چرا انرژی‌های نو می‌توانند دنیا را جای بهتری برای زندگی کنند؟

برای لذت بردن از منافع انرژی‌های نو لازم نیست 50 سال یا حتی 10 سال دیگر منتظر بمانیم. سرمایه‌گذاری و رواج استفاده از انرژی‌های نو با فناوری امروز آن‌قدر است که تلف کردن یک ساعت هم خسارت‌های زیادی برای ما خواهد داشت. در ادامه فقط به سه مزیت مهم رواج استفاده از انرژی‌های غیرفسیلی آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۹۶۵۴۱۹
چرا انرژی‌های نو می‌توانند دنیا را جای بهتری برای زندگی کنند؟

1) انرژی‌های نو فقر جهانی را کاهش و دسترسی به انرژی را افزایش‌می‌دهد

در حال حاضر حدود یک‌پنجم جمعیت جهان به برق دسترسی ندارند. بیشتر این تعداد در مناطق روستایی کشورهای جهان سوم و در حال توسعه زندگی می‌کنند و به شبکه سراسری برق وصل نیستند. هر روز شاهدیم قیمت وسایلی مانند سلول‌های خورشیدی، باتری، سامانه‌های روشنایی ال‌ای‌دی و وسایل برقی با بازدهی بالا کاهش می‌یابد و کارآفرینان و نوآوران، روش‌ها و فناوری‌های جدیدی ابداع می‌کنند و با استفاده از آنها از جوامع روستایی حمایت و پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه می‌توان امیدوار بود زمان زیادی طول نمی‌کشد تا مردم سراسر جهان بتوانند از مزیت‌های برق استفاده کنند. پروژه‌های فراوانی در آفریقا، آمریکای لاتین، بنگلادش و هند به مکان‌هایی که تا قبل از این از نعمت برق محروم بودند برق‌رسانی می‌کنند و تمام این کار با استفاده از انرژی خورشیدی انجام می‌شود.

2) انرژی‌های نو، جهان را به مکان امن‌تری تبدیل می‌کند

تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین، امنیت غذا و آب را برای میلیون‌ها نفر به خطر انداخته است و گاهی موجب مهاجرت‌های گسترده و بی‌ثباتی بیشتر کشورهای آسیب‌پذیر می‌شود. سوزاندن سوخت‌های فسیلی، اصلی‌ترین عامل گرمایش جهانی است. اگر مجبور نباشیم آنها را بسوزانیم روند گرم‌شدن کره زمین آهسته می‌شود و شاید حتی متوقف هم شود. وقتی به جای سوخت‌های فسیلی از انرژی‌های نو برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده کنیم، از منافع زیادی بهره‌مند خواهیم شد. استفاده از انرژی‌های نو نه‌تنها هزینه‌های تولید انرژی را کاهش می‌هد، بلکه جهان را به جای امن‌تری تبدیل می‌کند. این موضوع ارزش آن را دارد که برای گسترش انرژی‌های نو تلاش فراوان کنیم.

3) انرژی‌های نو، سلامت عمومی را افزایش می‌دهند

اگر در شهرهای صنعتی یا بزرگ کشور زندگی کنید، آلودگی هوا بخشی جدایی ناپذیری از زندگی روزمره شماست. ما برای گرم کردن ساختمان‌ها، راندن وسایل نقلیه، تولید برق، به کار انداختن کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و بسیاری از کارهای دیگر مجبوریم سوخت‌های فسیلی را بسوزانیم. استخراج، پالایش و سوزاندن سوخت‌های فسیلی باعث آلودگی هوا، آب و زمین می‌شود. بعلاوه این آلودگی، سلامت ما را به خطر می‌اندازد و حتی می‌تواند موجب مرگ شود. بهره‌برداری از انرژی خورشید، باد، آب و دیگر منابع انرژی‌های نو موجب آلودگی محیط‌زیست و بیماری موجودات زنده نمی‌شود. با استفاده از انرژی‌های نو می‌توانیم هوای پاک تنفس کنیم، از تماشای آسمان آبی لذت ببریم و نگران مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف نباشیم.

منبع: ecowatch.com

احسان حاجیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها