جهت تامین شورای نگهبان؛

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست اصلاح شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز به منظور تامین نظر شورای نگهبان جزئیاتی از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را اصلاح کردند.
کد خبر: ۵۹۹۴۸۸
قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست اصلاح شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ماده 22 و تبصره 2 آن لایحه  حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

طبق این مصوبه ماده 22 و تبصره 2 آن به شرح زیر اصلاح می شود و تبصره های یک و سه به قوت خود باقی می ماند.

در ماده 22 این لایحه آمده است پس از صدور حکم قطعی سرپرستی، مواد حکم از سوی دادگاه به اداره ثبت احوال و اداره بهزیستی مربوط ابلاغ می شود. اداره ثبت احوال مکلف است نام و نام خانوادگی کودک یا نوجوان تحت سرپرستی و همچنین مفاد حکم سرپرستی را در اسناد سه جلدی و شناسنامه سرپرست یا زوجین سرپرست وارد کند.

همچنین اداره ثبت احوال مکلف است شناسنامه جدیدی برای کودک یا نوجوان سرپرستی با درج نام و نام خانوادگی سرپرست یا زوجین سرپرست صادر و در قسمت توضیحات، مفاد حکم سرپرستی و نام و نام خانوادگی والدین واقعی وی را در صورت مشخص بودن قید نماید. همچنین تبصره دو این ماده واحده حذف و عبارت زیر جایگزین آن شد.

کودک یا نوجوان می تواند پس از رسیدن به سن 18 سالگی تقاضای صدور شناسنامه جدیدی برای خود با درج نام والدین واقعی در صورت معلوم بودن یا نام خانوادگی مورد درخواست و در صورت معلوم نبودن نام واقعی از اداره ثبت احوال نماید.

نمایندگان در جلسه علنی امروز لایحه ممنوعیت خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه ها و سایر تاسیسات و اماکن تابع وزارت ورزش و جوانان را مجدد برای تامین نظر شورای نگهبان مورد بررسی قرار دادند که پس از بررسی تبادل نظر در خصوص جزئیاتی از این لایحه و عدم تصویب مفاد اصلاح شده با نظر رئیس مجلس شورای اسلامی این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع داده شد و از دستور کار موقتا خارج شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها