در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

حمایت از غزه با تدابیر سیاسی – اقتصادی

کشور‌های اسلامی و عربی می‌توانند فشار‌های سیاسی - اقتصادی بیشتری به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کنند تا این کشور‌ها بمباران مردم بی‌گناه و مظلوم غزه را متوقف کنند.
کشور‌های اسلامی و عربی می‌توانند فشار‌های سیاسی - اقتصادی بیشتری به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کنند تا این کشور‌ها بمباران مردم بی‌گناه و مظلوم غزه را متوقف کنند.
کد خبر: ۱۴۲۹۵۸۰
نویسنده حسن هانی‌زاده | تحلیلگر مسائل منطقه

بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی وارد سی و یکمین روز خود شده است و در این مدت رژیم صهیونیستی با  حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا جنایات زیادی را رقم زده‌اند.

این درحالی است که جهان اسلام و کشورهای عربی می‌توانند با اقداماتی غیر تهاجمی شرایط را برای توقف بمباران مردم بی‌گناه غزه فراهم کنند.

در واقع کشورهای اسلامی و عربی می‌توانند فشارهای سیاسی - اقتصادی بیشتری به آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد کنند تا این کشورها بمباران مردم بی‌گناه و مظلوم غزه را متوقف کنند.

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار ‌با نخست وزیر عراق روی این مساله تاکید کرده‌اند.  ایشان بر‌ لزوم افزایش فشار‌های سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تاکید کردند و گفتند: کشور عراق به عنوان یک کشور مهم در منطقه، می‌تواند در این زمینه نقش ویژه‌ای داشته باشد و یک خط جدید را در دنیای عرب و جهان اسلام به وجود بیاورد.

البته ‌رهبر انقلاب اسلامی بارها ‌راهکارهایی برای تقابل غیر تهاجمی با رژیم صهیونیستی ارائه کرده‌اند، یکی از این راهکارها قطع صادارت نفت و گاز و تحرم کالاهای ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به این ترتیب همه کشورهای اسلامی باید دست به دست هم بدهند تا از طریق افزایش فشار سیاسی و اقتصادی مانع ادامه کشتار مردم غزه شوند. لذا سفر اخیر نخست وزیر عراق به کشورمان در راستای ایجاد راه حل و همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به کشتار مردم غزه ‌است.

‌لازم به یادآوری است که این روزها یکی از نگرانی‌های‌ مقامات عراقی این است که این احتمال وجود دارد که ادامه بمباران غزه ‌شرایط داخلی عراق را تغییر دهد و سبب شود که مردم  عراق علیه منافع آمریکا ورود مستقیم داشته باشند.

این درحالی است که ‌عراق می‌تواند نقش قابل توجهی در حمایت از مردم غزه ایفا کند. عراق با توجه به اینکه عضو اتحادیه عرب و عضو سازمان همکاری‌های اسلامی است، توانایی نقش آفرینی در این خصوص را دارد. البته نخست وزیر عراق نیز در جریان نشست مقامات کشورهای عربی که در چارچوب اتحادیه عرب برگزار شد، راهکارهایی ارائه داد و خواستار پایان دادن به کشتار مردم غزه شد.

به این ترتیب می‌توان گفت عراق یکی از تاثیرگذارترین کشورهای عضو اتحادیه عرب  است که می‌تواند کشورهای عربی را برای پایان دادن به جنایت غزه همراه کند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
۰
۰
غربگدایان از فروپاشی اسرائیل ترسیده اند. طی یکماهه اخیر از سازمان بین المللی و کشورهای ژاپن ، اتحادیه اروپا، آلمان، انگلستان، فرانسه، ترکیه، کل کشورهای عربی ، روسیه و چین و خیلی کشورهای دیگر و شخص پاپ و سایر افراد و حتی خود آمریکا با واسطه با مقامات ایران تماس گرفتند و تقاضای توقف حملات حماس و موشکباران تل آویو شده اند و درخواست کردند با آزادی اسرای اسرائیلی بخشی از آبروی از دست رفته ارتش اسرائیل را به او برگرداند. همه اینها نشان دو چیز است اول قدرت و جایگاه ایران در معادلات جهانی - دوم اینکه همه آمدند تا مانع از فروپاشی اسرائیل توسط یک گروه بسیار کوچک تحت محاصره شوند. تمام قدرت غرب در برابر حماس به زانو درآمده است

نیازمندی ها