استاندار یزد در نشست شورای استانی فضای مجازی مطرح کرد؛

لزوم ارتقاء سواد مجازی اقشار مختلف جامعه

استاندار یزد:

عزم جدی دولت بر حل دغدغه‌های آبی استان‌های درگیر تنش آبی

یزد- استاندار یزد با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم جهت حل دغدغه های آبی استان های درگیر تنش آبی، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند مورد پیگیری در دولت، حل مسائل این حوزه با انتقال آب از دریا با اتکا به توان نیروهای توانمند داخلی است.
کد خبر: ۱۴۳۲۴۶۱

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، عملیات اجرایی پروژه انتقال آب خلیج فارس به شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد شهرستان ابرکوه در آئینی با حضور استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین آغاز شد.
 
استاندار یزد در این آئین، با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم جهت حل دغدغه های آبی استان های درگیر تنش آبی، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند مورد پیگیری در دولت، حل مسائل این حوزه با انتقال آب از دریا با اتکا به توان نیروهای توانمند داخلی است.
 
وی در ادامه از پروژه انتقال آب از دریا به مجموعه پتروشیمی اصفهان؛ به عنوان یکی از پروژه های آبی بزرگ کشور یاد کرد و افزود: این پروژه به طول 830 کیلومتر توسط شرکت فرا آبرسان سرزمین، در حال پیگیری و اجراست.
 
مهران فاطمی با اشاره به فاصله 79 کیلومتری خط مذکور از شهرستان ابرکوه، خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته، مقرر شد با اجرای خطی به همت شرکت فولاد سرمد ابرکوه، در فاز اول تا سقف 5 میلیون متر مکعب آب برای طرح های توسعه ای این مجموعه منتقل شود.
 
وی در ادامه اظهارداشت: برنامه ریزی های لازم برای استفاده سایر شهرستان های استان که در طول مسیر اجرای خط انتقال آب از دریا به استان اصفهان قرار دارند، در حال انجام است.
 
فاطمی همچنین با اشاره به اراده جدی جهت تقویت زیرساخت‌های شهرستان‌های کمتر برخوردار و ایجاد توسعه متوازن گفت: علاوه بر پیگیری حل دغدغه‌های آبی موجود، احداث نیروگاه‌های خورشیدی و اجرای زیرساخت‌های ریلی در این شهرستان در دست اقدام است.
 
وی با اشاره به مهاجرت برخی از مردم شهرستان به دلیل نبود فرصت شغلی مناسب و به تبع آن درآمد نامناسب، گفت: امید است فعالیت های مورد پیگیری در منطقه، منجر به مهاجرت معکوس  شود.
 
استاندار یزد با اشاره به برخی سیاست های استان جهت مهاجرت معکوس به روستاها نظیر واگذاری زمین های ۵۰۰ متر مربعی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: اولویت نخست بکارگیری نیروهای کار در منطقه، باید نیروهای بومی و افراد مهاجرت کرده از منطقه باشد.
 
فاطمی با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی و اجتماعی برای مدیریت ارشد استان، تصریح کرد: ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی به صورت مستمر رصد و پایش خواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها