نماینده فائو در ایران :

دریاچه ارومیه به بیابان تبدیل می شود

نماینده فائو در ایران بابیان اینکه فرسایش بادی در حوضه دریاچه ارومیه، منطقه را به سمت بیابان زایی سوق می دهد، گفت: آب دریاچه از ۳۱ میلیون متر مکعب به ۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است .
کد خبر: ۷۴۴۲۶۵
دریاچه ارومیه به بیابان تبدیل می شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، ناکوزی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود : فائو آماده است تا بهترین تجربه ها و تخصص ها را برای تکمیل طرح های مطالعاتی در اختیار تیم مطالعه کننده ایرانی قرار دهد تا در احیای این دریاچه سهم خود را ایفا کرده باشد .

ناکوزی گفت: تهیه نقشه سرزمینی شامل وضع آب و خاک و مدیریت پایدار آبی و خاکی از جمله اقداماتی است که باید دراین زمینه اجرا شود و تخصص فائو در زمینه مقابله با خشکسالی و بیابان زایی به گذشته دور برمی گردد .

وی افزود: تغییر رویکرد فائو در دو سال گذشته درعرصه بین الملل آثار مثبتی داشته و اجرای طرح بزرگ بیابان زدایی در کرمان و خراسان جنوبی در 460 هزار هکتار یکی از این طرح هاست که تاثیر مثبتی روی زندگی مردم منطقه داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز دراین دیدار گفت: گروه کارشناسی پانصد نفری طرح مطالعاتی را انجام داده اند ، اما به طور یقین این ستاد آماده همکاری با تیم های کارشناسی معرفی شده از سوی فائو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها