یک نماینده مجلس:

دولت به تامین منابع و توسعه زیرساخت‌های آبی استان‌ها توجه بیشتری داشته باشد

یک نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات زیادی در زمینه تأمین منابع آبی وجود دارد که باید به‌طور ویژه پیگیری شود، گفت: مدیریت منابع آبی یکی از وظایف اصلی وزارت نیرو است.
یک نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات زیادی در زمینه تأمین منابع آبی وجود دارد که باید به‌طور ویژه پیگیری شود، گفت: مدیریت منابع آبی یکی از وظایف اصلی وزارت نیرو است.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۶۳

عباس گلرو در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص ضرورت مدیریت منابع آبی کشور، گفت: امروز باید بدانیم منابع آبی کشور در چه سطحی قرار دارد و منابع خارجی و داخلی آب‌ها در چه شرایطی است و با مدیریت آن‌ها می‌توان چه کار‌هایی را انجام داد و این یکی از وظایف جدی وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف و بخشی به‌صورت غرقابی در زمین‌های کشاورزی هدر می‌رود و از این‌رو، کار در این حوزه باید بهینه شود، تصریح کرد: مدیریت دانش‌بنیان در حوزه بهره‌وری منابع آبی باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد چراکه این امر تأکید جدی مقام معظم رهبری است.

گلرو با بیان اینکه مشکلات زیادی در زمینه تأمین منابع آبی وجود دارد که باید به‌طور ویژه پیگیری شود، اظهار کرد: توجه به لزوم تأمین آب پایدار با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر رشد تولیدو برداشتن موانع توسعه صنعتی و معدنی از پیش پای تولید امروز بیش از همیشه اهمیت یافته و وزارت نیرو نیز در همین راستا، دنبال راهکار‌های جدیدی برای مدیریت منابع آبی در ایران است.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: همچنین باید به این نکته اشاره کنم که در بررسی برنامه هفتم توسعه نیز مصوبات جدیدی در بخش آب به تصویب رسیده که از جمله می‎توان به کسب مجوز صنایع برای استفاده از آب متعارف از وزارت نیرو و نیز اخذ عوارض از محصولات کشاورزی پر آب بر صادراتی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها