اعمال ۲۰ درصد افزایش نرخ اجاره بهای مستاجران

رییس اتاق اصناف مشهد گفت : موجرها مجاز هستند برای تمدید قرارداد با مستاجران فقط ۲۰ درصد افزایش را در نرخ اجاره بها اعمال کنند.
رییس اتاق اصناف مشهد گفت : موجرها مجاز هستند برای تمدید قرارداد با مستاجران فقط ۲۰ درصد افزایش را در نرخ اجاره بها اعمال کنند.
کد خبر: ۱۴۲۰۲۳۲

هادی مخملی در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مشاور معاملات املاک در مشهد سامانه مزبور را نصب کرده اند، ۱۳ منطقه در مشهد شناسایی و به ۲۷۰ بلوک قیمتی تقسیم بندی شده است که واحدهای مشاور املاک بر اساس این سامانه و مناطق ثبت شده در آن اجاره مسکن را تعیین می کنند.

 

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: براساس مصوبه شورای عالی مسکن، موجرها مجاز هستند برای تمدید قرارداد با مستاجران فقط ۲۰ درصد افزایش را در نرخ اجاره بها اعمال کنند که صاحبان واحدهای مشاور املاک نیز باید این موضوع را رصد کرده و طبق مصوبه عمل کنند.

 

وی عنوان کرد: اجرای درست این قانون در وهله نخست مطالبه شهروندان را می طلبد، به این معنا که هر شهروندی به واحد مشاور معاملات املاک مراجعه می کند باید در ابتدا از مشاور بخواهد که همه قراردادهای اجاره اش از طریق سامانه انجام شود که اگر واحد صنفی متخلف باشد و سامانه معاملات املاک را نصب نکرده باشد، به اتحادیه گزارش دهد.

 

وی ادامه داد: در راستای عمل به مصوبات شورای عالی مسکن و کنترل بازار و همچنین ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب در سطح این شهر، از ابتدای امسال تاکنون ۸۱۰ واحد صنفی مشاور معاملات املاک پلمب شدند.

 

مخملی افزود: در این زمینه ۲ هزار و ۵۵۰ مورد بازرسی از سطح این واحدها انجام گرفت و در این مدت از واحدهای صنفی که پلمب شدند، ۴۰۵ مورد رفع پلمب شده و ۲۵ مورد براساس ماده ۵۴۳ مجازاتهای عمومی به دادگاه معرفی شدند.

در ادامه مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی  گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۹۹۰ مورد بازرسی از سطح واحدهای صنفی مشاور معاملات املاک مشهد در قالب گشتهای مشترک انجام شده است که منجر به تشمیل ۱۸۷ مورد پرونده تعزیری به ارزش ۲۹ میلیارد و ۲۹۷ میلیون ریال شده است.

 

محسن صیادی اظهار داشت: از این تعداد ۴۲ موردپرونده مربوط به گران فروشی، ۵۲ پرونده مربوط به عدم نصب نرخنامه، ۵۳ مورد مربوط به عدم صدور صورت حساب و ۸۳ مورد مربوط به عدم رعایت قوانین نظام صنفی است.

 

وی با اشاره به فعالیت ۳۳ تیم بازرسی برای انجام گشتهای مشترک در حوزه مشاورین معاملات املاک گفت: طی یک ماه اخیر ۱۸ واحد صنفی مشاور معاملات املاک در مشهد که همگی جزو واحدهای برند و شناخته شده در این شهر بودند، به دلیل تخلفات متعدد پلمب شدند.

 

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: به صورت هفتگی پنج گشت مشترک با محوریت واحدهای صنفی مشاور معاملات املاک در شهر مشهد انجام می شود که در این راستا تاکنون ۸۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال استرداد وجه به شاکیان انجام شده است.

newsQrCode
برچسب ها: اصناف مشهد املاک
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها