کدو حلوایی تررررش

طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

تنبل پرخاصیت!

طبع کدو حلوایی سرد است و از خواص آن در طب سنتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: ادرار آور و تب‌بر است. تخم این میوه به خصوص پوست سبز رنگ آن ضد کرم است. در نتیجه مصرف مقدار ۷۵ تا ۱۰۰ گرم تخم کدو در مورد افراد بزرگسال و ۳۷ تا ۵۰ گرم آن در مورد اطفال تجویز شده‌است. کدو حلوایی، اخلاط و سرفه را آسان می‌کند. اگر از کدو حلوایی پخته به صورت کرم برای صورت استفاده کنید، صورت شما را براق و زیبا می‌کند. روغن تخم کدو برای تسکین درد بواسیر بسیار مفید است.
کد خبر: ۱۴۲۷۲۲۲
تنبل پرخاصیت!

کدو حلوایی پخته غذایی فوق‌العاده مفید برای معده‌های ضعیف است. از دیگر خواص این میوه در طب سنتی این که یرقان (زردی) را برطرف می‌کند و نیز برای درمان قولنج مفید است. تقویت کننده مغز بوده و باعث تجدید قوای جسمی و روحی و موجب استحکام بافت‌های بدن می‌شود. کدو حلوایی طبیعتی سرد دارد و صفرا را تسکین می‌دهد. شیره تخم کدو یبوست را برطرف می‌کند، بنابراین باید صبح ناشتا یک فنجان از آن میل شود.

خواص کدو حلوایی برای سرماخوردگی

از دیگر خواص کدوحلوایی می‌توانیم به خواص آن برای سرماخوردگی اشاره کنیم. یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فصول سرد سال سرماخوردگی است و هر کس در طول زمستان حداقل یک‌بار به آن مبتلا می‌شود.این میوه را می‌توان یک قرص طبیعی ویتامین و داروی طبیعی برای سرماخوردگی دانست که باعث پیشگیری از گلودرد هنگام ابتلا به زکام و سرماخوردگی می‌شود و از شدت سرفه می‌کاهد و دوره‌ بیماری را کاهش می‌دهد. کدو حلوایی سرشار از ویتامین‌های A و E ویتامین C ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی است. این میوه با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون، علاوه برتقویت سیستم ایمنی، بدن را دربرابر انواع عفونت‌ها و تب مقاوم می‌کند. 

خواص کدو حلوایی برای لاغری سریع

از دیگر خواص این میوه پاییزی تاثیر آن در لاغری است. ۱۰۰ گرم آن فقط ۲۶ کالری دارد. به کسانی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند، گنجاندن این میوه در رژیم غذایی‌شان توصیه می‌شود. این میوه سرشار از فیبر است و یک فنجان کدو حلوایی پخته شده حاوی سه گرم فیبر است که حدود ۱۱ درصد نیاز روزانه ما است. فیبر، به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک کرده و سبب طولانی‌تر شدن مدت سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند و از این طریق باعث لاغری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها