ضرب الاجل روسها به اوکراین و واکنش آمریکا

شبکه العربیه گزارش داد روسها به نیروهای اوکراین درکریمه 12 ساعت مهلت داده اند که تسلیم شوند یا با طوفان مواجه شوند.از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا تاکید کرد: کاری که روسیه در اوکراین انجام می دهد، تجاوز به خاک این کشور است و روسیه حاکمیت و استقلال اوکراین را نقض کرده است.
کد خبر: ۶۵۱۹۳۵
ضرب الاجل روسها به اوکراین و واکنش آمریکا

به گزارش واحد مرکزی خبر، پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد شناورهای نیروی دریایی روسیه خلیج سواستوپل را مسدود کردند.جزئیات بیشتری از این خبر مخابره نشده است.

تظاهر کنندگان طرفدار روسیه ساختمانهای محل استقرار دولت محلی و نیز پارلمان محلی در دونتسک اوکراین را اشغال کردند. وزارت خارجه نیز روسیه اعلام کرد: این کشور خواستار تشکل دولت وحدت ملی در اوکراین است که منافع همه گروه های سیاسی را مد نظر قرار دهد.

نخست وزیر روسیه روز دوشنبه گفت: اوکراین همیشه یک شریک تجاری مهم برای روسیه بوده است و خواهد بود.

دمیتری مدودف افزود: این مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما تحولات در اوکراین را به دقت زیر نظر داریم.وی تصریح کرد: دو کشور دسامبر گذشته موافقتنامه هایی الزام آور را امضا کردند و این موافقتنامه ها هنوز تغییر نکرده و به قوت خود باقی است.همچنین وزیر امور خارجه روسیه، از تهدیدهای (غرب) به تحریم و محاصره اقتصادی (روسیه) بر سر اوکراین، به شدت انتقاد کرد.

سرگئی لاوروف روز دوشنبه در بیست و پنجمین نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خواستار اجرای توافقنامه بیست و یکم فوریه درباره اوکراین از جمله اصلاح قانون اساسی و برگزاری همه پرسی در همه مناطق این کشور شد.وی افزود: اقدامات و تحرکات روسیه در اوکراین برای دفاع از شهروندان روس و حقوق بشر است.وزیر امور خارجه روسیه، از تهدیدهای (غرب) به تحریم و محاصره اقتصادی (روسیه) بر سر اوکراین، به شدت انتقاد کرد.وی دولت جدید اوکراین را به حمله به " اقلیت ها " متهم کرد.وزیر امور خارجه روسیه حضور « تندروها » را در شهرهای اوکراین محکوم کرد.سرگئی لاوروف از شرکای غربی کشورش خواست محاسبات ژئوپلیتیک را کنار بگذارند و نخست به مردم اوکراین بیندیشند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواهد خواست از هرگونه اقدام یا اظهار نظری که باعث وخامت بیشتر اوضاع در اوکراین شود، پرهیز کند.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا تاکید کرد: مداخله نظامی روسیه در اوکراین نقض همه تعهدات بین المللی روسیه است.

جان کری درباره بحران اوکراین گفت: کاری که روسیه در اوکراین انجام می دهد، تجاوز به خاک این کشور است و روسیه حاکمیت و استقلال اوکراین را نقض کرده است. روسیه تعهدات بین المللی خود را زیر پا گذاشته است. روسیه به تعهدات خود در قبال منشور سازمان ملل متحد و پیمان هلسینکی پشت کرده است. روسیه با این کار توافقنامه هزار و نهصد و نود و چهار بوداپست را نقض کرده است.

رئیس سازمان همکاری و امنیت اروپا ، اعزام هیاتی از کارشناسان خود را برای بررسی «حوادث اخیر» اوکراین، خواستار شده است.

همچنین آمریکا اعزام هرچه زودتر ناظران سازمان همکاری و امنیت اروپا (OSCE) به اوکراین را خواستار شده است.

تیم گولدیمن فرستاده ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص اوکراین اواخر یکشنبه شب گذشته خواستار برگزاری نشست فوق العاده سازمان امنیت و همکاری اروپا در خصوص اوکراین شد.

نخست وزیر شبه جزیره کریمه روز دوشنبه اعلام کرد: وزارت دفاع جمهوری خودمختار کریمه به زودی تشکیل خواهد شد.

سرگئی اکسیونوف گفت: به زودی وزارتخانه دفاع درچارچوب شورای وزیران کریمه آغاز به فعالیت خواهد کرد و من اطمینان دارم تشکیل این وزارتخانه برای شبه جزیره کریمه ضروری است ، مردم کریمه نشان داده اند که می توانند به طور مستقل از خود دفاع کنند.

اکسیونوف این مطالب را در مراسم ادعای سوگند وفاداری سران نهادهای امنیتی به مردم شبه جزیره کریمه عنوان کرد.

سخنگوی گارد مرزی اوکراین در بیانیه ای با اشاره به این مطلب اعلام کرد: کشتی های روسیه در شهر بندری سواستوپل- که پایگاه بخشی از ناوگان نیروی دریایی روسیه است- و اطراف آن گشت زنی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مهدی
United States
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
كار روسیه واقعا تجاوز آشكار است و این كار یك اشغالگری است
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
اساس كار روسیه از عزل غصب و تجاوز و اشغالگریست.اگر در تاریخ ایران هم نگاهی بیاندازیم دقیقا این حقیقت نمایان است.هرچند این قدرت غاصب ماندنی نیست و روزی همگی شاهد متلاشی شدن كل این كشور خواهیم بود ولی مطمئنا تا آن روز تجاوزگری ها ادامه خواهد داشت
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
فرض كنید امریكا وارد خاك اوكراین شده و آن كشور را اشغال كرده عكس العمل اروپا و سازمان ملل چطور خواهد بود؟!مطمئنا امریكا مدعی دفاع از حقوق بشر میكرد و متحدانش هم كف میزدند.به قران نگاهی بیندازید .خداوند گاهی ظالمان و دشمنان ما را روبروی هم قرار میدهد....
فرهاد
China
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
نه شرقی نه غربی چو ایران نباشد تن من مباد

نیازمندی ها