ابتکار سه جانبه؛

عزم ایران برای حل بحران سوریه

مدیر مرکز پژوهش های سیاسی و حقوقی القاهره اقدام رییس جمهوری اسلامی ایران، در زمینه برگزاری نشست سه جانبه تهران، قاهره و آنکارا برای بررسی بحران سوریه را ستود و از موفقیت اجلاس سازمان همکاری اسلامی در رسیدگی به مسایل منطقه خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۲۳۰
عزم ایران برای حل بحران سوریه

 احمد مهران روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود در خاورمیانه لازم است کشورهای بزرگ مثل ایران، مصر و ترکیه  برای یافتن راه حل های فوری از طریق گفتگوهای جدی وارد میدان شوند.

وی گفت: اقدام رئیس جمهوری ایران در زمنیه پیشنهاد برگزاری نشست سه جانبه برای پرداختن به مساله سوریه، نشانگر عزم جدی تهران برای حل بحران و توقف خشونت در این کشور از طریق گفتگو میان معارضان و مقامات دولتی است، تا با همسو کردن دیدگاه ها، راهی برای برون رفت از بحران به دست آید.مدیرمرکز پژوهش های سیاسی و حقوقی القاهره افزود: آنچه باعث گرد هم آمدن ایران، ترکیه و مصر بر سر یک میز بود، فهم مشترک از مسائل منطقه است و نشستی از این نوع، سال ها بود که اتفاق نیفتاده بود.

وی اظهار داشت: هریک از این سه کشور در این برهه حساس نقش مهمی دارند و باید توانایی خود را در مشارکت برای حل بحران های منطقه ای و ایفای نقش مثبت در ارتباط با کشورهای دوست ثابت کنند.مهران خاطرنشان کرد: نتایج نشست بیانگر اصرار این سه کشور در اتخاذ مواضع کلی و اقداماتی برای خروج از بحران سوریه است و عملی شدن گفتگو بین دولت سوریه و معارضان نیز مکمل این گفتگوها خواهد بود.

به گفتۀ مدیر مرکز پژوهش های سیاسی و حقوقی القاهره، اجلاس سازمان همکاری اسلامی در قاهره توانست در زمینه رسیدگی به مسایل مربوط به منطقه، موفقیت های بزرگی به دست آورد.

newsQrCode
برچسب ها: سوریه ایران
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها