۶دلیل که ثابت می‌کند حماس، آغازکننده جنگ علیه رژیم غاصب نبوده است

جلاد مدعی

صهیونیست‌ها پس از شکستی که در عملیات طوفان‌الاقصی از گروه مقاومت حماس خوردند بلافاصله لشکر رسانه‌ای خود را بسیج کردند تا با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای غرب، جای جلاد و مظلوم را عوض کنند.
کد خبر: ۱۴۲۷۲۹۸

صهیونیست‌ها که در مقابل عملیات برق‌آسای حماس غافلگیر و خسارات زیادی متحمل شدند بهترین راه برای فرار از این بی‌آبرویی بزرگ را، مظلوم‌نمایی در میان افکار عمومی جهان دانستند. راهبرد مظلوم‌نمایی، علاوه بر لاپوشانی شکست و بی‌آبرویی این رژیم، دست آن را برای جنایات بیشتر و بزرگ‌تر علیه مردم مظلوم فلسطین، باز می‌گذارد. به‌علاوه، مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها، کمک می‌کند تا دولت‌های غربی، بدون فشار افکار عمومی علیه خود، بتوانند از اسرائیل حمایت و حماس را تضعیف کنند.این روندی است که در روزهای گذشته به روشنی شاهد آن هستیم و مقامات غربی که به سرزمین‌های اشغالی می‌آیند همگی مدعی‌اند صهیونیست‌ها در حمله به غزه، محق هستند، چرا که هدف حمله قرار گرفته‌اند و اکنون در حال دفاع از خود هستند. اما نگاهی به گذشته و حال نشان‌دهنده پوچ بودن این ادعاهاست، چرا که عملیات طوفان‌الاقصی واکنشی طبیعی بود به چند دهه جنایتکاری رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین. باید به این نکته توجه داشت که عملیات طوفان‌الاقصی بی‌مقدمه نبوده و رژیم صهیونیستی در سال‌ها و ماه‌های گذشته شرایطی را بر فلسطینیان به‌ویژه در غزه تحمیل کرده که حماس چاره‌ای جز انجام عملیاتی تعیین‌کننده نداشت.اساس شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و جنایات چند ده ساله آن، هیچ جایی برای مظلوم‌نمایی باقی نمی‌گذارد و در اینجا به چند نمونه از جنایات اسرائیل که زمینه‌ساز حملات حماس به سرزمین‌های اشغالی شد اشاره کرده‌ایم. 

کشیدن مردم فلسطین در بند

اسرای فلسطینی از ارکان اساسی مسأله فلسطین است. در سال‌های گذشته فلسطینی‌ها تمام مسیرها را برای آزادی اسرای‌شان و توقف روند بازداشت‌های بی‌رویه از سوی رژیم صهیونیستی را دنبال کرده‌اند اما هیچ‌یک از این راه‌ها مؤثر نبوده و براساس گزارش‌ها در حال حاضر، بیش از ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی هستند. صدها نفر از این اسرا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۲۰۰۰ نفر از اسیران، احکام بسیار طولانی ۳۰ و ۴۰ سال حبس دارند.در چنین شرایطی، رژیم صهیونیستی نشان داده که تنها راه چاره در این زمینه تبادل اسراست. بر همین اساس خالد مشعل، رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج با بیان این‌که اسیرانی از افسران عالی‌رتبه ارتش اسرائیل را در اختیار داریم، گفت: تصمیم داریم از طریق اسرایی که نزد خود داریم، ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را آزاد کنیم.

اهانت به مقدسات

مقاومت یکی از دلایل عملیات طوفان‌الاقصی را تشدید روند توهین صهیونیست‌ها به مسجد‌الاقصی در ماه‌های اخیر اعلام کرد. فلسطینی‌ها بارها به صهیونیست‌ها هشدار داده بودند که مسجدالاقصی خط قرمز است و مسلمانان در مقابل اهانت صهیونیست‌ها به مقدسات‌شان ساکت نمی‌نشینند. اما در دولت جدید نتانیاهو بی‌احترامی به مسجد‌الاقصی تشدید کرد و تندروی‌های بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه باعث شد که حتی برخی صهیونیست‌ها با کفش و پوتین وارد محراب مسجد شدند. همین مسأله باعث شد که فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در پیامی گفت: «زنان معتکف در مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دادند و حرمت این مسجد را زیر پا گذاشتند در حالی که قبلا به آنها هشدار داده بودیم. دشمن اشغالگر به مسجد‌الاقصی دست درازی کرده و به معراجگاه پیامبر اسلام‌(ص) هتاکی کرد. آغاز عملیات طوفان‌الاقصی را اعلام می‌کنیم.»

محاصره ۱۶ ساله غزه

رژیم صهیونیستی ۱۶ سال است که نوار غزه را به‌طور کامل محاصره کرده و جمعیت این منطقه را که بیش از دو میلیون نفر هستند در مساحت بسیار محدودی حبس کرده است. محاصره غزه آن‌قدر شدید است که حتی قایق‌های ماهیگیری فلسطینی‌ها نیز برای تردد در دریا آزادی ندارند و غذا، دارو و سوخت نیز با نظارت شدید به این منطقه وارد می‌شود. مردم این منطقه در این سال‌ها از دسترسی به حیاتی‌ترین امکانات محروم بوده‌اند. در کنار این محدودیت‌ها رژیم صهیونیستی هر سال و هر چند ماه یک‌بار به بهانه‌های مختلف به غزه حمله‌ور می‌شود و زیرساخت‌ها و خانه‌های مردم را تخریب می‌کند تا جایی که کودکان این منطقه زیر حملات اسرائیل بزرگ می‌شوند و زیر همین حملات به شهادت می‌رسند. ادامه این محاصره ۱۶‌ساله و تداوم جنایات صهیونیست‌ها راهی به‌جز عملیاتی کوبنده برای گروه‌های مقاومت نگذاشت. 

جنایات روزافزون در کرانه باختری

گرچه تمرکز اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته، نوار غزه بوده اما کرانه باختری نیز در برابر وحشیگری‌های صهیونیست‌ها مصون نبوده است. صهیونیست‌ها در این سال‌ها برای این‌که شرایط کرانه باختری را در کنترل خود داشته باشند، دست به سرکوب شدید فلسطینی‌ها در این منطقه زده‌اند به‌گونه‌ای که در این ماه‌های اخیر هر فلسطینی را که طرفدار مقاومت باشد، دستگیر کرده‌اند. در همین چند روز که از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، صهیونیست‌ها با نگرانی از خارج شدن اوضاع کرانه باختری از کنترل و به بهانه همدستی جوانان فلسطینی با جنبش حماس، اقدام به بازداشت بسیاری از جوانان کرانه باختری کرده‌اند. ارتش اسرائیل از بازداشت ۸۰۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون خبر داده و مدعی شده که ۵۰۰ نفر آنها از اعضای حماس هستند. 

گسترش شهرک‌‌ها

تداوم روند شهرک‌سازی از سوی رژیم صهیونیستی موضوعی است که نه‌فقط با واکنش مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت همراه بوده که حتی صدای متحدان رژیم صهیونیستی را نیز در آورده است و کشورهای مختلف غربی با صدور بیانیه‌هایی با روند رو به گسترش شهرک‌های صهیونیستی مخالفت کرده‌اند.حامیان رژیم صهیونیستی نیز می‌دانند که ساخت شهرک‌های صهیونیستی با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد و حتی با توافقات ظالمانه‌ای که در گذشته علیه مردم فلسطین صورت گرفته نیز نمی‌خواند اما نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال ساخت شهرک‌های غیرقانونی در اراضی‌اشغالی فلسطین بوده است. بر همین اساس گزارش‌ها از برنامه قریب‌الوقوع دولت نتانیاهو برای اسکان دومیلیون یهودی و اشغال مجدد بخش‌های بیشتری از سرزمین‌های‌فلسطین و گسترش شهرک‌سازی که معنای آن آواره‌شدن صدهاهزار فلسطینی دیگر است، حکایت دارد. 

تداوم عادی‌سازی

آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته برای به فراموشی سپردن آرمان فلسطین تلاش زیادی دارند تا کشورهای عرب منطقه را به صلح با اسرائیل وادارند. این روند در دوره دونالد ترامپ آغاز شد و یکی دو کشور نه‌چندان تاثیرگذار عربی، اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند اما واکنش افکار عمومی و موج اعتراضات مردم کشورهای عربی، این روند را متوقف کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته تلاش زیادی کرده تا از نمد عادی‌سازی برای خود کلاهی بسازد و در شرایطی که وضعیت مناسبی در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا ندارد از عادی‌سازی روابط با اسرائیل، برای خود دستاوردتراشی کند. بر همین اساس در ماه‌های گذشته اخبار زیادی درباره تلاش آمریکا برای عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی منتشر شد و این در حالی است که فلسطینی‌ها توافق عادی‌سازی کشورهای عربی با اسرائیل را خیانت و خنجر از پشت سر به ملت فلسطین می‌دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها