سازمان ملی استاندارد با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد؛

لوازم التحریر استاندارد استفاده کنید

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزاردر گفت و گو با جام جم آنلاین :

کمبودی دربازار نوشت افزار نداریم / قیمت ها با ثبات است

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی از با ثبات بودن بازار لوازم تحریر خبر داد و گفت :کمبودی در بازار نداریم و لوازم‌ تحریر مورد نیاز محصلان در سال جاری افزایش قیمت ندارد.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۳
کمبودی دربازار نوشت افزار نداریم / قیمت ها با ثبات است

موسی فرزانیان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین توضیح داد که 70 تا 75 درصد نوشت افزاری که در بازار کشور وجود دارد کالای خارجی است واز کشورها ی مختلف همچون چین ، کره ، تایوان ، مالزی و هند وارد کشورمی شود. وی با این حال اشاره کرد که حدود 99 درصد تولید دفتر و بیش از 50 -60 درصد تولید پاک کن درداخل تولید می شود ، اما در زمینه خودکار واردات این محصول بیشتر است برای آنکه فقط حدود 30 درصد در داخل تولید می شود اما با توجه به اینکه فعالیت کارخانه ها درزمینه تولید خودکار بیشتر می شود امید می رود که درآینده سهم واردات خودکار هم کمتر شود .

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تاکید کرد که هم اکنون ، کمبودی در واردات لوازم تحریر وجود ندارد و به میزان کافی وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان در بازار فراهم است.

وی درباره تعرفه واردات نوشت افزار و لوازم التحریر به کشورنیز گفت : با توجه به اقلام مختلف نوشت افزار تعرفه ها نیز متفاوت است برخی اقلام 55 درصد ، برخی 32 درصد و برخی 25درصد و حتی کمتر است . اما به هر حال تولید داخل جوابگوی نیاز کشور به نوشت افزار نیست، ضمن آنکه هزینه های تولید در کشور بالاست و این موضوع باعث می شود که کالا با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده برسد و قابل رقابت با تولیدات برخی کشورها نباشد ، بنابراین تعرفه ای که برای واردات این اقلام پرداخت می شود هزینه آن نسبت به آن چیزی که تولید می شود بالا نیست در نتیجه با این تعرفه نیز واردات به صرفه است .

فرزانیان گفت :البته امسال یک مقدار واردات سخت تر شده است، علاوه بر تعرفه ،ارزشش را نیز بالا بردند که وارداتش صرف نداشته باشد اما جنس هایی که دربازار است چون از قبل وارد کشور شده است قیمت فعلا به دلیل وجود رکود تغییری نکرده است ، ولی با این سیستمی که پیش می رود ممکن است درآینده قیمت نوشت افزار افزایش یابد.

فرزانیان با اشاره به اینکه درحال حاضر بازار نوشت افزار با کمبود مواجه نیست اظهار داشت : همه اقلام ازجمله دفتر، خودکار و پاک کن به میزان کافی در بازار وجود دارد؛ اما متاسفانه بازار دچار رکود است.
متاسفانه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است اما از طرفی نمی توانند از خرید این اقلام صرف نظر کنند چراکه مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه هاست .

سیما رادمنش _جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایران
-
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
یك دوری برای خرید بزنید متوجه میشید قیمت هیچی بالا نباشه قیمت دفتر خیلی بالاست درحالی كه پرمصرف هم هست
یوسف
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
دفترونوشت افزار برای فقرا ومستمندان وحتی طبقه متوسط كه با سیلی روی خودرا سرخ نگه میدارند فراهم نیست .بازار پر است از لوازم التحریر لوكس وگران.لازمست دقت وتوجه شود كه همگان بالسویه از اموزش وپرورش در سطح كشور بهره مند شوند.ونوشت افزار ودفتر بدون فنر نیز در دسترس باشد.

نیازمندی ها