از کاروان سرا تا هتل های لوکس

قدمت ساخت کاروانسراها در ایران به دوره صفویه باز‌ می‌گردد. در آن زمان شاه عباس صفوی نخستین پادشاهی بود که دستور داد کاروانسراهایی را در میان شهرهای پرتردد بسازند.
قدمت ساخت کاروانسراها در ایران به دوره صفویه باز‌ می‌گردد. در آن زمان شاه عباس صفوی نخستین پادشاهی بود که دستور داد کاروانسراهایی را در میان شهرهای پرتردد بسازند.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۰۴

به این ترتیب با توجه به قرار داشتن ایران در راه تجاری ابریشم توانست تجار بسیاری را به کشور وارد نماید. در واقع کاروانسرها محلی برای آسایش و تجدید قوای مسافران بودند. از این‌رو‌ می‌توان گفت کاروانسراها از آثار تاریخی ارزشمند ایران محسوب‌ می‌شوند که امروزه تعدادی از آن‌ها به هتل‌های سنتی و مجللی تبدیل شده اند و در اکثر شهرها و نقاط ایران شاهد آن‌ها هستیم. اقامت در این هتل‌ها به دلیل بافت سنتی و زیبا در کنار امکانات رفاهی عالی که دارند‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش و به‌یادماندنی باشد.

اگر‌ می‌خواهید با بهترین کاروانسراهای قدیمی و یا همان هتل‌های سنتی امروزی بیش‌‌تر آشنا شوید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

این هتل سنتی در شهر یزد قرار دارد قدمت آن به 150 سال پیش زمان حکومت مظفرالدین شاه قاجار باز‌ می‌گردد. این کاروانسرا در گذشته محل اقامت استراحت مسافران بود و امروزه به یکی از زیباترین هتل های یزد تبدیل شده که همچنین بافت سنتی خود را حفظ کرده اما از امکانات مدرنی برخوردار است. کاروانسرا مشیر در سال 1375 بازسازی شد و به هتل تغییر کاربری پیدا کرد. از زیبایی‌های این هتل‌ می‌توان حوض‌ها و آبنماهای داخل حیاط، رستوران مشیر با کاشی کاری‌های هفت رنگ اشاره نمود. هتل کاروانسرای مشیر یزد در فاصله کمی از میدان امیر چخماق واقع شده و با اقامت در آن‌ می‌توان به راحتی از مکان‌های دیدنی مانند مسجد جامع ، بازار خان و باغ دولت آباد بازدید نمود.

هتل کانروانسرای لاله بیستون

یکی دیگر از زیباترین هتل‌های سنتی ایران هتل کاروانسرای لاله بیستون در شهر کرمانشاه است. این هتل کاروانسرای زیبا در مسیر قدیمی کرمانشاه به همدان واقع شده و در آن طبیعت زیبای کوه بیستون هشتمین اثر جهانی ایران به خوبی قابل مشاهده است و زیبایی آن را دو چندان نموده است. این هتل دارای مساحتی حدود شش هزار متر است و ظرفیت پذیرایی از 100 مسافر را در 20 واحد اقامتی رویال و امپریال خود دارد. تمامی سوئیت‌های این هتل کاروانسرا دارای دکوراسیونی زیبا و سنتی هستند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و امکانات این بنا‌ می‌توان به رستوران سنتی در فضای بازی ارائه انواع غذای ایرانی و فرنگی، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی محلی، اجرای موسیقی زنده، فروشگاه تجهیزات و لوازم صخره نوردی و ... اشاره نمود. گردشگران با اقامت در این هتل سنتی‌ می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی مانند کاخ نیمه تمام ساسانی، پل کاروانسرای صفوی، پل کهنه، پل خسرو، کتیبه بیستون، مجسمه هرکول، غار شکارچیان بازدید کنند و لحظات به‌یادماندنی داشته باشند.

از کاروان سرا تا هتل های لوکس

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی در میان انواع هتل های اصفهان به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌ها تبدیل شده است. این هتل زیبا انتخابی ایده آل برای گردشگرانی است که علاقمند به معماری اصیل ایرانی و بناهای تاریخی هستند. قدمت این بنا نیز به زمان صفویه باز‌ می‌گردد و در سال 1393 باز سازی شده و هم اکنون به عنوان هتل سنتی کاربرد دارد. از ویژگی‌های این هتل سنتی‌ می‌توان به معماری خاص ساختمان و اتاق‌های آن اشاره نمود که بسیار تحسین برانگیز است. هتل عباسی اصفهان داری بخش‌های مختلفی مانند غذاخوری سنتی، سالن چند منظوره، سالن تفریحات و فروشگاه صنایع دستی است. هتل عباسی اصفهان در 60 کیلومتری جاده اصفهان به نائین واقع شده و دارای دسترسی بسیار خوبی به بازار قدیمی کوهپایه، باتلاق خونی و ... است.

هتل کاروانسرا زین الدین یزد

از دیگر شاهکارهای معماری دوران صفوی‌ می‌توان به کاروانسرای زین الدین اشاره نمود که در قرن 10 هجری به دستور زین الدین احداث شد. این بنا که در گذشته محل استقرار تفنگچیان بود در 60 کیلومتری جاده یزد واقع شده است. این بنا در سال 1382 مورد بازسازی قرار گرفت و به عنوان هتل کاروانسرا به فعالیت خود ادامه داد. این هتل تنها بنای ایرانی دارنده دیپلم افتخار از سازمان جهانی یونسکو به علت احیا و بازسازی با استفاده از مصالح سنتی است. به همین دلیل از مهم‌ترین و خاص‌ترین هتل کاروانسراهای ایرانی محسوب‌ می‌شود.

هتل ارگ تاریخی گوگد گلپایگان

این بنا متعلق به چهار قرن پیش است و در طی سالیان عمر خود فراز و نشیب‌های بسیاری را گذرانده است. در زمان‌های گذشته از این ارگ به عنوان کاروانسرا و در مواقع جنگ به عنوان دژ نظامی استفاده‌ می‌کردند. اما امروزه به یکی از زیباترین اقامتگاه‌های گلپایگان تبدیل شده است و اتاق‌های بزرگ، تمیز و راحت آن امکان اقامتی خاطره‌انگیز را برای مسافران فراهم نموده است. اگر‌ می‌خواهید مدت کوتاهی از زندگی روزمره فاصله بگیرید و سفری به دل تاریخ و فضای مملو از آرامش خانه‌های سنتی داشته باشید اقامت در هتل ارگ گوگد را به شما پیشنهاد‌ می‌کنیم.

از کاروان سرا تا هتل های لوکس

رزرو بهترین هتل‌های سنتی ایران با اسنپ تریپ

در این مطلب به بررسی روند تبدیل کاروانسراها به هتل‌های سنتی و اهمیت آن‌ها به عنوان دسته از لوکس‌ترین و با شکوه‌ترین هتل‌های کشور پرداختیم. با اقامت در هتل‌های سنتی در هر شهری‌ می‌توان با بافت تاریخی آن شهر و فرهنگ و آداب و رسوم آن بیش‌‌تر آشنا شد و سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه نمود. این هتل‌ها مجهز به بهترین امکانات و خدمات رفاهی هستند و رستوران‌های سنتی آن‌ها انواع غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی با عطر و طعمی فوق‌العاده طبخ‌ می‌شود. با توجه به تقاضا بالایی که برای اقامت در این هتل‌ها وجود دارد بهتر است که پیش از سفر برای رزرو آن‌ها اقدام کنید. برای این منظور کافی‌‌ست به یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های رزرو بلیط مانند اسنپ تریپ مراجعه نمایید. سایت اسنپ تریپ امکان رزرو انواع هتل و اقامتگاه با بهترین شرایط را در سراسر ایران برای کاربران فراهم نموده است و‌ می‌توانند با جستجو هتل در مقصد سفر خود مانند هتل های کیش و یا هتل‌های سایر شهرها و مقایسه آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه را رزرو کنند و سفری به‌یادماندنی برای خود رقم بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها