نبرد با سوختگی گاز استیل و شیشه‌ای با جوش‌شیرین

سوختگی گاز استیل و شیشه‌ای باعث تغییر رنگ ناخوشایند این وسایل مهم آشپزخانه‌ می‌شود. این سوختگی‌ها را باید پاک کرد، زیرا باقی ماندن آنها می‌تواند تغییرات بعدی مخرب را به همراه داشته باشد. پاک کردن این سوختگی‌ها می‌تواند ظاهر آن را زیباتر کند و عمر بیشتری به آن ببخشد.
سوختگی گاز استیل و شیشه‌ای باعث تغییر رنگ ناخوشایند این وسایل مهم آشپزخانه‌ می‌شود. این سوختگی‌ها را باید پاک کرد، زیرا باقی ماندن آنها می‌تواند تغییرات بعدی مخرب را به همراه داشته باشد. پاک کردن این سوختگی‌ها می‌تواند ظاهر آن را زیباتر کند و عمر بیشتری به آن ببخشد.
کد خبر: ۱۴۱۱۷۰۱
نویسنده حسن منفرد - خبرنگار چاردیواری

برای از بین بردن سوختگی گاز شیشه‌ای و استیل، ابتدا باید به گاز اجازه داد تا کاملا خنک شود. هرگز نباید بلافاصله بعد از سوختگی اقدام به تمیز کردن گاز کرد و باید کاملا سرد شود. سپس با استفاده از سر یک چاقو یا وسایل مشابه، اقدام به تراشیدن سوختگی یا رنگ روی گاز کنید. توجه داشته باشید کار را باید به آرامی انجام دهید و فشار و تیزی زیاد می‌تواند به رنگ اصلی بدنه گاز آسیب بزند.
اگر نتوانستید با کمک چاقو، سوختگی یا رنگ مورد نظر را از بین ببرید از سرکه کمک بگیرید و آن را به مدت ۲۰دقیقه روی محل مورد نظر بریزید. سرکه به تمیز کردن سوختگی گاز استیل کمک می‌کند و نتیجه بهتری به شما می‌دهد. حالا به مرحله بعدی پاک کردن سوختگی گاز می‌رسیم که باید از جوش شیرین استفاده کنیم.
در این قسمت دو قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک کاسه متوسط بریزید و به آرامی به آن آب اضافه کنید. محلول به دست آمده را آن قدر هم بزنید تا به یک خمیر نسبتا غلیظ برسید. توجه کنید که خمیر شما نباید رقیق باشد، چون نتیجه خوبی نخواهد داشت.
حالا خمیر به دست آمده را به منطقه سوخته بزنید و آن را به آرامی ماساژ دهید. مالیدن خمیر جوش شیرین را آن‌قدر ادامه دهید تا کل ناحیه سوخته را بپوشاند و سپس ۱۰تا۱۵دقیقه آن را بدون حرکت رها کنید. در صورتی که آلودگی یا سوختگی گاز شما بیشتر از حد عادی بود، می‌توانید زمان بیشتری را صرف این قسمت کنید. در هر صورت بعد از صرف این زمان یا حتی بیشتر از آن باید از یک اسفنج استفاده کنید.
در این قسمت از تمیز کردن گاز استیل سوخته، بدون استفاده از آب و با کمک اسفنج، ناحیه را پاک کنید. در این مرحله و با پاک کردن اسفنج باید به نتیجه مثبت نهایی رسیده باشید و سوختگی از بین رفته باشد اما اگر سوختگی گاز شما مانده بود، دوباره از خمیر جوش‌شیرین کمک بگیرید. اگر باز هم سوختگی از بین نرفته بود، دو یا سه قطره آبلیمو به خمیر اضافه کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید و همه چیز را دوباره تکرار کنید.
درنهایت برای پاک کردن خمیر جوش شیرین از روی گاز، از یک پارچه یا کهنه عادی استفاده کنید. پارچه به‌سادگی همه چیز را تمیز می‌کند اما اگر باز هم در تمیز کردن مشکل داشتید، از پاک کننده‌های تجاری استفاده کنید.
از مخلوط کردن پاک کننده‌های تجاری با جوش‌شیرین بپرهیزید ،چون ممکن است باعث اتفاقات ناخوشایندی‌ بشود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها