انفجار در لاهور؛ ۶۵ کشته وزخمی

بر اثر دو انفجار در کلیسای مسیحیان در شهر لاهور در شرق پاکستان ۱۰ نفر کشته و ۵۵ تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۷۸۰۵۳۵
انفجار در لاهور؛ ۶۵ کشته وزخمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه پرس تی وی،این انفجارها زمانی روی داد که مراسم نیایش در کلیسای منطقه یوحنا آباد لاهور مرکز استان پنجاب در جریان بود.

بنا بر اعلام شاهدان، اقدام سریع نیروهای امنیتی از کشته شدن شمار بیشتری از افرادی که در محل انفجار بودند جلوگیری کرد.

این دو انفجار با فاصله چند دقیقه در منطقه ای در حومه شهر لاهور که اکثر جمعیت آن مسیحی است، رخ داد. بنا بر اعلام پلیس، ظاهراً هدف انفجارها، دو کلیسا یکی متعلق به کاتولیک ها و دیگر متعلق به پروتستان ها بوده است که در نزدیکی یکدیگر واقعند.

بگفته پلیس، در پی انفجار، ساکنان دو مظنون را به قتل رساندند. خبرنگاری به نام رضا احمد نیز گفت اجساد سوخته دو نفر را در یک تقاطع دیده است.

به گزارش رویترز، امیر مسیح که شاهد یکی از انفجارها بوده است گفت: من در مغازه ای نزدکی کلیسا نشسته بودم که انفجار منطقه را لرزاند. فوراً خود را به محل انفجار رساندم. آنجا نیروهای امنیتی با مردی که سعی می کرد وارد ساختمان کلیسا شود، درگیر شده بودند. بعد از اینکه این مرد نتوانست وارد ساختمان شود، مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد. من دیدم که بدن وی در هوا پاره پاره شد.»

وی گفت نیروهای امنیتی نیز بر اثر انفجار کشته شدند.

گروه جماعت الاحرار وابسته به طالبان مسئولیت این دو انفجار را بر عهده گرفته است.

شهر لاهور نسبت به بسیاری از مناطق دیگر پاکستان شهری آرام به شمار می رود، اما در پی شکست تلاش های دولت برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان در سال گذشته، خشونت در این شهر افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها