تکنیک‌های تروریسم رسانه‌ای

طبق علم جامعه‌شناسی سیاسی، علوم ارتباطات و همچنین رشته مدیریت رسانه که به‌صورت آکادمیک تدریس می‌شود، یکی از شگردهای معروف جنگ روانی پدیده نام‌گذاری است که حریف سعی می‌کند برای زیر سؤال بردن دستاوردهای طرف مقابل، او را تخریب کرده و برچسب مدنظر خود را بچسباند و از این‌رو اقدام به نام‌گذاری می‌کند.
کد خبر: ۱۴۲۳۹۹۲
نویسنده محمود عباس‌زاده مشکینی | عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
مثلا یکی از شگردهای دشمن در جنگ رسانه‌ای، تروریستی نامیدن فعالیت‌های جمهوری اسلامی است که در رسانه‌های ضد انقلاب این موضوع دیده می‌شود. همچنین موارد دیگری مانند تحقیر، کوچک‌نمایی و بزرگنمایی، شروع از پله دوم، حرکت مارپیچ و اصل انکار هم وجود دارد و از شگردهای جنگ روانی دشمن است. بنابراین یکی از این شگردهای مهم برچسب زدن به طرف مقابل است که در منطق حریف در جهان غرب وجود دارد که به عنوان مثال وقتی ببینند دستگاهی اطلاعات را خوب منعکس می‌کند آن را به دروغگویی متهم کرده و اعتبار طرف مقابل را زیر سؤال می‌برند. در این زمینه رسانه‌های ضدانقلاب در مواجهه با جمهوری اسلامی از همین شگردها استفاده می‌کنند و سعی دارند ملت و کشور ما را به‌عنوان تروریست نشان دهند، در حالی که تروریسم دولتی به نام غرب نوشته شده یا رژیم کودک‌کش و اشغالگر به نام رژیم صهیونیستی است اما دشمن در جنگ روانی سعی دارد طور دیگری القا کند و این در حالی است که بیشتر ترورهای جهان با سلاح‌های غربی و آمریکایی اتفاق می‌افتد اما برای پروژه تروریستی خود برچسب مثبتی مانند اقدامات پیشگیرانه به کار می‌برند. 
درواقع دشمن چون جمهوری اسلامی در چارچوب برنامه‌ها و اهداف آنها، رسانه‌ها و هژمونی کشورهای غربی ایفای نقش نمی‌کند، تلاش دارد با نارسانه‌های خود با انقلاب اسلامی و مردم ایران مقابله کند و یک روز هم به بهانه تروریسم یا حقوق بشر این رویکرد را پیگیری می‌کند. تا جایی که داروی ضدسرطان و داروی کودکان پروانه‌ای هم وارد کشور نمی‌شود یا حتی مواد لازم برای ساخت داروهای کمیاب هم تحریم می‌شود اما با این حال در بازنمایی رسانه‌ای به جمهوری اسلامی برچسب تروریسم می‌زنند و آن هم در حالی است که ایران و اسلام همیشه منادی صلح بوده‌اند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها