پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه با حضور به موقع در کلینیک FLS

کلینیک پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه ناشی از پوکی استخوان (FLS)) در بیمارستان چمران شیراز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۱۴۴۵۰۳۵

به گزارش جام جم آنلاین،معاون بهداشت دانشگاه علوم پرشکی شیراز گفت: گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت با همکاری معاونت درمان، کلینیک پیشگیری از شکستگی های ثانویه ناشی از پوکی استخوان (FLS) ) را در بیمارستان شهید دکتر چمران راه اندازی کرد .
دکتر عباس رضاییان زاده افزود: در این کلینیک ، اساتید، پزشکان متخصص و کارشناسان آموزش دیده، بیمارانی را که به دنبال پوکی استخوان دچار شکستگی شده اند،شناسایی می کنند و به آنان مشاوره می دهند.
وی افزود: پیگیری و انجام تراکم سنجی استخوان و آزمایش های تکمیلی، آموزش بیماران، ثبت اطلاعات در سامانه جامع و تماس با بیماران و پیگیری دوره ای مراقبت ها از دیگر اقداماتی است که در این مرکز ارائه می شود.
دکتر رضاییان زاده با اشاره به این موضوع که در جهان در هر 3 ثانیه یک شکستگی اتفاق می افتد، گفت: در بیشتر موارد، این سوانح با شکستگی های ثانویه در آینده، عوارض قابل توجه جسمی و روحی و حتی مرگ زود هنگام همراه است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مهمترین راهکارهای پیشگیری از پوکی استخوان، داشتن شیوه زندگی سالم از بدو تولد با فعالیت بدنی مناسب، تغذیه صحیح و دوری از استعمال دخانیات و الکل است.
روند ابتلا به پوکی استخوان در دنیا به طور چشمگیری در حال افزایش است و بعد از سن 50 سالگی، از هر 2 زن، یک نفر و از هر 5 مرد، یک نفر در طول زندگی خود دچار شکستگی می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها