دیه مقتول ۱۰جوان را راهی خانه بخت کرد

مرد میانسالی که ۱۴ سال قبل در دعوای خیابانی پسر میانجیگر را به قتل رسانده بود، از قصاص نجات یافت. مادر مقتول با شرط دریافت دیه قاتل پسرش را بخشید و با پول آن پنج عروس و داماد را روانه خانه بخت کرد.
کد خبر: ۱۴۵۶۷۱۴
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل بهار۸۹ وقوع درگیری خیابانی دریکی ازشهرستان‌های غرب استان مازندران رخ داد. در این ماجرا پسری ۲۳ساله که برای میانجیگری وارد دعوا شده بود، با ضربه چوبدستی مصدوم شد و بعد از چند روز بستری‌بودن در بیمارستان فوت کرد. قاتل که مردی ۲۹ساله بود، تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از چند روز فرار بازداشت شد. متهم مدتی بعد در دادگاه محاکمه شد. خانواده مقتول برایش قصاص خواستند. 
​​​​​​​متهم نیز در جلسه محاکمه گفت: آن روز دوستم و همسایه‌شان بر سر دعوای بچه‌های‌شان درگیر شدند. برای پایان‌دادن به دعوا وارد ماجرا شدم. رهگذری هم که متوجه موضوع شده بود، به‌عنوان میانجی وارد شد تا دعوا را پایان دهد که من عصبانی شدم که چرا او دخالت می‌کند و همین باعث شد که با آن جوان درگیر و باعث قتل ناخواسته او شوم و از آن روز تاکنون عذاب وجدان رهایم نمی‌کند. 
متهم سرانجام حکم قصاص گرفت و با تایید رای در دیوان عالی کشور، پرونده به اجرای احکام دادگستری ارسال شد. در این چند سال شهرام یک بار پای چوبه دار رفت که با تلاش واحد صلح و سازش مهلت گرفت. با گذشت ۱۴ سال از این ماجرا چند روز پیش قرار بود شهرام برای دومین‌بار پای چوبه دار برود که مادر مقتول به واحد صلح و سازش آمد و گفت اگر قاتل شرطی که می‌گذارد را قبول کند، او را می‌بخشد. مادر مقتول عنوان کرد چند سال پیش خواهرزاده‌ام در جریان یک دعوای خیابانی ناخواسته فردی را کشت و قاتل شد. مثل پسر خودم بزرگش کرده بودم و نمی‌خواستم قصاص شود. به هر دری زدم خانواده قاتل رضایت نمی‌دادند. آن موقع بود که یاد التماس‌های خانواده قاتل بچه‌ام افتادم. در همین گیرودار که به‌دنبال رضایت برای خواهرزاده‌ام بودم با خودم عهد کردم که اگر خانواده مقتول او را ببخشند، من هم قاتل فرزندم را ببخشم. خدا لطفی کرد و توانستم برای خواهرزاده‌ام رضایت بگیرم. 
دیه‌ای به خانواده مقتول پرداختیم و خواهرزاده‌ام آزاد شد. خانواده مقتول هم پول را دیه را بابت هزینه درمان کودکان سرطانی و خانواده‌های نیازمند صرف کردند. با اقدام خداپسندانه آنها من نیز قاتل فرزندم را بخشیدم و شرط گذاشتم که خانواده‌اش دیه بپردازند تا صرف تامین هزینه ازدواج پنج عروس و داماد کم‌بضاعت شود. 
آذر شهسواری، نیکوکار و مسئول کمیته سفیران صلح و دوستی انجمن حمایت از زندانیان کشور در این‌باره به جام‌جم گفت: با اقدام خداپسندانه این خانواده و تلاش واحد صلح و سازش زندانی محکوم به قصاص بخشیده و از زندان آزاد شد و نزد خانواده‌اش بازگشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها