هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌ها و ریزش سنگ در کوهستان‌های شمال

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: باتوجه به پیش‌بینی روزهای گرم احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۵۶۰۵۱

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی آسمان مازندران اظهار کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی شد، شاهد جوی پایدار همراه با افزایش دما در استان مازندران هستیم.

وی با اشاره به صدور هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، افزود: با استقرار کم فشار سطح زمین و شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی طی روزهای شنبه ۲۲ و یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه شاهد افزایش محسوس دما و وزش باد گرم( گاهی نسبتاً شدید) در سطح استان مازندران هستیم‌.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در جنگل‌ها، بیان کرد: ایجاد تنش دمایی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها از مخاطرات این سامانه گرم محسوب می‌شود.اسدی با اعلام اینکه احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان نیز وجود دارد، تصریح کرد: اجتناب از روشن کردن اتش در جنگل‌ها، تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، احتیاط در تردد در محورهای کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است. وی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی دیگر در آسمان استان، تصریح کرد: از یک‌شنبه شب تا چهارشنبه با تغییر سوی جریانات و عبور موج متناوب انتظار داریم شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان استان باشیم. معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها