تحصیل در کدام کشورها بهتر است؟

تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف جهان همواره یکی از آرزوهای متقاضیان بین المللی و از جمله متقاضیان ایرانی بوده است.
تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف جهان همواره یکی از آرزوهای متقاضیان بین المللی و از جمله متقاضیان ایرانی بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۵۴۰۸

اما تحصیل در کدام کشورها برای ایرانی ها بهتر است و معیارهای انتخاب کشور مناسب برای تحصیل چیست. در این مطلب کوتاه و خلاصه به ارائه توضیحاتی در مورد بهترین کشورها برای تحصیل می پردازیم.

معیارهای مهم انتخاب بهترین کشور برای تحصیل

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی باید موارد زیادی را بررسی کنند و قبل از انتخاب بهترین کشور برای تحصیل معیارها و ملاک های مهمی را به دقت ارزیابی کنند و بر اساس دارا بودن این معیارها برای انتخاب بهترین کشور تصمیم بگیرند. برخی از مهم ترین معیارهای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل عبارتند از:

مورد تایید بودن آن دانشگاه از نظر وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران

اگر متقاضی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه خارجی قصد بازگشت به کشور ایران و کار و یا ادامه تحصیل را دارد، باید آن دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران باشد.

 

دارا بودن هزینه مناسب برای شهریه و هزینه های تحصیلی و زندگی

اگر متقاضی دارای تمکن مالی ناکافی باشد برای تحصیل در کشورهای خارجی باید دانشگاهی را انتخاب کند که امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و اعطای بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان واجد شرایط فراهم کند. کشورهای کانادا، هلند، دانمارک و مجارستان این شرایط را برای تحصیل متقاضیان فراهم کرده اند.

امکان کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی

اگر متقاضی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مورد نظر قصد بازگشت به ایران را نداشته باشد و خواستار پیدا کردن کار در آن کشور باشد، باید کشوری را انتخاب کند که دارای فرصت های کاری مختلف باشد. کشورهای کانادا، سوئیس، هلند، آلمان و نروژ دارای فرصت های کاری متنوع می باشند.

امکان اخذ ویزای همراه خانواده

برای متقاضیان متاهل و دارای فرزند امکان اخذ ویزای همراه خانواده و همراهی همسر و فرزندان در مدت زمان تحصیل از بهترین امتیازهای تحصیل در یک کشور خارجی است. کشورهای فرانسه، هلند، کانادا، دانمارک و آلمان شرایط اخذ ویزای همراه خانواده را فراهم می کنند.

امکان اخذ مجوز تابعیت و شهروندی

اگر متقاضی قصد دارد پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مورد نظر در آن کشور زندگی و کار کند، باید از همان ابتدای کار کشورهایی با چنین شرایطی را انتخاب کند. برخی از کشورها به دلیل نیاز به نیروی کار متخصص و کمبود نیروی کاری ماهر شرایط کار و اشتغال و صدور مجوز تابعیت را برای متقاضیان واجد شرایط فراهم می کنند. کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی این شرایط را برای متقاضیان فراهم می کنند.

 دانشگاه ها از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران

بهترین کشورها برای تحصیل متقاضیان ایرانی

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای مختلف معیارها و ملاک های مهمی را مد نظر دارند. برخی از این معیارها شامل اعتبار مدرک تحصیلی، بالا بودن سطح کیفیت آموزشی، فراگیری یک زبان خارجی، وجود فرصت های شغلی، تجربه یک سبک جدید زندگی و خلق تجربه های جدید می باشند. در واقع این عوامل در رتبه بندی کشورهای جهان برای تحصیل بسیار موثر هستند. گرچه شرایط تحصیلی و زندگی و همچنین شرایط مالی متقاضی نیز نقش مهمی در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل دارد. قبل از انتخاب کشور مناسب برای تحصیل از مشاوره های کارشناسان موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی برخوردار شوید. با توجه به این معیارها شرایط تحصیل در کشورهای کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، استرالیا و ایتالیا را بررسی می کنیم.

کشور کانادا، پرطرفدارترین مقصد تحصیلی

کشور کانادا به دلیل دارا بودن دانشگاه های معتبر و جهانی، دارا بودن بالاترین استانداردهای زندگی و شرایط کار و اشتغال در بالاترین فهرست مقاصد تحصیلی متقاضیان ایرانی قرار دارد. متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های کانادا و اخذ مجوز کار دانشجویی پاره وقت با توجه به مناسب بودن هزینه های تحصیلی و زندگی می توانند بخش زیادی از هزینه های زندگی در این کشور را تامین کنند. وجود فرصت های شغلی متنوع پس از فارغ التحصیلی امکان یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی را برای متقاضیان فراهم می کند. و مهم تر از همه پس از چند سال کار و اشتغال مداوم امکان اخذ مجوز تابعیت کانادا و برخورداری از مزایای شهروندی کانادا وجود دارد.

 

کشور آلمان، کم هزینه ترین مقصد تحصیلی

کشور آلمان با دارا بودن دانشگاه های مطرح و بالا بودن سطح آموزشی و همچنین بالا بودن سطح کیفیت زندگی از مهم ترین مقاصد تحصیلی متقاضیان ایرانی محسوب می شود. اما مهم ترین مزیت مهاجرت تحصیلی به آلمان برای ایرانی ها و دیگر متقاضیان بین المللی برخورداری از تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های جهان است. علاوه بر امکان تحصیل رایگان، دانشگاه های این کشور با اعطای بورسیه های تحصیلی کمک بسیار زیادی به دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی می کنند. تحصیل رایگان با وجود تسلط دانشجو به زبان آلمانی امکان پذیر است و مدرک تحصیلی این کشور در همه کشورهای جهان معتبر می باشد.

کشور انگلستان، زادگاه بهترین دانشگاه های جهان

کشور انگلستان با توجه به رواج زبان انگلیسی، وجود دانشگاه های برتر جهانی، مدت زمان کوتاه تر مقاطع تحصیلی و اعتبار مدرک تحصیلی از دیگر مقاصد تحصیل در برترین کشورهای جهان برای ایرانی ها است. دانشگاه های انگلستان برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به ترتیب به مدت 3 سال و یک سال ارائه می دهند که در مقایسه با دیگر کشورها هزینه های تحصیلی و زندگی کمتری را بر دوش دانشجویان می گذارد.

 مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انگلستان

کشور فرانسه، مناسب ترین مقصد تحصیلی

کشور فرانسه به دلیل وجود دانشگاه های معتبر، بالا بودن استانداردهای زندگی، امکان اخذ مجوز کار دانشجویی و امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل است. یکی از مهم ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به فرانسه امکان تحصیل رایگان می باشد که با دارا بودن مدرک زبان فرانسه و یا تسلط به این زبان فراهم می شود. گرچه کشور فرانسه از لحاظ هزینه های زندگی از گران ترین کشورهای جهان است، اما شرایط تحصیل رایگان در این کشور آن را به یکی از مقاصد تحصیلی مناسب برای ایرانی ها تبدیل کرده است.

 

کشور استرالیا، از بهترین مقاصد تحصیلی

کشور استرالیا از نخستین کشورهایی بود که شرایط را برای تحصیل متقاضیان بین المللی فراهم کرد. این کشور با دارا بودن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر و شناخته شده با پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات آموزشی از برترین مقاصد تحصیلی برای متقاضیان ایرانی است. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های استرالیا می توان به اخذ مدرک تحصیلی معتبر، اخذ مجوز کار دانشجویی، اخذ ویزای همراه خانواده، امکان کار و اشتغال و امکان اخذ مجوز تابعیت استرالیا اشاره کرد. گرچه هزینه های زندگی در کشور استرالیا بالا است، اما متقاضیان با کار دانشجویی و اخذ بورسیه های تحصیلی می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل در این کشور را تامین کنند.

 

کشور ایتالیا، دارای شرایط پذیرش مناسب

کشور ایتالیا با دارا بودن دانشگاه های جهانی و جایگاه های برتر در رنکینگ های برترین دانشگاه های جهان یکی از مقاصد تحصیلی متقاضیان ایرانی است. بالا بودن سطح علمی و آموزشی این دانشگاه ها و همچنین دارا بودن شرایط پذیرش مناسب در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی از مزایای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است. علاوه بر این مناسب بودن هزینه های تحصیلی، امکان سفر به کشورهای عضو شینگن و اتحادیه اروپا و امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی را می توان از دیگر مزیت های تحصیل در ایتالیا ذکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها