معاون سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با جام جم مطرح کرد:

در سال‌جاری ۲ هزار میلیارد ریال به راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد اختصاص یافت

استاندار در جلسه شورای توسعه و برمامه ریزی استان خبر داد

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان چهار محال و بختیاری در سال ۱۴۰۰

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا کرده است، گفت: امروز حدود ۴۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بخش توازن و استانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۲۶

به گزارش جام جم آنلاین-چهار محال و بختیاری،اقبال عباسی استاندار چهار محال وبختیاری شامگاه شنبه پنجم تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رشد دو برابری اعتبارات استانی و تخصیص ۹۰ درصدی این اعتبارات در طول تاریخ تخصیص بودجه به استان بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: شاید این اتفاق دیگر در بحث تخصیص بودجه رخ ندهد.

اختصاص بودجه 2 برابری در سال 1400 به استان چهار محال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اعتبارات جاری استان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تقریبا دو برابر افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: برخی از پروژه‌های فراموش شده و راکد استان از جمله پروژه راه‌آهن مبارکه - سفیددشت به شهرکرد و پروژه آبرسانی محور بن - بروجن با تزریق اعتبار به سرعت در حال تکمیل است، در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی بن-بروجن حدود ۸۵ درصد است و در بحث ریل نیز در حال احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد هستیم.

تقسیم  ۴۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شورای برنامه‌ریزی و توسعه

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرده است، گفت: امروز حدود ۴۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توزیع شد، ۲۱۶ میلیارد تومان از این اعتبارات استانی و ۲۱۸ میلیارد تومان در بحث توازن است.

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نمایندگان استان چهار محال و بختیاری

عباسی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده خواهد شد، همچنین برای سال‌جاری ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است که این نمایندگان می‌توانند این اعتبارات را به پروژه‌های دارای اولویت در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود اختصاص دهند.

اختصاص ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث محرومیت‌زدایی

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین در سال‌جاری ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای بحث محرومیت‌زدایی، ۷۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای پروژه‌های راه روستایی و ۳۰ میلیارد تومان نیز برای بحث پروژه‌های آبرسانی روستایی اختصاص پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی برای آغاز عملیات پروژه‌های خود نیازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ و موافقت‌نامه هستند، تصریح کرد: به مدیرانی که نیازمند اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه‌های پیشنهادی خود هستند، اطلاع‌رسانی کامل انجام شود.

 

عباسی یادآور شد: اگر مدیران دستگاه های اجرایی برای اجرای طرحی برنامه پیشنهادی مشخصی دارند، می‌توانند این طرح را در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مطرح کنند تا بتوانیم به این طرح بودجه مورد نیاز را اختصاص دهیم.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود چهار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی به استان اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: از این اعتبارات ۷۰ درصد سهم شهرداری‌ها و ۳۰ درصد نیز سهم دهیاری‌های استان است، این اعتبارات باید در حوزه کاهش مخاطرات رانندگی هزینه شود، شهرداران و دهیاران سعی کنند به‌جای احداث سرعتکاه، این اعتبار را به خرید دوربین کنترل سرعت و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی اختصاص دهند.

فرمانداران در اسرع وقت کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان را تشکیل دهند

وی تاکید کرد: فرمانداران در اسرع وقت کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان را برای توزیع اعتبارات با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تشکیل و اعتبارات را به پروژه‌های دارای اولویت در شهرستان اختصاص دهند.

احداث ساختمان برای خانه مطبوعات و ستاد احیاء امر بمعروف و نهی از منکر

عباسی در پایان گفت: خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نظام دامپزشکی استان درخواست اعتبار برای احداث ساختمان داشتند، اما نمی‌توان به این نهادها اعتبار استانی اختصاص داد، بنابراین دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات می‌توانند مسئولیت احداث این ساختمان‌ها را بر عهده بگیرند تا بتوانیم بودجه مورد نیاز را اختصاص دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها