تحریم‌های اقتصادی آمریكا فصل مشترك ایران و آمریكای لاتین
یك كارشناس روابط بین‌الملل در گفت و گو با جام‌جم آنلاین عنوان کرد:

تحریم‌های اقتصادی آمریكا فصل مشترك ایران و آمریكای لاتین

سفیر پیشین ایران در مكزیك در گفت و گو با جام‌جم آنلاین عنوان كرد:

زنگ خطر برای آمریكا به صدا درآمده است

مخالفت با سیاست‌های سلطه جویانه ایالات متحده فصل مشترك روابط ایران با كشورهای حوزه آمریكای لاتین است.
مخالفت با سیاست‌های سلطه جویانه ایالات متحده فصل مشترك روابط ایران با كشورهای حوزه آمریكای لاتین است.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۴۷
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

محمدحسن قدیری ابیانیه كارشناس حوزه روابط بین‌الملل درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به سه كشور آمریكای لاتین به خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: هر سه كشور كه مقصد سفر آقای رئیسی هستند در معرض توطئه‌ها و تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند و تعامل جمهوری اسلامی با این دولت‌ها زنگ خطر را برای آمریكا به صدا درآورده است.

وی با بیان این‌كه كه آمریكایی‌ها آمریكای لاتین را حیات خلوت خود می‌دانند تصریح كرد: سیاست استعمار در رابطه با كشورهایی كه دارای منابع ثروت و انرژی هستند این است كه آنها را وابسته به فروش نفت نگه دارد و این سیاستی است كه آمریكا در گذشته در ایران و آمریكای لاتین دنبال می‌كرد تا هر چه بیشتر این كشورها را از تولید ثروت دور كند و مصرف گرایی را در این جوامع رواج دهد.

قدیری ابیانه ادامه داد: جمهوری اسلامی برغم تجربیات تلخی كه از دوران قبل از پیروزی انقلاب داشته در بسیاری از حوزه‌ها توانسته مسیر خودكفایی را طی كند و حتی در حوزه صنعت و تولید ملی گام‌های بلندی را بردارد. با توجه به این ظرفیت‌ها برای ایران این امكان فراهم است تا با بسط روابط اقتصادی، تجاری، صنعتی با كشورهای آمریكای لاتین ضمن افزایش سطح صادارت خود از ظرفیت‌ها و توانمندی این كشورها در حوزه‌های مختلف استفاده كند.

وی تاكید كرد: ونزوئلا، كوبا و نیكاراگوئه در آمریكای لاتین از جمله كشورهایی هستند كه از نظر سیاسی مستقل هستند و ما می‌توانیم در حوزه زیرساختی شرایط خوبی را برای آنها فراهم كنیم. بدون شك تقویت صنعت و تمركز روی مباحث زیرساختی باعث تولید ثروت و افزایش تولید در این كشورها خواهد شد.

سفیر پیشین ایران در مكزیك با اشاره به اشتراكات جمهوری اسلامی با كشورهای آمریكا لاتین در حوزه مطالبه گری از ایالات متحده خاطرنشان كرد: پیوند میان ایران و ونزوئلا، كوبا و نیكاراگوئه مانع جدی برای سیاست‌های توطئه طلبانه ایالات متحده است.

قدیری ابیانه با بیان این‌كه كشورهای آمریكای لاتین از منابع زمینی و زیرزمینی خوبی برخوردارند تصریح كرد: گسترش روابط ما با این كشورها منافع بسیاری برای جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت و آنها هم برای بسط تعاملات اقتصادی اعلام آمادگی كردند. به عنوان نمونه ما این امكان را داریم كه با كشوری مثل ونزوئلا برای ساخت كشتی یا نوسازی پالایشگاه و همچنین ایجاد كارخانه‌های خودور سازی همكاری كنیم و در مقابل از ظرفیت‌ها آنها در بخش منابع زیرزمینی بهره ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها