رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ساختن جامعه نورانی بر پایه فرهنگ شهید استوار است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ساختن جامعه نورانی و توحیدی بر پایه‌ فرهنگ شهید استوار است، گفت: یکی از این شاخصه‌ها تکریم شهدا و سیره و خانواده‌های آنها است.
کد خبر: ۱۴۳۷۹۸۶

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،  آیت الله صادق آملی لاریجانی پیش از ظهر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش رزق بی پایان که پیش از ظهر امروز در سالن همایش اردوگاه حبیب ابن مظاهر برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت ام البنین به تشریح مقام شهید با استناد به آموزه‌های دینی و قرآنی پرداخت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی اظهار داشت: شهید در قرآن مرتبتی دارد که قبطه تمام انسان‌ها را در طول دنیا برمی انگیزاند زیرا شهید عندالله یرزقون است و این مرتبت والای شهید نزد خدا وند است که وجهه عندالله پیدا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ملاقات شهید با خداوند ملاقات نور است، اظهار داشت: فهم مقام شهید در چارچوب نظام توحیدی، قرآنی و ایمانی قابل فهم است.

آیت الله لاریجانی با بیان اینکه شهید اثر قهرمانی خود را در جامعه گسترش می‌دهد، خاطرنشان کرد: این بعد شخصی شهید بوده و بعد اجتماعی ان، فرهنگ سازی عملکرد شهید در جامعه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جامعه و تفکر مدرن غرب، روح قهرمانی شهید را از بین برده است، تصریح کرد: در جوامع مدرن، ارزش‌ها را به دست انسان‌ها دادند تا هر طور که خودشان می‌خواهند عمل کنند و در واقع هرکسی به خودش مشغول است در حالی که شهید روح قهرمانی داشته و فرهنگ عملکرد خویش را در جامعه گسترش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی و در فرهنگ قرانی حقیقت زندگی انسان‌ها با کرامت شهید آغشته شده است، خاطر نشان کرد: تکریم شهدا و خانواده‌هایشان یک فرهنگ است.

لاریجانی با تاکید براینکه ساختن جامعه نورانی و توحیدی بر پایه‌ی فرهنگ شهید استوار است، گفت: یکی از این شاخصه‌ها، تکریم شهدا و سیره شأن و خانواده‌هایشان است.

وی ادامه داد: در دنیایی زندگی می‌کنیم که ظلم بیداد می‌کند ونمونه آن را در جنایات رژیم غاصب بر علیه غزه می‌بینیم و هیچ صدایی از سازمان‌های حقوق بشری شنیده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها