حماسه‌ای که تکمیل می‌شود

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح با اشاره به تلاش رژیم‌صهیونیستی برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌های استکباری جهان برای القای این موضوع در افکارعمومی جهانیان، فرمودند : «این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است و هیچ‌کس نمی‌تواند از این هیولای دیوسیرت، چهره‌ای مظلوم بسازد.»
کد خبر: ۱۴۲۵۸۱۳
نویسنده ​​​​​​​محمدمهدی ایمانی‌پور | رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
حماسه‌ای که تکمیل می‌شود

درخصوص رویکرد متناقض و عامدانه‌ای که رسانه‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی غربی در قبال دو پدیده همزمان یعنی عملیات طوفان الاقصی و بمباران غزه اتخاذ کرده‌اند، نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد:

نخست این‌که «رسانه» در سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت در جهان تبدیل شده‌است که می‌تواند با دامن زدن به جنگ شناختی، نوع جدیدی از تروریسم را رقم بزند که نتایج اسفباری را به دنبال خواهد داشت. از زمان تاسیس رژیم نامشروع، جعلی و اشغالگر صهیونیستی در نیمه قرن بیستم تاکنون، جریانات رسمی قدرت رسانه‌ای در غرب، همواره به تل‌آویو وعده داده‌اند که قدرت بازیگردانی و تصویرسازی خود علیه فلسطینیان و مخالفان اشغالگری را به مثابه یک ضمانت اجرایی برای بقای رژیم‌صهیونیستی به‌کار گیرند. این روزها بخش مهمی از قدرت رسانه‌ای غرب که به کمک اشغالگران صهیونیسم درآمده، موجب ظلم مضاعف به مردم مظلوم فلسطین شده‌است؛ جایی که در آن مطالبه فلسطینیان مبنی بر بازگشت به سرزمین خود مصداق «زیاده‌خواهی» به‌شمارآمده و کشتار و نسل‌کشی کودکان‌فلسطینی مصداق «دفاع مشروع صهیونیست‌ها» محسوب می‌شود! 

نکته دوم این‌که با وجود جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای علیه فلسطینیان، عملیات طوفان‌الاقصی، نه تنها موجودیت رژیم اشغالگر قدس، بلکه قدرت تضمین‌کنندگی غرب در قبال موجودیت و بقای این رژیم را نیز هدف قرار داده‌است. آخرین نظرسنجی‌ها در اتحادیه‌اروپا و آمریکا، بیانگر افزایش حمایت افکار عمومی از فلسطینیان و محکوم کردن جنایات افرادی مانند نتانیاهو و بن‌گویر است. به عبارت بهتر، پیش‌فرض‌هایی که غرب در تصویرسازی کاذب و القایی خود از منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها خلق کرده‌بود، اکنون به گونه‌ای آشکار بر هم ریخته ‌است. ابتکار عمل امنیتی و میدانی حماس که در حماسه طوفان‌الاقصی تبلور پیدا کرد، قدرت تصویرسازی غرب را نیز همزمان با زیرساخت‌های تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی هدف قرار داده‌است.

نکته سوم به آینده‌پژوهی نبرد اخیر معطوف می‌شود. با توجه به ادامه تحرکات جبهه مقاومت در عمق استراتژیک اراضی اشغالی و قدرت عملیاتی و نظامی آن، قطعا از این پس رسانه‌های غربی بر میدان نبرد رسانه‌ای علیه مقاومت تمرکز بیشتری خواهندکرد. تشریح ماهوی، تاریخی و مصداقی مسأله فلسطین در گرو اتخاذ رویکردی آفندی و مستمر در عرصه رسانه و تبلیغ است. همان‌گونه که اشاره شد، با توجه به اثبات ماهیت جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی برای افکار عمومی بسیاری از کشورهای دنیا، زمینه مناسبی جهت تکمیل این عملیات آفندی فراهم شده که نباید آن را  از دست داد. روایتگری موثر و صحیح از ماهیت صهیونیسم و جنایات آن و دعوت به بازخوانی تاریخ فلسطین اشغالی، فرامتن و بستر زیست مسموم و پرهزینه تل‌آویو در نظام بین‌الملل را از بین خواهدبرد و شکست میدانی رژیم اشغالگر قدس را با ناکامی رسانه‌ای و شناختی قرین می‌سازد. در چنین شرایطی عقب‌نشینی و قبول شکست، تنها  گزینه پیش روی صهیونیست‌ها خواهدبود.

نکته آخر به تجربه جمهوری اسلامی در جنگ شناختی جبهه جهانی استکبار در سال گذشته برمی‌گردد؛ آنجا که تجربه کردیم برای شکست هیمنه دشمن، نیاز به حرکت جمعی و همگانی جبهه فرهنگی انقلاب است. تنها در این صورت است که این حماسه تکمیل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها