کاهش آلودگی هوا با استفاده از ساندویچ پانل

با گسترش صنایع و ماشین آلات صنعتی روزانه شاهد ایجاد آلاینده های زیست محیطی هستیم که تاثیر جدی بر روی زندگی و سلامت انسان دارد. با پیشرفت تکنولوژی در صنایع به خصوص ساخت و ساز استفاده از مصالح مدرن در اجزا یک سازه قطعاً راه حلی برای جلوگیری از آلودگی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.
با گسترش صنایع و ماشین آلات صنعتی روزانه شاهد ایجاد آلاینده های زیست محیطی هستیم که تاثیر جدی بر روی زندگی و سلامت انسان دارد. با پیشرفت تکنولوژی در صنایع به خصوص ساخت و ساز استفاده از مصالح مدرن در اجزا یک سازه قطعاً راه حلی برای جلوگیری از آلودگی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۶۶

تاثیر استفاده از روش های نوین برای کاهش آلودگی هوا

مشکل امروز یعنی آلودگی هوا از موارد خرد نشعت می‌گیرد؛ به نظر ما مشکلات خرد معضل اصلی نیست که این یک باور غلط است.

فرض کنید در حال ساخت یا به فکر ساخت یک ساختمان، سازه یا حتی ویلا هستید در این صورت چند سوال اصلی مطرح می‌شود:

  1. از چه مصالحی برای ساخت و ساز استفاده می‌کنید؟
  2. آیا تاکنون به فکر چگونگی تولید این مصالح بوده اید؟
  3. به نظر شما این مصالح ساختمانی بر روی آلودگی هوا تاثیر گذار است؟

قطعا در پاسخ به سوال اول مصالحی که به ذهن ما می‌رسد استفاده از انواع آجر، سیمان یا سنگ است؛ این مصالح سنتی در فرآیند تولید دارای مشکلات جدی هستند که بر روی آلودگی محیطی و هوا تاثیر مستقیم دارد.

برای مثال تمام سازندگان یا مهندسان در مورد آلودگی ایجاد شده توسط یک کارخانه سیمان سازی مطلع هستند؛ اگر از کنار یک شرکت تولید سیمان عبور کنید متوجه آلودگی هوای اطراف آن خواهید شد. آلودگی هوا توسط کارخانه‌های تولیدی همواره موضوع اصلی بوده که هیچگونه راه حلی برای آن تاکنون تعبیه نشده است.

راهکار 

برای جلوگیری از آلودگی می‌توانیم از مصالح مدرن در ساخت و ساز به عنوان جایگزین استفاده کنیم، ساندویچ پانل (Sandwich Panel) یکی از انواع مصالح مدرن محسوب می‌شود که تا حد زیادی از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند؛ دلیل اصلی این موضوع استفاده از نوع خاص مواد خام به کار رفته در فرآیند تولید پانل ساندویچی است.

متریال مورد استفاده در فرآیند تولید پانل ساندویچی نسبت به دیگر مصالح از آلودگی جوی و محیطی کم تری برخوردار است که شامل فوم عایق(هسته) و ورق آهنی می‌باشد.

ساندویچ پانل مصالح جایگزین برای ساخت و ساز

پانل ساندویچی چیست

یک لایه فوم عایق با ضخامت متغیر بین 3سانتی‌متر تا 20سانتی متر در میان دو لایه ورق از جنس فلز ساختار اصلی ساندویچ پانل است. این ساختار دارای مقاومت بسیار بالا به همراه قیمت تمام شده ارزانتر نسبت به دیگر مصالح است.

فوم عایق(هسته)

فوم بخش اصلی پانل محسوب می‌شود که دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

برخی از ویژگی های فوم ساندویچ پانل شامل موارد زیر است:

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • جلوگیری از تبادل هوا داخل و خارج سازه
  • مقاوم در برابر اشتعال و حرارت
  • عایق صدا 

فوم به کار رفته در ساختار ساندویچ پانل دارای انواع مختلف است و روش تولید خاص خود را دارد که شامل موارد زیر است:

  • پلی اورتان
  • پشم سنگ
  • اکس پی اس
  • پلی استایرن

ورق محافظ هسته

به کارگیری انواع ورق فلزی با ضخامت متغیر 40 و 50 که وظیفه حفاظت از عایق ساندویچ پانل را برعهده دارد. ورق ساندویچ پانل می‌تواند از جنس گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم باشد که انتخاب نوع ورق وابسته به نوع فوم و کاربرد ساندویچ پانل است.

رنگ بندی ورق یا رال رنگ ساندویچ پانل متفاوت است که شما می‌توانید به راحتی رنگ محصول مورد نظر خود را سفارشی سازی کنید قابلیت انتخاب نوع رنگ ورق یکی از مزایا ورق پانل محسوب می‌شود.

تفاوت در نوع ورق دیوار و سقف

نوع ورق در مدل ساندویچ پانل دیواری شامل دو نوع یا طرح است 1-خطوط ریز و شیار های ممتد 2-صاف و بدون شیار که این دو نوع هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

ورق به کار رفته در نوع ساندویچ پانل سقفی کاملاً متفاوت با دیوار است ، سقف به دلیل تاثیر پذیری از عوامل جوی مختلف مانند باران، برف و... دارای گام بلند بر روی ورق پانل است این گام ها به موازات طول پانل با حد فاصل مشخص قرار دارند.

روش تولید ساندویچ پانل

فرآیند ساخت پانل در مقایسه با تولید سیمان و مصالح دیگر کم هزینه تر و از آلودگی محیطی کمتری برخوردار است. فوم و ورق به صورت جداگانه توسط کارخانه های دیگر تولید می‌شوند. در کارخانه تولید ساندویچ پانل با استفاده از فوم و ورق اقدام به تولید پانل می‌کنند.

تولید پانل به طور کلی به دو روش انجام می‌شود:1-کانتینیوز(پیوسته) 2- دیس کانتینیوز(ناپیوسته) متریال به کار رفته در هر دو روش تولید یکسان است، تنها در روند تولید با یکدیگر متفاوت هستند.

چرا از ساندویچ پانل استفاده می‌کنیم؟

ساندویچ پانل

داشتن ویژگی های منحصر به فرد در ساختار و انواع مختلف پانل ساندویچی به ما در تولید انواع سازه و ایزولاسیون محیط داخلی کمک می‌کند، حفظ هوای خنک یا گرم در فصول مختلف سال مشکل اصلی در مهندسی مدرن محسوب می‌شود که خوشبختانه با ظهور پنل‌های ساندویچی این موضوع برطرف شده است.

کاربرد گسترده

ویژگی اصلی مصالح مدرن به ویژه پانل ساندویچ داشتن تنوع و کاربردهای متفاوت است، این موضوع دلیل اصلی استفاده از انواع مصالح مدرن است. برخی از کاربردهای پانل ساندویچی شامل موارد زیر است:

  • ساخت انواع کانکس
  • سوله و ساختمان پیش ساخته
  • استفاده از پانل دیواری در ساخت اتاق تمیز و سردخانه
  • ساخت اتاق حمل بار کامیون و کامیونت
  • پارتشین بندی داخلی و خارجی
  • ساخت اتاق کنفرانس سالن های همایش

عایق فوق العاد برای سقف و دیوار سازه

به لطف داشتن عایق های مختلف در هسته میانی ساندویچ پنل از آن برای ساخت سقف و دیوار سازه استفاده می‌شود، میزان مقاومت و کیفیت عایق هسته در ساندویچ پنل وابسته به ضخامت است.

قیمت در مقایسه با دیگر مصالح

افزایش قیمت مصالح ساختمانی در یک دهه گذشته به همراه داشتن آلودگی زیست محیطی سبب شد تا مهندسان به دنبال یک راه چاره مقرون به صرفه باشند. در این میان با محاسبات انجام شده مشخص شد که قیمت ساندویچ پانل به صرفه تر از متریال های دیگر است.

برای محاسبه قیمت ساخت یک سازه با ساندویچ پانل عوامل مختلفی دخیل هستند که باید توسط کارشناسان نصب ساندویچ پانل مورد بررسی قرار بگیرد، بعد از انجام محاسبات لازم با توجه به متراژ و نیاز پروژه قیمت پانل و متعلقات آن برای نصب و راه اندازی محاسبه شود.

بهترین شرکت ساندویچ پانل

پس از آشنایی کامل با ساندویچ پنل و بررسی مزایا زیست محیطی آن نوبت به انتخاب بهترین برند و محصول در بازار است، امروزه به دلیل وجود تولیدکنندگان متعدد در بازار ساندویچ پانل برای خرید نیازمند به یک راهنما و مشاور در این زمینه است.

شرکت مرکز پانل ایران با بیش از دودهه تجربه در زمینه تولید، فروش و نصب انواع سازه قطعاً یکی از برترین شرکت های فعال در این حوزه محسوب می‌شود که می‌تواند راهنمای شما عزیزان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها