مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی مصرف بنزین در نوروز ۱۴۰۱

کم فروشی در جایگاه‌های سوخت را اطلاع رسانی کنید

صنف جایگاهداران سوخت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دو مرجع رسیدگی به شکایات درباره کم فروشی احتمالی در جایگاه‌ های سوخت هستند.
کد خبر: ۱۳۶۰۲۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، اغلب شکایت‌ها از کم فروشی جایگاه‌های سوخت که به باشگاه خبرنگاران جوان می‌رسد، مربوط به این است که مالکان خودرو اعلام می‌کنند، در بنزین هوا وجود دارد؛ آقای کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره می‌گوید: عرضه بنزین و گازوئیل در تمام جایگاه‌ها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان ملی استاندارد همواره مورد آزمایش قرار می‌گیرد و تنها در صورت رعایت استانداردها اجازه فعالیت داده می‌شود.

مدیر توزیع و تامین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم گفته بود: از نظر فنی امکان این که هوا وارد باک خودرو شود، وجود ندارد؛ چرا که نازل‌های عرضه سوخت در فاصله ۲۰ سانتی‌متری کف مخزن هستند و از آن جا که هوا و گازی وجود ندارد، بنزین را به سمت باک خودرو ارسال می‌کنند.

علت اصلی این که برخی افراد تصور می‌کنند در بنزین هوا وجود دارد، به گفته اعضای صنف جایگاهداران سوخت، این است که این افراد در هنگام سوختگیری به سرعت نازل را فشار می‌دهند و بنزین که مانند نوشابه گازدار است، با سرعت وارد باک می‌شود که در نهایت گاز آن خارج می‌شود؛ این جایگاهداران توصیه می‌کنند که باید به آهستگی و بدون عجله بنزین زد.

شیوه صحیح سوختگیری هم این است که نازل باید تا انتها درون باک قرار بگیرد؛ اما فردی که سوختگیری می‌کند باید آرام آرام فنر روی آن را بالا بیاورد که برای ورود بنزین به داخل باک خودرو، جایی وجود داشته باشد.

از آن‌جا که سوختگیری اغلب از سوی کارگران جایگاه‌های عرضه سوخت انجام می‌شود، اگر جایگاهداران به صورت تعمدی شیوه صحیح سوختگیری را رعایت نکنند، حجم کمتری بنزین نسبت به آن چه که در نمایشگر نشان داده می‌شود، وارد باک شده و مالک خودرو با بررسی آمپر بنزین می‌تواند متوجه کم فروشی شود.

به گفته آقای اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت، با وجود دوربین‌های مدار بسته، اصلا امکان دستکاری نازل وجود ندارد؛ اما اگر مردم چنین تخلفاتی را مشاهده کردند، می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۵۲۲۶۷۸ مربوط به صنف جایگاهداران سوخت تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم گفته بود: سامانه ثبت شکایات مردمی در خصوص فعالیت مجاری عرضه سوخت با شماره تماس ۰۹۶۲۷ به صورت ۲۴ ساعته فعال است و افرادی که شکایتی از قبیل کم فروشی در جایگاه‌های سوخت دارند، می‌توانند با آن تماس بگیرند و شماره جایگاه، ردیف سوختگیری و شماره تلمبه را به این سامانه اعلام کنند تا ظرف مدت ۷۲ ساعت به آن رسیدگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها