تجلیل از دختران شهدای البرزی
همزمان با دهه کرامت و به مناسبت روز دختر:

تجلیل از دختران شهدای البرزی

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد؛

بیست و ششمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز در البرز برگزار خواهد شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در نشست با اصحاب رسانه از برگزاری بیست و ششمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز البرز با رویکرد خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی در روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در نشست با اصحاب رسانه از برگزاری بیست و ششمین جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز البرز با رویکرد خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی در روز ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۶۷۵۲

به گزارش خبرنگار جام جم البرز، حمید مسعودی در این نشست در رابطه با هدف از برگزاری این جشنواره گفت:جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز به منظور تجلیل و قدردانی از مقام شامخ و بزرگ خیرین شریف استان است که محترمانه همیشه دست ما را در راستای احداث ساختمان مدارس که پیشنیاز آموزش و پرورش قوی و پویا می‌باشد می‌گیرند.
وی افزود:این جشنواره با رویکرد خیرین مدرساز پیشران ایران قوی برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا در جهت شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به مشارکت مردم تاکید شده بتوانیم این امر را افزایش بدهیم. موضوعی که در سال‌های گذشته دنبال شده، اما امسال وظیفه ما سنگین‌تر شده است.
مسعودی در ادامه با اشاره به طرح شهید عجمیان بیان کرد:به لطف خداوند از تابستان ۱۴۰۲ روند اجرایی این طرح در قالب گروه‌های جهادی آغاز به کار شد و ما توانستیم در کنار این جهادگران عزیز نوسازی و بهسازی نزدیک به ۲۵۰ مدرسه را انجام دهیم. امسال هم اعتبار مناسبی برای انجام این فعالیت‌ها در نظر گرفته شده است که آثار آن قابل مشاهده خواهد بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در زمینه وضعیت مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال گذشته توضیح داد:به لطف خیرین عزیز توانستیم گام‌های بلندی را برداریم که اگر کمک عزیزان نبود بسیاری از فعالیت‌ها تحقق پیدا نمی‌کرد. در سال ۱۴۰۲ تعهد خیرین ۳۵۰ میلیارد تومان بود که نزدیک به ۸۵ درصد آن محقق شد و در سال جاری امیدواریم که پس از برگزاری جشنواره بتوانیم به عدد ۵۰۰ میلیارد تومان برسیم و میزان تحقق افزایش پیدا کند.
مسعودی در ادامه افزود:یکی از راه‌های افزایش مشارکت‌های مردمی این است که بتوانیم فرهنگ کار خیر را در جامعه گسترش بدهیم و این اقدام نیاز به برگزاری جشنواره‌ها و پوشش رسانه‌ای می‌باشد تا همه مردم عزیز با خبر بشوند خیرین بزرگوار با گذشتن از ثروت خود یاری رسان ما هستند و نتیجه آن آرامش و لبخند دانش آموزان خواهد بود.
وی در زمینه وضعیت مدارس فرسوده استان اظهار کرد:از ابتدای تشکیل اداره کل نوسازی در استان البرز ما توانستیم بخشی از مدارس را مقاوم سازی کنیم و در حال حاضر تقریبأ ۲۵ تا ۳۰ درصد مدارس به تخریب و بازسازی نیاز دارند که عزم این کار توسط استاندار محترم جناب آقای عبداللهی رقم خورد است، اما به یک همیاری ملی و استانی نیازمند است.
مسعودی تجهیزات مدارس را یکی از اقدامات بسیار مهم تلقی کرد و گفت:ما زمانی که مدرسه را احداث می‌کنیم به همراه تجهیزات به آموزش و پرورش تحویل می‌دهیم و به طور متوسط ۲ میلیارد هزینه تجهیزات برای هر مدرسه هزینه می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در پایان گفت:در سال ۱۴۰۳ باتوجه به سیاست‌های کلان آموزش و پرورش مبنی بر رونق هنرستان‌ها اتفاق بسیار خوبی انجام گرفته است تا انشاالله این حوزه توسعه پیدا کند. ما درجهت بهبود هنرستان‌های استان تا به امروز ۱۳ میلیارد هزینه کردیم و به یاری خداوند ۲۰ میلیارد دیگر هم هزینه خواهد شد تا مشکلات این حوزه رفع بشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها