دکتر فهیمه صالحی ، متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی البرز :

شیوع ابتلا به دیابت در زنان بیشتر است

شیوع ابتلا به بیماری دیابت در خانم‌ها بیشتر است و علت آن می‌تواند تغییرات هورمونی، زایمان، بارداری، تحرک و فعالیت بدنی کمتر
شیوع ابتلا به بیماری دیابت در خانم‌ها بیشتر است و علت آن می‌تواند تغییرات هورمونی، زایمان، بارداری، تحرک و فعالیت بدنی کمتر
کد خبر: ۱۴۴۰۸۵۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز،دکتر فهیمه صالحی، متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شیوع ابتلا به بیماری دیابت در خانم‌ها بیشتر است و علت آن می‌تواند تغییرات هورمونی، زایمان، بارداری باشد و همچنین خانم ها، چون تحرک و فعالیت بدنی کمتری نسبت به آقایان دارند یکی از علت‌های شیوع دیابت در زنان است.

وی افزود: ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک و عدم رژیم غذایی سالم می‌تواند یکی از دلایل دیابت در خانم‌ها باشد.

این متخصص داخلی گفت: دیابت در خانم‌ها عوارض و مشکلات بیشتری نسبت به آقایان از جمله مشکلات قلبی و عروقی و مرگ و میر را دارد.

دکتر صالحی افزود: علایم دیابت در خانم‌ها و آقایان تقریبا مشترک است و علایمی مانندخشک شدن دهان، تکرر ادرار، احساس خستگی عمومی، تاری دید، دیر بهبود پیدا کردن کبودی یا زخم، کاهش وزن و پرنوشی به همراه دارد.

وی ادامه داد: برخی علایم دیابت به صورت ویژه در خانم‌ها دیده می‌شود مانند عفونت قارچی دهانه رحم که با درد، ترشح و خارش همراه است و خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری و سندروم تخمدان پلی کیستیک که با جوش زدن، اختلال در عادت ماهانه و اضافه وزن همراه است که این مشکلات در خانم‌های مبتلا به دیابت بیشتر می‌شود.

این متخصص داخلی گفت: دیابت درمان دارویی و مصرف انسولین دارد که با توجه به شرایط بیمار و میزان قند خون، نوع درمان توسط پزشک تشخیص داده می‌شود و اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم و ورزش تا حد قابل توجهی در کنترل و درمان دیابت موثر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها