خاطرات کاغذی

مدافعان فضا

خاطرات کاغذی

زمانی اینجا جنگل بود

در جنگل داپل، کلبه گورکن دانشمند و مخترع جنگل هر روز برای حیوانات جوان حکم کلاس درس را داشت. موش جوانی به‌نام مایکل، جوجه‌تیغی‌ای به‌نام راسل، موش کوری به‌نام ادگارد و گورکن کوچولویی به‌نام میشل که نوه گورکن پیر بود. ماجرا از آنجا آغاز شد که استاد تصمیم گرفت کلاس درس را به دل طبیعت ببرد.
کد خبر: ۱۴۵۷۳۲۲
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

در دل جنگل شاگردان برای اولین بار با یک جاده آسفالته مواجه شدند. درحالی‌که استاد سعی داشت آن‌ها را از جاده دور کند، از پنجره اتومبیلی که در حال عبور بود بطری شیشه‌ای به بیرون پرتاب و شکسته شد.

مدتی بعد درحالی‌که حیوانات در نقطه‌ای دور از جاده در گردش بودند، کامیون سوختی در حین عبور از جاده به جهت حرکت روی شیشه‌های برنده چرخش پنچر و کامیون از جاده منحرف و در نهایت دچار سانحه نشتی گازی مسموم شد. به دلیل این اتفاق گیاهان و حیوانات جنگل از بین رفتند. وقتی بچه‌ها به خانه برگشتند متوجه شدند والدین‌شان را از دست داده‌اند.
در این لحظه نوه استاد از استنشاق گاز باقیمانده در خانه بیهوش شد و ... به توصیه گورکن پیر بچه‌ها برای به‌دست‌آوردن گل سنگی که تنها داروی رفع این نوع مسمومیت بود عازم سرزمینی دیگر شدند که آن هم برای خودش ماجرا‌هایی داشت.

«زمانی اینجا جنگل بود» با عنوان انگلیسی Once Upon a Forest محصول سال ۱۹۹۳ شرکت انیمیشن‌سازی هانا باربراست. این کارتون تک‌قسمتی براساس شخصیت‌های فرلینگز خلق‌شده توسط رائه لمبرت، به کارگردانی چارلز گروسونور و تهیه‌کنندگی دیوید کرشنر تولید شد.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها