مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین

ایمن سازی جاده‌های استان قزوین نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: اجرای ۱۴۰ اقدام جهادی برای ایمن سازی جاده‌های استان، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: اجرای ۱۴۰ اقدام جهادی برای ایمن سازی جاده‌های استان، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۴۳۳۸۶۹

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در جلسه شورای ترافیک استان گفت:اقدامات فوری برای ایمن سازی جاده‌های استان قزوین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حق لطفی افزود: برای ایمن سازی جاده‌های استان، طرح‌هایی به صورت مستمر اجرا می‌شود که تامین روشنایی مسیر‌های مهم از جمله پارکینگ‌ها انجام شده و مسیر ضیاء آباد به قره باغ در چند ماه آینده تکمیل می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: خط کشی جاده‌ها نیز آغاز شده و اصلاح ورودی و خروجی مجتمع‌ها به صاحبان مجتمع‌ها گفته شده تا انجام دهند که این کار به کاهش حوادث منجر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت مولدسازی می‌توانیم در سال جدید کار‌های تفاهم نامه و مطالعات ایمن سازی مسیر‌ها را انجام دهیم که در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان می‌توان اقدامات مهمی را عملیاتی کرد.

قاسمی معاون اورژانس استان هم گفت: تا زمانی که در جاده‌های اصلی مسیر ویژه نداشته باشیم امکان امدادرسانی مناسب نیست و در این میان هر چند مسدود شدن مسیر‌های دسترسی غیر مجاز برای اورژانس و خودرو‌های امدادی نگران کننده است، اما می‌تواند از حوادث پیشگیری کند و با آن موافقیم.

وی اضافه کرد: نصب تابلو‌های اعلام فاصله تا اورژانس برای اطلاع رسانی ضروری است و در این میان بایستی تابلو‌هایی برای شناسایی موقعیت مسیر و اعلام دقیق محل حادثه در جاده‌ها تعبیه شود.

قاسمی بیان کرد: آماده احداث پایگاه اورژانس در نقاط مورد نیاز هستیم و در خصوص مواد خطرناک حمل شدنی باید آتش نشانی‌ها تجهیز و تقویت شوند و در این زمینه نیز آماده آموزش افراد در خصوص حمل درست مواد خطرناک هستیم. 

حسین خوئینی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هم گفت: ۱۶ پایگاه امدادی در جاده‌های استان ایجاد کرده ایم و با یک ست رهاسازی و یک بخش در حوزه اطفای حریق امدادرسانی به حادثه دیدگان جاده‌ای صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: رها سازی و تثبیت و انتقال مصدوم در اولویت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر قرار دارد، اما مدیریت صحنه با پلیس است و در آب و هوای نامناسب فعالیت نیرو‌های ما بیشتر است.

خوئینی اضافه کرد: ۹ دیسپاچینگ در شهرستان‌ها داریم و در کوهین نیز یک پایگاه امداد جاده‌ای احداث می‌کنیم تا خدمت رسانی در حوادث این مسیر تسریع شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها