پوست لیموترش را دور نریزید

لیموترش میوه خوش عطری است که طعمش می‌تواند هر خوراکی را خوشایندتر کند و حتی پوستش کاربرد دارد!‌
کد خبر: ۱۴۲۳۷۸۲
نویسنده لیلا ونکی - خبرنگار چاردیواری
پوست لیمو یک دستیار همه فن حریف طبیعی است که در تمیزکاری، زیبایی و پخت‌وپز کاربرد دارد و خواص ضد باکتریایی آن باعث از بین بردن میکروب‌ها می‌شود. PH پوست لیمو پایین است و به راحتی می‌توانید از مخلوط آب و آبلیمو برای از بین بردن آثار پیری و لکه‌های پوست استفاده کنید. لیمو سرشار از اسید سیتریک است و در از بین بردن میکروب‌ها، کپک‌ها و همچنین اثر باقی‌مانده از کف صابون و رسوبات آب مفید است.

سینک، ظرف‌ها و  وان حمام را درخشان کنید

وان یا سینک ظرفشویی را مرطوب کرده و روی سطح آن جوش‌شیرین بپاشید. بعد از چند دقیقه با پوست لیمو سطح را تمیز کنید. با این کار هم سطح سینک یا وان تمیز می‌شود هم لکه‌های باقیمانده از آب پاک شده و محیط کاملا درخشان می‌شود. لیمو علاوه بر خاصت چربی‌زدایی، به دلیل وجود اسید سیتریک زیاد، می‌تواند لکه‌های روی ظرف‌ها را هم از بین ببرد. سینک را پر از آب گرم و مایع ظرفشویی کنید، پوست لیمو را همراه با تفاله‌ آن در آب قرار دهید و ظرف‌ها را در آب بگذارید تا خیس بخورند. بعد از چند دقیقه ظرف‌ها را شسته و از درخشان شدن لیوان‌ها و ظرف‌های استیل لذت ببرید.

لکه‌های چربی را پاک کنید

پوست لیموی آب گرفته شده بهترین راهکار برای از بین بردن لکه‌های چربی و عرق است. پوست لیمو را همراه با تفاله‌هایش روی لکه بمالید و اجازه بدهید یک شب به همین حالت باقی بماند. سپس پارچه یا لباس را بشویید. اگر لکه‌ها قدیمی و سخت هستند بعد از آغشته کردن لکه به لیمو، روی آن جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای به همین حالت باقی بماند. سپس قسمت لکه شده را آب بکشید و طبق روش همیشگی آن را بشویید.

یک چند منظوره بسازید

پوست لیموها را در یک شیشه‌ بزرگ قرار داده و روی آنها سرکه بریزید. در شیشه را ببندید و اجازه دهید چند هفته در همان حالت باقی بماند. سپس ازصافی ردکنید تا پوست‌های‌لیمو جدا شوند. این‌محلول بهترین پاک‌کننده‌ چربی و ضدعفونی‌کننده‌ سطوح است که عطر خوبی هم از خود باقی می‌گذارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها