همزمان با سراسر کشور:

آزمون انتخاب "کارشناس رسمی استاندارد" در یزد برگزارشد

یزد- برای اولین بار در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و همزمان با سراسر کشور، آزمون انتخاب "کارشناس رسمی استاندارد" دراستان یزد برگزارشد.
کد خبر: ۱۴۲۶۳۴۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد، همزمان با آغاز هفته استاندارد، در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی یزد با نظارت و حضور مسئولین استاندارد استان و مسئولین حوزه معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی یزد، برگزار شد.

مدیرکل استاندارد استان یزد در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگاران گفت: آزمون انتخاب کارشناس رسمی استاندارد سال ۱۴۰۲ در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با این عنوان که سازمان می تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی ، حقوقی  وتشکل های تخصصی ذیصلاح رابه عنوان کارشناس رسمی استاندارد انتخاب و از آنها استفاده نماید مطرح  وانجام می شود.

حمید مطهری در تشریح وظایف اصلی سازمان افزود: "قانون تقویت و توسعه ی نظام استاندارد" در مهرماه سال 1396 توسط رییس محترم مجلس شورای اسلامی ابلاغ گردید، که در این قانون طبق ماده 6برای مجموعه ی استاندارد کشور 4 وظیفه اصلی استانداردسازی،  اندازه شناسی،  ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت درنظر گرفته شده است، ضمن این که بازرسان و کارشناسان استاندارد عهده داروظایف فرعی دیگری نیزهستند.

مطهری خاطرنشان کرد: در سراسر کشور سه هزار و ۷۰۰ داوطلب شرکت در آزمون، شامل متقاضیان دریافت اولیه پروانه کارشناسی رسمی در زمینه‌های فعالیت چهارگانه و متقاضیان تمدید پروانه کارشناسی رسمی با تغییرات کمی و موضوعی در زمینه فعالیت رشته و گرایش‌های تخصصی پروانه هستند.

این مسئول گفت: تعداد شرکت کنندگان این آزمون در یزد55 نفر، که 37 نفر از شرکت کنندگان را آقایان و 18نفر مابقی را بانوان تشکیل داده اند.

 وی درپایان تصریح کرد: هم اکنون در استان یزد حدود پنجاه نفر دارای پروانه کارشناسی  استاندارد هستند ضمن این که همه ی تلاش ها برای این است که با بکارگیری افراد متخصص که بازوان مشورتی و اجرایی سازمان استاندارد خواهند بود، خدمات رسانی بهتری به مردم انجام وساکنان دارالعباده یزد در آرامش و امنیت بیشتری زندگی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها