معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد:

غربالگری بیش از ۳۳۵ هزار نفر در پویش ملی سلامت

غربالگری سلامت ۶۶ درصد از جمعیت استان اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از غربالگری ۶۶.۲ درصد جمعیت این استان در پویش ملی سلامت خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۸۲۲۵

به گزارش جام جم آنلاین،علی محمدیان اظهار کرد: این پویش با هدف غربالگری ۲ بیماری فشارخون و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار از ۲۰ آبان ماه تا ۱۵ دی ماه بطور همزمان در کشور در حال اجرا است.

وی هدف از این طرح را غربالگری برای تشخیص و شناسایی به موقع ۲ بیماری فشارخون و دیابت ذکر کرد.

محمدیان تاکید کرد: در استان اردبیل، از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت زیر مجموعه دانشگاه، حدود ۹۰۹ هزار نفر باید مورد غربالگری قرار بگیرند که تاکنون حدود ۶۰۲ هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند که حدود ۶۶.۲ جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از تعداد جمعیتی که در استان مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، حدود ۱۴ هزار نفر دارای فشار خون بالا و قند خون بالا بودند و از بیماری خود اطلاعی نداشتند که از این تعداد بیش از هشت هزار نفر دارای فشارخون بالا و حدود ۶ هزار نفر دارای قندخون بالا بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با دعوت مجدد از مردم استان جهت شرکت در این پویش اظهار کرد: این طرح جمعیت کل استان را شامل می‌شود که در مناطق روستایی در خانه‌های بهداشت و در مناطق شهری در پایگاه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همکاران بهداشتی دانشگاه با مراجعه به مراکز پرتجمع از جمله بازار، مساجد، نماز جمعه، ادارات و سایر اماکن تجمعی، اقدام به غربالگری می‌کنند.

وی بر پیگیری موارد شناسایی شده توسط تاکید کرد و گفت: پس از غربالگری، پیگیری‌های لازم توسط همکاران بهداشتی جهت ادامه درمان انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها