بارش باران در پایتخت شدت می گیرد

معاون فرماندار تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت: از عصر دوشنبه تا قبل از ظهر سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در تهران تشدید می شود.
کد خبر: ۱۴۵۶۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی فرمانداری تهران، سعیـد بشیــری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی تهران مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع باد شدید در تهران گفت: از بعدازظهر روز یکشنبه  ۲۳ اردیبهشت ماه تا ظهر سه شنبه  ۲۵ اردیبهشت ماه در تهران از جمله ارتفاعات شمالی شهر تهران در پهنه غربی و شرقی بارش باران، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، در برخی نقاط بارش تگرگ را خواهیم داشت که طبق اعلام سازمان هواشناسی طی مدت مذکور امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های مربوط به حوزه های آبریز تهران از جمله کن، گلابدره و... و  آب‌گرفتگی معابر، خطر صاعقه و و اختلال در تردد در جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

معاون فرماندار تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و احتمال وزش باد شدید، گفت: استقرار در نواحی مرتفع پایتخت مثل دکل‌ها و داربست‌ها طی ۲ روز آینده مخاطره آمیز است همچنین به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند و دستگاه‌های مربوطه نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک سازی آب روها اطمینان حاصل کنند.

بشیری بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها تاکید و عنوان کرد: افراد از حضور در نواحی مرتفع بپرهیزند و ذینفعان نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

معاون فرماندار تهران در ادامه در خصوص عدم پرواز پاراگلایدر و هواپیماهای آموزشی نیز طی مدت مذکور هشدار داد و گفت: به کوهنوردان نیز توصیه می شود از صعود به ارتفاعات در این ایام اجتناب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها