خرید دراز مستطیلی!...

دراز مستطیلی!... این لقبی است که برخی جوک‌های فضای مجازی به یخچال‌هایی داده که هنگامی که درشان را باز می‌کنی، جز نور، هیچ منظره زیبایی از خوراکی در آن به چشم نمی‌خورد! و حرص آدم و شکم گرسنه‌اش درمی‌آید!
کد خبر: ۱۰۲۹۴۹۲
خرید دراز مستطیلی!...

با این حال، یخچال در زندگی امروز از اوجب واجبات است. بخصوص در این روزهای اردیبهشتی که هوا بلاتکلیف است و در عین باران، گاه هوا طوری گرم می‌شود که انگار چله تابستان از راه رسیده است، شربت و آب یخ و امثالهم می‌چسبد. لذا خیلی از خانوارهای ایرانی به هر حال در این فصل بیشتر سراغ بازار یخچال می‌روند و این بازار همچون گرمای هوا، داغ می‌شود.موز خرید

یخچال‌ها علاوه بر تنوع شکلی، در مدل و امکانات نیز بسیار متعدد شده‌اند. قبلا یا یخچال جداگانه با یک جایخی کوچک بود یا یخچال و فریزر جدا، اما امروز علاوه بر سایدبای‌سایدها، انواع یخچال‌های سه در و چهار در و فریزر پایین و مدل کابینتی و ... به بازار آمده که همراه شدن آنها با امکاناتی که در مجموع به آنها امکانات هوشمند می‌گویند، جدا انتخاب را دشوار کرده است.

با این حال اگر مشغول گشت و گذار در بازار یخچال هستید، این نکات را مدنظر داشته باشید:

قبل از این‌که ظاهر و مونیتورهای روی در یخچال یا یخساز آن، دل شما را ببرد، به کیفیت مهم‌ترین قطعه یخچال یعنی کندانسور یا همان موتور آن توجه کنید. کیفیت این قطعه یعنی کیفیت تمام یخچال و این وسیله بدون آن، کابینت فلزی بیش نیست!

کندانسورها باید ترجیحا «خطی» باشند تا صدای کمتری هم تولید کنند. دقت کنید موتور یخچال چینی نباشد که صاحب اول و آخر آن خودتان هستید.

هنگام خرید یخچال، حتی از برندهای معتبر، از فروشنده بخواهید نوع موتور را در فاکتور قید کند.

خیلی به مانیتور روی یخچال با آن نور آبی اغواکننده، دل نبندید. امکانات عجیب و غریب مانند وصل شدن یخچال به اینترنت، در 90 درصد موارد اضافی هستند. بنابراین پولتان را صرف یخچالی ساده اما از برندی باکیفیت کنید.

به مصرف برق یخچال توجه ویژه‌ای داشته باشید. هنگام خرید، برچسب انرژی چسبانیده شده روی یخچال را چک کنید. ایران به سوی صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌رود که این امر لاجرم با رشد قیمت انرژی همراه خواهد بود. لذا تلاش کنید یخچال کم‌مصرف انتخاب کنید.

یخچال وسیله‌ای ماندگار و مهم است لذا اگر فعلا بودجه کافی ندارید، سراغ خیلی ارزان‌ها نروید و تلاش کنید صرف‌نظر از ایرانی یا خارجی بودن یخچال، برندی مطمئن خریداری کنید اما باز هم توصیه‌ اکید به شما این است که یخچال خیلی ارزان نخرید، چون پولتان را دور می‌ریزید و بزودی تعمیرکار، مهمان منزل شما خواهد بود.

یخچالی بخرید که متناسب افراد خانواده باشد. یکی از واحدهای سنجش اندازه یخچال لیتر است. برای یک خانواده دو نفره یخچال 160 تا 200 لیتری مناسب است که به ازای هر فرد اضافی، 20 لیتر به حجم آن اضافه می‌شود. به این ترتیب برای یک خانواده سه نفره در کلانشهرها با رفت و آمد معمولی یک یخچال 200 تا 220 لیتری مناسب و خرید یخچالی بزرگ‌تر از آن، پول هدر دادن و پول برق بیشتر پرداختن است.

برند و قیمت

برخی برندهای معروف ایرانی یخچال الکترواستیل، فیلور، بکو، اسنوا و هیمالیا هستند. در میان خارجی‌ها نیز ال‌جی، سامسونگ، بوش و جنرال الکتریک مطرح‌تر هستند.

قیمت یخچال، صرف‌نظر از نوع و برند آن از حوالی 500 هزار تومان شروع شده و تا 12 میلیون تومان ادامه می‌یابد و تنوع بسیار بالای این کالای خانگی اساسی ضرورت دقت در خرید آن را می‌رساند.

بهمن موسوی - روزنامه نگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها