استان چیزی حدود 15 تا 16 میلیارد متر مکعب آب است و با این سهمیه کشاورزی استان به مشکل برخورده است.

*نیشکر دولتی می شود
سلیمانی همچنین درباره خصوصی سازی شرکت های بزرگ خوزستان مانند شرکت نیشکر هفت تپه تصریح کرد: درحال حاضر شرکت خصوصی است اما قرار است دولتی شود و این بدترین اقدام در حق این شرکت است. تجربه نشان داده که اصلا معنا ندارد شرکت هایی از این قبیل دولتی باشند.

*مدیران ضعیف را به مردم معرفی می کنیم
استاندار خوزستان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم درباره نحوه مدیریت کرونا و وجود یا عدم وجود کمبودها در حوزه درمان گفت: در استان صدها مراسم مدیریت می شوند اما در برخی شاهد بودیم که این اتفاق نیفتاد که این ضعف از ما بود. ما مدیرانی داشتیم که در مدیریت محدودیت های کرونایی ضعیف عمل کردند و با آن ها برخورد شد. اگر در آینده این اتفاق بیفتاد مدیر خاطی به مردم معرفی خواهد ‌شد. همچنین معرفی مدیرانی که خلف وعده می کنند در سایر حوزه ها و فعالیت ها به مردم از طریق صداوسیما نیز در دستور کار است و به صورت جدی برخورد و آن ها را معرفی می‌کنیم تا مردم مدیر دروغگو را بشناسند.


وی همچنین به کارمندان و نیروهایی اشاره کرد که از سایر دستگاه ها وارد بدنه وزارت کشور شده‌اند. سلیمانی در ادامه گفت از کارمندان وزارت کشور در خوزستان افرادی وجود داشتند که برای خود ابلاغ اشتغال در مناطق آزاد بدون حتی یک روز حضور در آن پست، زده بودند. استاندار خوزستان با انتقاد جدی نسبت به این موضوع و جابجایی بین دستگاهی افزود: هر کارمندی برای خدمت در مجموعه خود تربیت شده است و الویت ما جاگیری هر کارمند در دستگاه مربوط به خودش است.


وی در ادامه به موازی کاری نهادهای فرهنگی و سایر کارگروه ها نیز اشاره کرد و گفت: در خوزستان همه چیز به شورای تامین ارجاع داده می شود. برای مثال قیمت ها در ستاد تنظیم بازار مشخص می شوند اما در خوزستان این کار نیز به عهده شورای تامین است. بنده با نگاه امنیتی به همه موضوعات مخالفم چرا که معتقدم دستگاه های امنیتی کارهای مهمتری دارند.

*بازرسی مالی و نهادهای قضایی را وارد پیگیری از صنایع می کنیم
سلیمانی درباره گردش مالی صنایع بزرگ فعال در استان اعم از پتروشیمی، گاز و نفت تصریح کرد: قانون می گوید گردش مالی هر شرکت در محلی صورت می گیرد که در آن فعال است. شرکت هایی مانند نفت، گاز و پتروشیمی موظفند تا گردش مالی‌شان در همینجا انجام شود و لزومی ندارد در تهران باشد. اگر این اقدام صورت نگیرد مجبور می‌شویم بازرسی مالی و نهادهای قضایی را برای ملزم کردن‌شان دخیل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها