«جام‌جم» از تاثیر نرخ ارز در بازار غیررسمی برروند تجارت کشور گزارش می‌دهد

قیمت‌سازی برای قاچاق

قاچاق دام زنده موجود است

بیخود نیست که در دانشگاه‌ها علم اقتصاد تدریس نمی‌کنند. لاکردار بدجوری پیچیده است. هر جایش را که می‌گیری، یک جای دیگرش در می‌رود.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۴
قاچاق دام زنده موجود است

می‌روی ارز و دلار بی‌زبان را سروسامان بدهی، وضع طلا و سکه قاراشمیش می‌شود. بازار طلا را دستی به سر و رویش می‌کشی، مسکن تکان می‌خورد.

انگار که گسل دیده!... مشغول همه اینها که می‌شوی، یک دفعه از قاچاق دام زنده به خارج از کشور خبر می‌دهند.

از خودمان حرف در نمی‌آوریم. آن هم در این مقطع حساس کنونی. آنچه عرض شد، عین عرایض یک مقام مسئول بود که از قاچاق روزانه 40 تا 50 کامیون دام زنده به عراق و ترکیه خبر داده و گفته است: افزایش قیمت گوشت قرمز در این کشورهای همسایه، باعث شده تا مرزنشینان، به خارج کردن دام به شکل قاچاق به خارج از کشور اقدام نمایند.

بسته پیشنهادی: گاو و گوسفندان بی‌زبان که کسی را ندارند از آنها حمایت کند، اما ما که آنها را می‌خوریم، باید لااقل از خودمان حمایت کنیم یا نه؟....فلذا ضمن محکوم کردن هرنوع قاچاق دام زنده به خارج کشور، نکاتی چند در همین راستا مطرح می‌کنیم:

1ـ ایجاد تعادل قیمتی: مسئولان ما از مسئولان کشورهای دوست و همجوار عراق و ترکیه به زبان دیپلماسی مناسب (زبان خوش سابق) بخواهند که قیمت گوشت قرمز خود را ارزان کنند. چرا که ما فعلا بیش از این مقداری که گران کردیم، رویمان نمی‌شود گران‌تر کنیم. همین الانش هم عده‌ای از هموطنان عزیز ما آبگوشت بدون گوشت می‌خورند. به نظر ما فرهنگستان زبان و ادب پارسی باید برای این موارد خاص فکری بکند. شاید بشود اسمش را گذاشت: «آب توشت»!

2ـ نصب فرستنده: دانشمندان علوم حیوانی حیات وحش، گاهی برای ردیابی برخی حیوانات، به بدن آنها یک فرستنده کوچک نصب می‌کنند که آن حیوان بیچاره، هرجا برود، دانشمندان آمارش را در می‌آورند که کجاها رفته یا با کی‌ها رفته و... از این جور اطلاعات لازم. از این‌رو بد نیست که تا اطلاع ثانوی، روی گاو و گوسفندان شهرهای مرزی یک دستگاه GPS نصب بکنیم تا هر لحظه بدانیم کجا هستند و اگر از مرز خارج شدند، دم مرز، یقه قاچاقچیان را سفت بگیریم.

3ـ توجیه دام‌ها: با زبان ایما و اشاره به گاو و گوسفندان چرنده در دشت و دمن‌های حوالی مرزهای غربی کشور بفهمانیم که به هر کجا که روند، آسمان به یک رنگ است. گول برخی تبلیغات ماهواره‌ای را نخورند. در آنجا آنها را می‌خورند.

رضا رفیع

newsQrCode
برچسب ها: ارز دلار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها